סרט: ג'אנגו ללא מעצורים

צלם: יח"צ
צלם: יח"צ

סרטו החדש של טרנטינו, כבר הספיק לקטוף את פרס התסריט המקורי הטוב ביותר בגלובוס הזהב ומועמד ל-5 פרסי אוסקר. מה חשבנו עליו?

88 שיתופים | 132 צפיות

לקוונטין טרנטינו יש קהל אוהדים רחב בישראל, ולכן סביר להניח שסרטו החדש, "ג'אנגו ללא מעצורים" ימשוך רבים לבתי הקולנוע. "ג'אנגו" כנראה יצליח במשימה הזו על אף שמדובר בסרט המשתייך לז'אנר אמריקאי מובהק (המערבון, שבשנים האחרונות נהנה מתחייה מחודשת) ועוסק בנושא פנים אמריקאי היסטורי למהדרין (תקופת העבדות בארצות הברית).

טקסט מושחז, הומור ופסקול משובח

דרום ארה"ב, שנתיים לפני מלחמת האזרחים, צייד הראשים ד"ר קינג שולץ הגרמני (כריסטוף וולץ) משחרר את העבד ג'אנגו (ג'יימי פוקס) משוביו על מנת שזה יעזור לו במשימת צייד המסוכנים שבפושעי המערב. השניים נעים בדרום המדינה ושולץ וג'אנגו, שהופך בינתיים לאדם חופשי, הופכים לשותפים במטרה לסייע לג'אנגו לשחרר את אשתו ברומילדה, הכלואה כשפחה אצל קלווין קנדי (ליאונרדו די קפריו), בעליה של חוות מטעים גזען ואכזר.

ב-165 הדקות המהנות שהן "ג'אנגו" יש את כל המרכיבים הטרנטינואיים המוכרים: טקסט מושחז ונוטף הומור, אכזריות המתורגמת לנהרות של דם מלאכותי המשפריץ מכל עבר, אנסמבל שחקנים שמתצוגת משחקם נראה שהם די נהנו מהעבודה על הסט ופסקול משובח הכולל כאן בין היתר קטעים של אניו מוריקונה, ג'ון לג'נד וטו פאק.

מערבון נוסח טרנטינו

טרנטינו מומחה בלקטנות קולנועית ומוסיקלית – כל סרט שלו הוא מחווה לתת ז'אנר ואת הפסקולים הוא מרכיב מאוסף המוסיקה הפרטי והעצום שלו – וגם "ג'אנגו" מתנהג ככזה, תוך התייחסות מעט גרוטסקית לז'אנר מערבוני הספגטי, כאשר בגרסה הטרנטינואית צבע הרוטב נצבע בליטרים רבים של דם סמיך המשפריץ ממניין הגופות שנערמות כאן בכל סצנה שלישית.

ואגב דם, טרנטינו לא מפחד לשחוט פרות קדושות: וכמו שבסרטו הקודם "ממזרים חסרי כבוד" הוא ניסה לטפל בדרכו במלחמת העולם השנייה ובחיסול הנאצים על ידי לוחמי עילית ממוצע יהודי, הוא מנסה לתקן את עוולות העבדות באמצעות עבד שיוצא לחופשי ונוקם במעסיקיו הלבנים והגזענים, והמשחק התיאטרלי המרתק של וולץ בהחלט מחזק את הקשר שבין שני הסרטים הללו. אם לא תיקחו את טרנטינו יותר מדי ברצינות ותבינו שאין כאן ניסיון להבניית היסטוריה אלטרנטיבית, סביר שתיהנו מהסרט.

עוד משהו: בתרגום מאנגלית זה היה צריך "ג'אנגו ללא שלשלאות", אבל גם הבחירה שלקחו המפיצים הגיונית בהקשר לעלילה.

צפו בטריילר:

"ג'אנגו ללא מעצורים", עכשיו בבתי הקולנוע ברחבי הארץ

אורך הסרט: 165 דקות
תסריט ובימוי: קוונטין טרנטינו
צילום: רוברט ריצ'רדסון
שחקנים: ליאונרדו דיקפריו, ג'יימי פוקס, כריסטופר וולץ, סמואל ל. ג'קסון, דון ג'ונסון, קארי וושינגטון