סקס בגיל השלישי יכול להיות טוב יותר מסקס של צעירים. כך תעשו את זה

כבר לא נשאר הרבה זמן, בוא נעשה סקס | צילום: shutterstock
כבר לא נשאר הרבה זמן, בוא נעשה סקס | צילום: shutterstock

לכולנו נדמה שסקס שייך לצעירים אבל האמת היא שסקס בגיל הזהב יכול להיות אפילו יותר טוב מאשר בחיי הרווקות הצעירים וההוללים. אז למה אנחנו כל כך נבוכים ממנו?

88 שיתופים | 132 צפיות

גם לך אמרו שתאבדי עניין במין ככל שתזדקני? התפיסה לפיה בני הגיל השלישי איבדו עניין במין ובמיניות כנושא ובפועל – מוטעית מיסודה. ״ההשתיקה ואי הנעימות שבשיח אודות מין בגיל מבוגר רק חיזקו לאורך השנים את התפישות לפיהן עצם העלאת הנושא מעיד על סטיה בעוד התכחשות לנושא מעידה על בורות״, אומרת קארן אטיאס, יזמית ומנכ"לית פיזזז, מיזם של מוצרים, אביזרים ותכנים למיניות בריאה וכיפית. 

מדענים שונים ומכון קינסי באוניברסיטת אינדיאנה מדווחים על טשטוש גבולות הגיל לפעילות מינית. במאמר שפורסם במגזין Health Day לפני כשנה, מפרטת ד"ר סטפני סנדרס, החוקרת את נושא המיניות בגיל השלישי, כי בגילאי 50-80 נושא יחסי המין והאינטימיות נמנה על הנושאים המעסיקים בני גיל זה. עדויות מקצועיות נוספות תומכות בגישת "השתמש או תאבד" בכל הקשור למיניות. פרופ' וולטר בורץ מבית הספר לרפואה בסטנפורד הסיק ממחקרים שביצע כי אם בני הגיל השלישי מעוניינים והם בעלי יכולת גופנית לכך ובני הזוג מעוניינים – אזי הסקס יהיה טוב עד סוף החיים. לדבריו, מחקרים מעידים על נטיית בני הגיל השלישי הפעילים מינית ליהנות מהחיים אפילו יותר ממה שנהנו בעבר ולמעשה, כ- 20% מבני 65 ומעלה המקיימים יחסי מין, סבורים שהחיים באופן כללי טובים יותר מאשר בגילים צעירים יותר.
לדברי פרופ' בורץ זו  כמעט סוגיה הישרדותית, משום שפעילות מינית נקשרת לחיים ארוכים יותר, אנשים זקוקים לאנשים וקשרים אינטימיים מבטיחים אפקט חזק יותר ויעיל יותר של חיוניות, אורח חיים שמשפיע על אורך החיים. 

"האוכלוסייה בגילאים האלו רוכשת מעבר לאביזרי מין גם אביזרים משלימים כמו אזיקים, נוצות, שוטים, שמני עיסוי, כיסוי עיניים"

 

תוחלת החיים העולה והמודעות לקשר בין גוף ונפש חיזקו בעשור האחרון גם את המגמה של בני הגיל השלישי להעז ולהחצין את המיניות במראה ובהתנהגות: "מאז הקמתי את פיזזז אני עדה לעליה מתמדת במספר הפונים באופן ישיר ועקיף, בשיחות ובאמצעות האתר, ומבקשים מידע והתנסות" אומרת אטיאס. "אחת העדויות החזקות לעניין הגובר ולשאיפה למצות את המיניות בגיל השלישי, נעוצה בעובדה שהשוק התפתח בשנים האחרונות, מושקות טכנולוגיות חדשות המאפשרות גילוי ותחזוקה בריאה של מיניות, מוצרים עטופים ב'פאן', הנאה וסגנון חיים, שמשתלבים עם וולנס ו'וול ביינג' ונקשרים ישירות להארכת תוחלת החיים ולאיכות חיים עולה". 

אחת הבעיות שעולות מגוף המחקר היא תפישת הדור הצעיר את המבוגרים בחברה. הגישה השיפוטית מקשה על בני הגיל השלישי לאתר שותף לחיי המין ולאמץ אורח חיים מיני פעיל. בארה"ב נחשבים בני הגיל השלישי לסגמנט הצומח ביותר – בשנת 2030 אחד מכל 5 אמריקאים יהיה בן 65 ומעלה. המודעות ליתרונות שבפעילות מינית הפכה את הנושא לנגיש לאנשים רבים יותר, אשר מבקשים להתנער מתפיסות שמרניות ומוטעות ומדעות קדומות שחונכנו לפיהם.

