מצאנו את הספר שיעשה לכן חיים טובים יותר

ספרים מומלצים
ספרים מומלצים

הרומן היצרי שמוכיח איך צריך לכתוב על סקס, מדריך מיינדפולנס שישדרג לכן את החיים וזכרונותיה מעוררי ההשראה של רונה רמון: כל הספרים שאתן חייבות לקרוא עכשיו

88 שיתופים | 132 צפיות

מקור: "אבל הלילה עוד צעיר"
לא כולן יודו בכך, אבל רבות הנשים שעברו או יעברו במהלך חייהן שלושה טקסי מעבר: חתונה, לידה ובגידה. את הראשון חוצה הגיבורה ככלה מותשת בערב חתונתה, ובעקבותיו מגיע ירח דבש משובש. בשני היא אם טרייה ומבוהלת בפגייה, משייטת כחללית בשביל־חלב של אורות בוהקים ואינקובטורים מצפצפים. בשלישי היא נסחפת בלילה אחד למועדון הנכון עם הגבר הלא נכון ונשאבת לתוך מבוך הזוי. "אבל הלילה עוד צעיר" הוא סיפור ריאלי וסוריאליסטי גם יחד. כמה כואב ככה משחרר. ספר מעולה.

כריכת הספר "הלילה עוד צעיר"
כריכת הספר "הלילה עוד צעיר"

תרגום: "היפי"
20 שנה עברו מאז פורסם "האלכימאי" מאת הסופר הברזילאי פאולו קואלו שספריו נמכרו ביותר מ־225 מיליון עותקים ועכשיו רואה אור "היפי" המביא את סיפור חייו. עלילת הספר מתרחשת בשנות ה־60 וה־70 העליזות והפרועות, אלה עם האהבה החופשית והסמים. גיבור הספר, ברזילאי צעיר שיוצא למסע חיפוש אחר משמעות עמוקה יותר לחיים, נוסע ב"רכבת המוות" לבוליביה, משם נודד לפרו וחוצה בטרמפים את צ'ילה וארגנטינה. כשהוא מגיע לאמסטרדם ומתיידד עם חבורת צעירים המחפשים אחר האמת הפנימית שלהם ומדברים על שלום, אהבה חופשית והרחבת גבולות התודעה, פוגש גיבורנו הולנדית צעירה והשניים מצטרפים לקבוצת מטיילים שחוצה את אירופה ב"אוטובוס הקסם", בדרך למרכז אסיה ולקטמנדו. המסע, כדרכם של מסעות, ישנה את חיי כולם ובשביל הברזילאי וההולנדית זוהי תחילתו של סיפור אהבה שישפיע על שארית חייהם.

כריכת הספר "היפי"
כריכת הספר "היפי"

מקור: "נמר גימ"ל"
משפחתם של גבי ואלה חיה בכפר קטן על גבול הצפון, והמציאות האבסורדית של התרעות על חדירות מחבלים, נפילות טילים ומבצעים צבאיים, היא השגרה. הם מנסים לשמור על התא המשפחתי שלהם, שהולך ומתפורר. על הגג פועל זקן מנסה לבנות להם קומה שנייה, הבת הקטנה מתנהגת מוזר וגם אחותה של אם המשפחה, אומנית שעזבה את הכפר ועברה לעיר הגדולה, נמצאת ברקע עם אהבה לא ממומשת. "נמר גימ"ל" הוא סיפור סטנדרטי לכאורה אבל דווקא בגלל זה הוא נוגע ופוגע. ספר מצוין הכתוב ברגישות ובהבנה לנפש האדם.

כריכת הספר "נמר גימ"ל"
כריכת הספר "נמר גימ"ל"

תרגום: "בובות על חוט"
שני זוגות עשירים חיים בנחת בפרו מוכת הטרור והעוני. ערב אחד מוצאות את עצמן הנשים יחד במיטה ושוקעות בסקס סוער, הן מחליטות לא לוותר על כל הטוב הזה ולהמשיך ליהנות מהחיים. אחד הבעלים, איש עסקים חזק ועשיר, הולך להסתבך כשיתפרסמו תמונות שלו מאורגיה של סמים וזונות ורק חברו הטוב, הבעל השני, מצוי בסוד העניינים. הפרשה הופכת לתסבוכת גדולה, שבה מעורבים כוחות פוליטיים רבי-עוצמה, בהם "הדוקטור", ראש השירות החשאי ואיש סודו של נשיא פרו. רומן יצרי ונפלא של מריו ורגס יוסה, האיש והאגדה, אבל גם סיפור על עיתונאים שמוכרים את נשמתם לשטן ועל אלה ההמניעים חפים מפשע כמו "בובות על חוט".

כריכת הספר "בובות על חוט"
כריכת הספר "בובות על חוט"

ילדים: "עצרת החיות"
בני האדם עסוקים מדי במלחמות, ושכחו את טובת הילדים! לכן מתכנסת עצרת החיות. מה יקרה בעצרת? האם בכוחות משותפים יצליחו להשכין שלום בין העמים? המתח בעיצומו. קלאסיקה במיטבה במהדורה מחודשת ומקסימה.

