יותר ממדריך סקס: הספר שנותן תשובה לכל מה שתמיד רציתן לדעת, ולא העזתן לשאול

ספרים מומלצים
ספרים מומלצים

התובנות של הסקסולוג הישראלי במדריך מרתק, המותחן שמושך ודוחה בו זמנית ועוד ספרים מומלצים שאהבנו החודש

88 שיתופים | 132 צפיות

עיון: לאהוב במאה ה-21
"לאהוב במאה ה-21" הוא כל מה שרצינו לדעת ועד עכשיו לא היה לנו את מי להעז לשאול: איך להכיר בני זוג מתאימים? האם טבעי לחיות במונוגמיה? האם זוגיות ללא מיניות יכולה לשרוד? האם הגדול קובע? מה נחשב גמירה מהירה? מתי כדאי לפנות לסקסולוג ומתי לפסיכולוג? כיצד משפיעה הפורנוגרפיה על חיינו? תובנות ועצות מעשיות לשיפור חיי המין של נשים וגברים יחד ולחוד, השיטות הנהוגות בטיפול בבעיות על רקע מיני, איך להכיר בני זוג מתאימים, חשיבות הפנטזיות בחיי מין מספקים, השפעת הפורנוגרפיה על חיינו, הסיבות השונות לחוסר חשק מיני וכיצד מתגברים עליו, טיפולים הורמונליים לגיל טרום המעבר ולגיל המעבר של הגבר ושל האישה ועוד. הספר מבוסס על התפיסה לפיה המיניות האנושית הייתה ועודנה לא רק עניין ביולוגי, גופני ונפשי, אלא היא גם תלוית תרבות ואף פוליטיקה. הספר כולל 15 הערות הסוקרות מיתוסים, מעשיות ואגדות עממיות, ומדגימות כיצד מתלבטת האנושות משחר ההיסטוריה ועד ימינו באותן שאלות נצחיות על אהבה ותשוקה, ועל היחסים המורכבים שבין המינים. מדריך מקיף ומסקרן בהחלט.

כריכת הספר "לאהוב במאה ה-21"
כריכת הספר "לאהוב במאה ה-21"

ילדים: לא רוצה תלתלים
לא!
לא רציתי שיער מתולתל
הוא מרגיז ופרוע
אוף, אין לי מזל.
הוא מלא סלסולים,
בקבוקים, קירזולים,
הוא קשקוש מקושקש,
לא רוצה תלתלים!
מעשה בילדה מתולתלת וחמודה שמתוסכלת מהשיער שלה ועושה המון דברים משעשעים כדי לשנות אותו. "לא רוצה תלתלים" מאת לורה אלן אנדרסן ובתרגומה המבריק של גילי בר-הלל סמו הוא ספר מקסים על ילדה שלומדת לאהוב את מה שיש לה. כתוב נהדר ומדגים איך גם את הנושא הכי קלישאתי בעולם אפשר להציג בדרך אינטליגנטית, מצחיקה ומתולתלת.

כריכת הספר "לא רוצה תלתלים"
כריכת הספר "לא רוצה תלתלים"

תרגום: שלי ורק שלי,כנרת זבמ, תרגום
טרטל אלווסטון היא נערה בת 14 שמאז מות אימה גדלה עם אב מתבודד, רדוף, אפל ומתעלל שחושב שמיומנויות הישרדות הן כל מה שנערה בגילה צריכה לדעת. בבית הספר היא דוחה כל ניסיונות קרבה מצד תלמידים ומורים שעשויים לסדוק את החומות הבלתי נראות, אשר מאחוריהן מתנהל אורח החיים המסתגר שלה ושל אביה. באחד משיטוטיה היא נתקלת בג'ייקוב, תלמיד תיכון שמצטט ספרים ומספר בדיחות, מתגורר בבית גדול ונקי ומסתכל עליה בהערצה. לראשונה היא חלק מהעולם ורק אז מתחילה להבין עד כמה מחרידים חייה. "שלי ורק שלי" מעורר חמלה, מושך ודוחה בו בזמן, ובכל מקרה אי אפשר להפסיק לקרוא אותו.

כריכת הספר "שלי ורק שלי"
כריכת הספר "שלי ורק שלי"

ילדים: סיפורים לפני השינה לילדות מורדות 2
ספר ההמשך לרב המכר פורץ הדרך "סיפורים לפני השינה לילדות מורדות", המאגד סיפורים תמציתיים וכתובים היטב על 100 נשים מעוררות השראה שהשפיעו, כל אחת בדרכה, על החיים שלנו ועל מהלך ההיסטוריה בתחומים שונים כמו אומנות, מדע, משפט, חברה פוליטיקה, ספורט ועוד. סיפורים על אודות ביונסה, נפרטיטי, אנגלה מרקל, אופרה וינפרי, ג'יי. קיי רולינג, ועוד רבות וטובות מלווים בפורטרט מאוירים בידי מאיירות מצוינות. הספר כולל גם מילון מונחים ומפה מאוירת, שנדע מאיפה מגיעה כל אישה. ספר שחייב להיות בכל ספריה ביתית ובית-ספרית וחשוב לדאוג שקוראים צעירים יקראו בו.

