תרבות ופנאי

ספרים מומלצים: מהו סוד ההצלחה של זוגות שנשואים באושר?

ספרים חדשים | צילום: יח"צ
ספרים חדשים | צילום: יח"צ

ספר עיון של שלושה חוקרים מנסה לפצח את סוג הזוגיות המאושרת. וגם: גבר שנפרד מהזין שלו, ספר מתח משובח, סרט חדש שמבוסס על ספר וחגיגות 20 שנה ל"הארי פוטר" בעברית, שיוציאו קצת את הילדים מהבית

88 שיתופים | 132 צפיות

אמנות הזוגיות

עיון. מהו סוד ההצלחה של זוגות הנשואים באושר במשך שנים ארוכות? שלושה מומחים, ד"ר דריה מעוז, פרופסור עמי שקד ופרופסור עמירם רביב, חוקרים, מטפלים ומרצים בתחום הזוגיות, העזו לבחון את השאלה לעומקה באמצעות ריאיונות עומק עם נשים וגברים ובחינה של הספרות המחקרית בתחום הזוגיות. אמנות הזוגיות הוא ספר מצוין, כתוב היטב ומרתק המעלה המון שאלות ומנסה להציג המון תשובות. הספר מיועד ליחידים ולזוגות, לרווקים שמבקשים לעצמם זוגיות יציבה, לזוגות צעירים שרוצים להתחיל את הקשר ברגל ימין, לזוגות ותיקים ששואפים לשפר ולהעמיק את הזוגיות, וגם לאנשי מקצוע וסטודנטים בתחומי מדעי ההתנהגות ובריאות הנפש. הספר מציג תמונת מצב עדכנית של הזוגיות בישראל, המעניקה לקורא כלים שיאפשרו לו להפיק את המיטב מהזוגיות: מנגנוני תחזוקה, אופני התמודדות עם מצבי משבר ומצוקה, ודרכי מניעה של שיבושים ותקלות באמצעות איתור מראש של גורמי סיכון. עכשיו החוקרים עובדים על פיצוח האטום.

"אמנות הזוגיות". מרתק וכתוב היטב
"אמנות הזוגיות". מרתק וכתוב היטב

זין יקר

מקור. מיקי, רווק ותיק חובב נשים, עומד לעבור ניתוח להסרת גידול ממאיר שיפגע בתפקודו המיני ועל כן נפרד מכלי זיינו במכתבים גלויים הנפתחים בפנייה זין יקר, ומסכמים את החוויות שעברו יחד וההרפתקאות המיניות מן העבר, מכתבים המתארים היטב את המקום הפיזי והרגשי שתופס האיבר בחייו. גם זוגתו של מיקי מצטרפת וכותבת בכנות מעוררת הערצה על פחדיה וקשייה לקראת השינוי הצפוי בגופו של בן זוגה האהוב וכן מחשבות על השינויים שיתחוללו בעקבות זאת במערכת היחסים שלהם. ההתכתבות מציפה שאלות נוקבות בכל הנוגע לזהות של כל אחד מבני הזוג בנפרד, לזהות שלהם כזוג ולמקום של הסקס במערכת היחסים. ספר נהדר שמעורר אין ספור מחשבות, גם ואולי בעיקר, אצל מי שלא בורכה באיבר הזכרי המשמעותי הזה. 

"זין יקר". מעורר אין ספור מחשבות
"זין יקר". מעורר אין ספור מחשבות

אריה בן־נעים ה־14

ילדים. סיפור על ילד קטן שנושא על כתפיו הקטנות את כל שורשי המשפחה הישראלית שלו וכשלכל הילדים יש שמות רגילים, הוא תקוע עם שם של סבא בן 80. סבא אריה מציע לספר לו על כל האריות שקדמו לו: אריה בן-נעים רב החובל, אריה בן-נעים המתאגרף, וכל שאר האריות ששמרו על השם במשך השנים. אחרי שהוא מכיר את האריות שקדמו לו השם כבר מקבל משמעות שונה לגמרי ומביא גאווה לבעליו. הספר כתוב נהדר ומלווה באיורים מקסימים של המאייר שחר קובר.

"אריה בן נעים ה-14". כתוב נהדר
"אריה בן נעים ה-14". כתוב נהדר

55

מתח.אל תחנת משטרה בעיירה נידחת באוסטרליה מגיע גבר צעיר פצוע ומספר שנחטף וכמעט נרצח בידי נהג שלקח אותו טרמפ. כעבור זמן קצר מגיע לתחנה בחור המתאים לתיאור שמסר המתלונן, ובפיו אותו סיפור, רק הפוך. השריף של העיירה, גבר גרוש המגדל לבד את ילדיו, צריך לבחור למי להאמין. החקירה עוברת לידיו של מפקח משטרה מהעיר הגדולה, חברו מנעורים ואויבו בהווה של ג'נקינס, והם צריכים לשתף פעולה כדי להציל את העיירה מהאיום המרחף עליה. 55 מספק מתח משובח שמעביר את הזמן בנעימים.