כריכת הספר "עצרת החיות"
כריכת הספר "עצרת החיות"

ילדים: רוני ותום
רוני ותום הם שני ילדים רגילים שמוצאים את עצמם לגמרי במקרה בתוך תעלומה שהולכת ומסתבכת. שורה של פשעים משונים בבית ספרם שולחת אותם לחקירה בלשית מלאת הפתעות וסיכונים. בדרך לפענוח התעלומה יהיה עליהם להבריז מהלימודים, לשקר להוריהם, להסתבך עם המשטרה ואפילו כמעט…טוב, לא באמת חשבתם נגלה לכם כאן את הכול, נכון?

כריכת הספר "רוני ותום"
כריכת הספר "רוני ותום"

עיון: "מיינדפולנס למתחילים"
לרוב אנחנו סקפטיות אבל "מיינדפולנס למתחילים" שכנע אותנו ששווה לנסות אז צללנו פנימה. ואכן, השכלנו וגילינו איך זה עובד, מה צריך לדעת לפני שמתחילים, האם אפשר להתחיל לבד, תוך כמה זמן ניתן יהיה להבחין בשינוי ובתוצאות ועוד. מיועד למי שרוצה לשפר את חייה, להפחית חרדה וכעס, לשפר קשרים אישיים, להפסיק לפחד מפני העתיד ובעיקר, לשמוח כאן ועכשיו. הספר כולל תרגילים פשוטים וברורים והחלט אהבנו את התכל'סיות שלו בניגוד לספרים אחרים שבעיקר מדברים הרבה ועושים מעט.

כריכת הספר "מיינדפולנס למתחילים"
כריכת הספר "מיינדפולנס למתחילים"

ילדים: "עץ הקסמים"
לפעמים החיים מורכבים ולא צפויים ו"עץ הקסמים" מוכיח זאת היטב. כשהוריהם המוזיקאים של קוקי, פיליפ וטוֹשה מאבדים את עבודתם בתזמורת, נאלצים הילדים להתנהג יפה אל הדודה האיומה שלהם רק משום שהיא עשירה, כדי שהוריהם יוכלו לבקש ממנה עזרה. אלא שרגע לפני בואה לביקור, קוקי מוצא כיסא אדום שמגשים את משאלותיו של כל מי שיושב עליו. ההורים נשלחים בכוחו של כישוף לנגן בספינת תענוגות, שלושת הילדים יוצאים למסע הרפתקני כדי להשיב אותם. דהירה על סוסים כחולים, טיסה במיטה מעופפת, גל צונאמי אדיר ומפגש עם אריה מכושף הם רק חלק מההפתעות שיפגשו הילדים במסעם הפנטסטי. האם ישכילו להשתמש בכיסא הקסמים לטובה? ומה הם עשו לדודה השנואה? יופי של הרפתקאות, יופי של תרגום.

כריכת הספר "עץ הקסמים"
כריכת הספר "עץ הקסמים"

מסע אישי: "שמים פתוחים"
רונה רמון ז"ל איבדה את בעלה אילן רמון בהתרסקות הקולומביה ושלושה חודשים אחר כך נפטר אחיה. רובו של הספר שמים פתוחים נכתב לפני שנהרג בנה אסף. בענייניות הופכת קרביים משותפים זכרונותיה של רמון דרך קטעי יומן, מובאים הסברים מרתקים על אודות שיטות לריפוי גופני, רוחני ונפשי, ומתואר במילותיה המסע האישי שעברה כדי לגלות איך אפשר לא רק להתמודד עם אובדן משנה חיים, אלא גם לצמוח ממנו לחיים חדשים ולהעניק השראה לאחרים. "כאב האובדן הוא קשה מנשוא" כתבה רמון, "ברגע אכזר אחד החיים משתנים מקצה לקצה, האדמה נשמטת והאור כבה. ובאותה שנייה ממש עולה השאלה: לחיות או לחדול". היא בחרה בחיים והספר הזה מיטיב לתאר את הדרך שזימנה לה הבחירה הזאת.

כריכת הספר "שמים פתוחים"
כריכת הספר "שמים פתוחים"

סיפורים קצרים: צומת
בת ציון, "אומרים שמישהו ראה אותו נכנס לאוהל הרווקים של אליהו".
הסכין נשמטה מידה "סיומקה עזב את חנקה".
השמועה עברה במחנה הקטן במהירות של מברק טלגרף.
"הוא יצא מהצריף שלהם עם ארגז החפצים", לחשה בת ציון באוזניה של ליזקה מעל לסיר תפוחי האדמה הקלופים למחצה, "ואל תשאלי לאן הוא עבר".
"לאן?", ליזקה כמעט צעקה.
"לא בטוחה", החזירה של ליזקה ונפלה אל ערימת הקליפות. ביד רועדת הוציאה אותה, אך לא עלה בידה לקלף ולו תפוח אדמה אחד.
"אני מרגישה לא טוב", אמרה, "אני מוכרחה לנוח".

"צומת" הוא קובץ סיפורים המשקפים את הווי החיים בקיבוץ גינוסר שעל שפת הכנרת כפי שחווה אותם המחבר, בן המקום. הסיפורים ישראלים מאוד, נהדרים מאוד ומעלים חיוך, לא מפני שתמיד המציאות מצחיקה כל כך, אלא מפני שכך בחר המחבר לבחון את המקום ואנשיו, בחיוך ובאהבה. כתוב נהדר.

כריכת הספר "צומת"
כריכת הספר "צומת"