כריכת הספר "סיפורים לפני השינה לילדות מורדות 2"
כריכת הספר "סיפורים לפני השינה לילדות מורדות 2"

שואה: השמיעיני את קולך ונסו הצללים
סיפוריהן של נשים יהודיות ושל חסידות אומות העולם בתקופת הרייך השלישי, בגטאות, בגיאיות המוות, במחנות הריכוז ובמסגרות המאבק האנטי נאצי. הנשים הן עירוניות וכפריות, אימהות מסורות ונשות מקצוע פורצות דרך, אורתודוקסיות ופעילות פוליטיות, כאלה שנטלו חלק בעולם היצירה והתרבות לפני המלחמה וילדות שרק החלו את חייהן. בקולן שלהן, על פי כתביהן וזיכרונותיהן או על פי עדויות הקרובים להן, מציגה האסופה מנעד רחב של נקודות מבט, דרכי התמודדות ואופן פעולה של נשים במציאות שנכפתה עליהן באזורי השליטה השונים של הנאצים ובעלי בריתם, ממערב אירופה ומזרחה ועד צפון אפריקה. כמו כן מתוארת תרומתן של רבות מן הנשים ששרדו את השואה לחברה ולתרבות בעולם שלאחר המלחמה. ב"השמיעיני את קולך ונסו הצללים" כל אישה היא סיפור, כל סיפור מרתק ובלתי נתפס.

כריכת הספר "השמיעיני את קולך ונסו הצללים"
כריכת הספר "השמיעיני את קולך ונסו הצללים"

סיפורים: גברים
אסופת סיפורים מרעננת ומסקרנת. ישראלי יוצא לחסל את השחקן הנערץ על אשתו, בן נפרד מאביו האהוב על בקבוק וויסקי, נערת אולפנה מתפכחת מאהבה אובססיבית, מכתב של בת לאב עריץ, יזם שעשה אקזיט חוגג בדרך לא צפויה, ממואר פרוע של אביגדור המאירי על מה שקרה בחזית הרוסית במלחמת העולם הראשונה, מסע לארץ אחרת בעקבות אהובת נעורים, גבר זערורי מאוחסן בתוך מזוודה. 26 סופרים וסופרות כותבים על גברים או מנקודת מבט גברית, על הקבלה אל החברה הגברית, על הפיכת הילד לגבר, על ההתנהלות בעולם בתוך זהות גברית, וגם על ההתרסה נגד ההגדרות האלה, ובכלל, פשוט מתייחסים לנושא המרתק הזה.

כריכת הספר "גברים"
כריכת הספר "גברים"

ילדים: אגדות אמיתיות- 50 נשים לגדול איתן בישרל
ברטה לנדסמן, האחות שייסדה את טיפת חלב שבתחילת הדרך נעה עם מרפאה ניידת מועמסת על חמור(!), גל לוסקי מייסדת הארגון IFA "עזרה ישראלי מוטסת" המסייע לאזורים מוכי אסון, ראניה עוקבי-רונין, רופאה בדואית פורצת דרך, המנצחת טליה אילן, האדריכלית ג'ניה אברבוך, ושמות מוכרים יותר כמו הנרייטה סאלד, חנה רובינא, רחל (המשוררת), גולדה מאיר, וחנה סנש, אבל גם את סיפורן של מרים בן פורת, עדה יונת, קרנית פלוג, אילנה דיין, לוסי אהריש עדה יונת, שולמית אלוני, לאה גולדברג ועוד נשים אגדיות ב"אגדות אמיתיות: 50 נשים לגדול איתן בישראל". הסיפורים מסקרנים וכתובים היטב, הם מיועדים אומנם לילדים אבל גם מבוגרים יהנו מהם מאוד.

כריכת הספר "אגדות אמיתיות: 50 נשים לגדול איתן בישראל"
כריכת הספר "אגדות אמיתיות: 50 נשים לגדול איתן בישראל"

מקור: אישה מעבר לים
‬שלושה דורות של נשים בהתמודדות עם הגורל שאליו נולדו, עם הבחירות שעשו במהלך חייהן ועם הזהות שכל אלה יצרו להן. אישה‭ ‬צעירה‭ ‬שבעלה‭ ‬עוזב‭ ‬אותה‭ ‬בבית‭ ‬קפה‭ ‬בפריז, ‬אם‭ ‬שנעלמת‭ ‬מדי‭ ‬יום‭ ‬לשעות‭ ‬ארוכות‭ ‬ובתה‭ ‬אינה‭ ‬יודעת‭ ‬לאן ‬ואישה‭ ‬מסתורית‭ ‬שנטשה‭ ‬תינוקת‭ ‬בת‭ ‬יום‭ ‬בליל‭ ‬שלג‭ ‬בפתח‭ ‬מנזר‭ ‬בירושלים – "אישה מעבר לים" נותן לנו כל מה שצריך כדי לשקוע בספר: אהבה, שנאה, אומץ, וגם לוקיישנים נהדרים כמו הרובע הלטיני בפריז, תל אביב של שנות ה־70, ירושלים המנדטורית ועיירה ציורית באנגליה.

כריכת הספר "אישה מעבר לים"
כריכת הספר "אישה מעבר לים"