״לרובינו קשה לדמיין את הורינו המבוגרים משתעשעים בין הסדינים. אני משוחחת עם נשים וגברים בגילאי ה-70 וצפונה וגם עבורי הייתה הפתעה לגלות שהליבידו לא בהכרח קשור לגיל הפיזי אלא לאיכות חיים. אני לגמרי רואה קשר בין אוכלוסיות שמקפידות לשמר על חיים בריאים לבין החשק המיני. הסקס בגיל הזה יכול להיות מאוד מגוון ואינטימי. המשחק המקדים מקבל חשיבות גבוהה יותר בגיל הזהב ולפעמים הופך להיות המרכז. יהיו יותר ליטופים, גירויים משותפים, צפייה משותפת בסרטים ארוטיים, ועיסויים הדדיים״, מסבירה אטיאס. ״אני רואה התעניינות מוגברת וחיבור לרעיונות ה- BDSM . בעולמות ה- BDSM המשחק, החיזור והאקט ארוכים ומושקעים – 'סשן' בשפה המקצועית – ולכן האוכלוסיה בגילאים האלו רוכשת מעבר לאביזרי מין גם אביזרים משלימים כמו אזיקים, נוצות, שוטים, שמני עיסוי, כיסוי עיניים רצועות וכדומה״.

 

‏‏starburst שרביט נוצות 89 שקלים | צילום באדיבות פיזזז
‏‏starburst שרביט נוצות 89 שקלים | צילום באדיבות פיזזז

לאטיאס חשוב להסביר שגברים לא זקוקים בהכרח לזקפה כדי להגיע לאורגזמה ונשים אינן זקוקות לחדירה כדי להגיע לסיפוק מיני. היא רואה ביקוש לאביזרי אוננות גבריים שלא מצריכים הגעה לזקפה מלאה ואצל הנשים יש דרישה לויברטורים מקטגוריות העיסוי החיצוני. לפי אטיאס קונים מהגיל השלישי מעדיפים אביזרים פשוטים יותר לתפעול אבל איכותיים והיא ממליצה על אביזרים הנטענים באמצעות USB – מדובר באביזרים שמקנים תחושות חזקות יותר ולכן טובים יותר עבור אנשים בגיל שמצריך לעיתים גירוי חזק יותר. 

״יש פערים וחינוך מיני בדור השלישי עדיין לא נפוץ. אני רואה מגמה ברורה של התרחבות השיח ותעוזה שלהם, הבנה אמיתית של הקשר בין מיניות לבריאות הכללית. ככל שיפתח השיח ויהיו מחקרים מקיפים יותר על תרומת המיניות וכמה היא קשורה לאושר הכללי בגילאים מבוגרים, אין לי ספק שיותר אנשים בגילאים הללו יהיו מוכנים לפחות להתנסות".

קארן אטיאס | צילום: אלה פאוסט
קארן אטיאס | צילום: אלה פאוסט

שאלנו את אטיאס איך להעצים את החוויה הפיזית והמינית בגיל השלישי ואלו הטיפים שלה:

שנו את הרגלי המיטה שלכם! זה אומר לשים פחות דגש על חדירה ויותר דגש על משחק מקדים ארוך ואיטי .למשל: מסז' או משחקי תפקידים,  מין אוראלי או אוננות משותפת. כל מה שגורם לעוררות לכל חלקי הגוף.

אל תתביישו! זה אמנם נושא מביך ולא מדובר מספיק, אך אל תחששו לקבל ייעוץ או טיפול לגבי כל בעיה שמפריעה לחשק או לתפקוד המיני. יש היום פתרונות רבים, לא רק תרופתיים. את הזמן כנראה לא תוכלו לעצור, אבל אין סיבה שאת הסקס כן.

נשים רבות מגלות שהסקס הופך להיות פחות נוח מבעבר. למרות שהרצון והחשק לא נפגעו, הגוף כבר לא מגיב כפי שהגיב בצעירותכן. הסיבה לכך היא שהגוף מייצר פחות חומרי סיכה בנרתיק ויובש בנרתיק עלול להוביל לסקס פחות נעים ואפילו כואב. יש פתרונות פשוטים לכך – ניתן לרכוש חומרי סיכה על בסיס מים שהופכים את המין להרבה יותר קל ויותר נעים. כמובן שאם מדובר בכאב שממשיך – יש ללכת לרופא.

תתעניינו – תבינו! זה נורמלי לחלוטין שהתשוקה המינית שלכם לא זהה לתשוקה שהייתה לכם בצעירותכם. יש גורמים רבים שמשפיעים על הליבידו כמו שינויים הורמונלים, תרופות ומצבים רפואיים שונים יכולים להוביל לירידה בחשק ובתשוקה. עניין והבנה יובילו להשלמה ולמציאת פתרונות מכל התחומים.

ולסיום – אל תחששו להסתמך על טכנולוגיה מינית ידידותית. זה יעזור לכם להגביר את החשק ולהעניק לשניכם מספיק זמן לחוש מיניים ומגורים ללא לחץ. המשחק האיטי בשילוב אביזרים מענג באותה המידה. הוא אפילו יוצר חיבור הרבה יותר אינטימי, כי עכשיו יש לכם אפשרות להיות יותר קשובים לצרכים אחד של השנייה.

אל תחששו להתנסות בטכנולוגיה. joyce honey ויברטור יניקה 249 שקל | צילום באדיבות פיזזזז
אל תחששו להתנסות בטכנולוגיה. joyce honey ויברטור יניקה 249 שקל | צילום באדיבות פיזזזז