"55". מתח משובח
"55". מתח משובח

עץ משפחתי

לאנני ראש יש חיים מצוינים שהיא אוהבת. היא גדלה בחוות המייפל המשפחתית בוורמונט היפה, בחיק משפחה אוהבת, אם כי ממש לא מושלמת, וחוותה אהבת נעורים נפלאה. היא מפיקה תוכנית בישול פופולרית, נשואה לבעל נאה ומוצלח והחיים נראים מושלמים. אבל אז היא נפצעת קשה ושוקעת לתרדמת של שנה. כשהיא מתעוררת מסתבר שאיבדה לא רק שנה מחייה אלה גם את כל מה שהיה בהם. היא חוזרת הביתה ומתחילה מהתחלה. חלקו הראשון של עץ משפחתי הכולל את תיאור ההתעוררות מהתרדמת, כתוב היטב, גם התיאורים החקלאיים של ארץ המייפל נהדרים. ההמשך גולש לקיטש אמריקאי צפוי אבל כזה המספק קריאה נעימה ומרעננת.

עץ משפחתי. קריאה נעימה ומרעננת
עץ משפחתי. קריאה נעימה ומרעננת

הרפתקה בשחקים

סרט. יותם ונועה, נער ונערה חובבי תעופה בני 13, מוצאים ב"בית קברות למטוסים" גרוטאה של מסרשמיט, מטוס הקרב הראשון של חיל האוויר. יחד עם מוריס, זקן ערירי שהיה טייס קרב בשנות ה-50 הם מחליטים לשפץ את המטוס ולהטיס אותו במפגן יום העצמאות כנגד כל הסיכויים. חוץ מקשיים טכניים, דרישות הלימודים ותחילתה של אהבת נעורים, הם צריכים להתגבר גם על ההתנגדות של ההורים. אביו של יותם היה טייס שנהרג בהתרסקות ולכן אימו מנסה להרחיק אותו מהעיסוק במטוסים, אבא של נועה חושב שהיא צעירה מדי בשביל זה וגם אחיה שם רגליים מסיבותיו שלו. "הרפתקה בשחקים", שהוא סרט לילדים ולנוער בהשראת הספר "הרפתקה בטייסת" מאת טייס הקרב עודד מרום, הוא סרט משובח, עשוי היטב ומומלץ בחום. איתי (9) ויאיר (11) נהנו מאוד מהסרט: "הייתי רוצה להיות יותם, הוא היה חכם", אהבו את הנושא (מטוסים), והתרגשו ממנו "בכיתי אפילו ממשהו שפחדתי ממנו", "הסוף היה מעניין, סוף טוב". לסיכום, היה "ממש כיף" וגם אבא שלהם הצטרף למחמאות ודיווח שמדובר בסרט מצוין. החל מה-11 ביולי בבתי הקולנוע.

הרפתקה בשחקים. עשוי היטב ומומלץ בחום | צילום: ליאור חפץ
הרפתקה בשחקים. עשוי היטב ומומלץ בחום | צילום: ליאור חפץ

חגיגות 20 שנה להארי פוטר

אירוע. דיזנגוף סנטר מבשר על חגיגות 20 שנה ליציאתו לאור בעברית של הספר הראשון בסדרת הספרים המצליחה ביותר בעולם הארי פוטר מאת ג'יי קיי רולינג. החגיגות יתקיימו ב"עולמו הקסום של הארי פוטר" באירוע נפלא, לאורך חמישה שבועות בדיזינגוף סנטר תל אביב. עולמו הקסום של הארי פוטר קם לתחייה במתחם ענק המאפשר לחוות באופן ממשי את הקסם וכולל חנות פופ-אפ ובה מאות מוצרים מקוריים מעולמו של הארי פוטר, רציף 9 ו-3/4, תלבושות מקוריות, פונדק משקאות ואוכל ברוח הספרים, מתחמי פעילות לכל הגילאים, תערוכות, הרצאות, סדנאות והקרנות מיוחדות ואפילו תראה אור מהדורה בלעדית של סדרת הספרים בעטיפות חדשות. ימים א'־ה' בין השעות 11:00־21:00 ובימי שישי בשעות 10:00־15:00, בדיזנגוף סנטר, תל אביב. הכניסה חינם.

רציף 9 ו-3/4 | צילום: אלכס קפלן
רציף 9 ו-3/4 | צילום: אלכס קפלן