סקס וגמרנו, סקס והתאהבנו

בעת יחסי מין האישה מפרישה הורמון שגורם לה להתאהב בגבר. הגבר, לעומת זאת, מפריש הורמון שפשוט גורם לו לרצות לגמור. האם נוכל להתגבר על הבדלים אלה, ואם כן, אז איך?

88 שיתופים | 132 צפיות

הייתי בת 19, קראו לו אופיר, וזה קרה בחופשה צבאית. נפגשנו בבית של חבר משותף וחשנו משיכה הדדית. עד אז ההתנסויות המיניות שלי היו שטחיות מאוד. מעולם לא התפשטתי מול גבר, ובטח שלא נחדרתי. רציתי את זה בכל מאודי, כמו אצן שרוצה לזכות בגביע. לא היה לי מושג קלוש לגבי העומק שטומנת בחובה החוויה המינית הראשונה.

בשלב מסוים נשארנו לבד בחדר. התרגשתי מאוד. הוא היה בחור יפה והחיוך שלו הקסים אותי. התחלנו להתנשק ולהתגפף, ודי מהר הגיעה החדירה המיוחלת. זה היה גם כואב וגם נעים, גם מרגש וגם מפחיד.

תחושה אחת זכורה לי במיוחד – הייתי לבד. אף על פי שהיה אתי גבר, הרגשתי הכי בודדה בעולם. הוא היה עסוק בעונג שלו ולא באמת התעניין בי. לא היה לו מושג כמה מאמץ פיזי נדרש ממני כדי להצליח להכיל אותו בתוכי, וכמה התאמצתי לא להתלונן על אי הנוחות שחשתי בחיכוך של גבי על השטיח הדק. אני זוכרת שהכאב בגב התחתון ליווה אותי כמה ימים, והזכיר לי שלא הייתי נוכחת במפגש המיני הראשון שלי.

אחריות על חיי

לימים, חוויית חוסר הנוכחות ביחסים אינטימיים עם גברים חזרה על עצמה שוב ושוב. שנים ארוכות עברו עד שהבנתי שאני נדרשת להיות שם במלוא הווייתי, שעליי להביע את עצמי ואת צרכיי, שאני לא קורבן של אף אחד ושאני אחראית באופן מלא על כל רגע בחיי, במיטה ומחוצה לה.

התאהבתי באופיר באופן שאינו עולה בקנה אחד עם חוסר האכפתיות שהוא הפגין כלפיי. אני זוכרת שניסיתי ליצור אתו קשר אחרי המפגש הלילי, אך הוא נעלם כלא היה. זה כאב. לא ידעתי אז שכאשר אישה נחדרת, הורמון בשם אוקסיטוצין מופרש בגופה (אותו הורמון שמופרש בהיריון ובלידה ואחראי על היקשרות האם לתינוקה). ברוב המקרים, הפירוש התודעתי הנשי לחוויה ההורמונלית הוא הרצון להיות אהובה על ידי אותו גבר והדחף לבסס מערכת יחסים.


אף על פי שהיה אתי גבר, הרגשתי הכי בודדה בעולם. אילוסטרציה: ingimage

כוחות ביולוגיים

הנטייה להתאהב בגברים שאתם חוויתי חוויות מיניות הופיעה אף היא שוב ושוב בחיי. רק לפני שנים אחדות התחלתי לחקור את טבעה של המערכת המינית הנשית ולהבין את ההבדלים שבין נשים לגברים. התובנות החדשות אפשרו לי לעשות בחירות בריאות ומתואמות יותר עם המבנה הביולוגי שלי.

כיום אני מבינה, שכל עוד קיים בי רובד של הזדהות עם הגוף, עליי להביא בחשבון שפועלים עליי כוחות ביולוגיים: המבנה המיני הנקבי יעדיף לרוב מין רגשי, כזה שיוביל להיקשרות. הכי טבעי לאישה להתאהב, לאהוב ולנוע לעבר אינטימיות במפגש עם גבר. חשוב לזכור שהנטייה להיקשרות עשויה להופיע גם אצל גברים, שהמבנה הפנימי שלהם מורכב מרמה גבוהה של נקביות.

לעומת זאת, המבנה המיני הזכרי מושפע מהורמון הטסטוסטרון, שמעביר מסר הפוך לחלוטין מזה של האוקסיטוצין. קן וילבר, הפילוסוף האמריקאי, הגדיר את המסר הזה במילים: "Fuck it or kill it" ("תזיין את זה או תהרוג את זה"). זוהי היכולת של גברים (וגם של נשים מסוימות) לממש סקס לא אישי וליהנות מחוויה מינית מענגת בלי להיקשר לצד השני.

הקשבה עמוקה להבדלים האינהרנטיים בין המבנה המיני הנקבי לזה הזכרי יכולה להתחיל להסביר את הכמיהה של אישה לאינטימיות לצד הרצון של גבר פשוט לגמור.

ישויות חופשיות

תרגיל
העלו על דף את החוויה המינית הראשונה שלכם, את הפעם הראשונה שבה חדרתם או נחדרתם. העמיקו אל תוך הזיכרון ופרטו רגשות, תחושות ומחשבות. תנו לזיכרון להיות אירוע חי בתוככם ככל האפשר, ואז בדקו מהן המסקנות שהסקתם מתוך חוויה זו על עצמכם, על גופכם, על מיניות ועל נשיות וגבריות. אחרי שכתבתם את המסקנות, בחנו את מידת ההשפעה שלהן על חייכם העכשוויים. התרגיל נועד להעלות את רמת המודעות לקשר שבין חוויות העבר לאופני ההתמודדות בהווה, ומתוך כך להתיר הטבעות רגשיות כדי לאפשר חוויית חיים חופשייה ובריאה יותר.

מי אנחנו מעבר לביולוגיה? האם אני הגוף שלי, המבנה ההורמונלי שלי? האם לנצח נידונתי לרצות לפתח מערכת יחסים עם כל גבר שאני שוכבת אתו? כיצד נוכל להתעלות מעל הביולוגיה ולהתחיל לגלות את עצמנו כישויות חופשיות, שפועלות מתוך הקשבה אמיתית ולא משחזרות תבניות שלא ביקשנו לעצמנו?

עצם ההגות בשאלות הללו מתחיל ליצור מרווח ביני ובין מה שהורגלתי אליו. רובנו לא חשים את הצורך להתעלות מעל לגוף ולנפש, ואנחנו חיים מתוך הזדהות מוחלטת עם הרגשות והתחושות הנלווים למפגש המיני. אין לי ספק שמודעות זו עשויה לפתוח אותנו לחוויות מיניות חדשות ולאפשר לנו חוויית נוכחות מלאה, שאינה שיחזור של מה שהתרגלנו לחשוב על עצמנו.

הכותבת היא תרפיסטית ומומחית במיניות, במדיטציה ובפיתוח היצירתיות. בוגרת לימודי פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית וטיפול משפחתי וזוגי. מנחה בכירה בשיטת האור הלבן ובטכניקת השאלה. מאמנת אישית ועסקית. מובילה את מרכז "חוכמת אישה" בתל אביב. מנחה קורסים וסדנאות לנשים, לגברים ולזוגות.
לאתר של דורית בר