ספרים חדשים

רגש, קסם וכתיבה מופלאה – הספרים שיעשו לך את הסתיו

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

סופ"ש אחרון של אוגוסט ואוטוטו שוב יהיה לנו יותר זמן לעצמנו. לרגל האירוע קבלו המלצות חמות ל-8 ספרים חדשים

88 שיתופים | 132 צפיות

תרגום. בגיל 49 גילתה לזלי מורגן את האמת העירומה והבינה שחיי הנישואים שלה תמו. היו לכך כמה סימנים, אחד מהם הוא תחתונים סקסיים של אישה אחרת שמצאה מתחת למיטה שלה אבל זה היה רק סימן דרך. ועכשיו צריך להתחיל מהתחלה, רעיון לא רע בכלל, מסתבר. היא מגלה עולם שלם שכבר שכחה שבו מככבים גברים מושכים, תשוקה ורגש. לזלי נהנית מכל רגע, היא לא לוקחת שבויים, ולא שלא קשה לפעמים. ספר שמתאר יפה איך אפשר ליהנות מהחיים שאחרי, אם רק מחליטים לזרום ולא לעשות חשבון לאף אחד. קריאה קלילה ומהנה. לא לגרושות בלבד.

.

מקור. ליאור רובין, בחור צעיר ומוכשר שלכאורה יש לו כל מה שצריך אבל הוא ממש לא יודע מה הוא רוצה, מחפש את דרכו בעולם. הוא עובר מתל אביב לדירה מוזנחת בחיפה ומתחיל לחיות את חייו, חיים המתוארים בשפה קולחת עד שממש אפשר לראות את הרחובות שבהם הוא משוטט והריח את הפלאפל שהוא אוכל. שלוש נובלות המתארות פרקי חיים של בחור צעיר. מומלץ.

סיפורים. אי־אפשר שלא להתפעל מיכולות הכתיבה של יונת רום. ספר הביכורים שלה, נחובש, הוא אסופת סיפורים שכולה רגש, קסם ושליטה מעוררת יראה במלאכת חיבור המילים. רום פורשת על פני 197 עמודים מה שנראה כמו שנים של תרגול. המילים המושחזות, המשלב שנע על מנעד מעורר אימה כמעט והדמויות המרתקות בכל אחד מהסיפורים, כמעט ומתגמדים אל מול החריצות בה היא יוצקת אל תוך המציאות הישראלית הרגילה והיומיומית פנטזיה. נשות עסקים מדוכדכות שעפות בשמי חולון או רוחות רפאים של חברי קיבוץ המתעוררות לחיים בגן ציבורי הן רק חלק מהאירועים המשונים והמרגשים עד דמעות המופיעים לאורך הספר. התמהיל הזה מצליח לפנות לחובבי פנטזיה ולנאחזים במציאות כאחד, ושואב את הקורא לתוך מציאות בדיונית שמפתה להתמסר אליה לחלוטין ולא לחזור. 

מקור. לאיה יש חיים טובים וסטנדרטים. היא (כבר) לא מאבדת שעות מהיום בגלל סמים, ולא עושה ביד לנהג מונית כשנגמר לה הכסף. וכל מה שאולי קרה בעבר – נמחק. מיקי מתעורר בלילות. המחשבות מזדחלות בשקט: מה השגת, מה הספקת, לאן הגעת. התשובות לא מזהירות. הכול בינוני. פעם הוא עשה משהו טוב עם החיים שלו. אולי בבוקר הוא יספר לילדים איך היה מציל משפחות שלמות. רומן מתרחש בסדנת כתיבה, מקום מטלטל מתברר, לטוב ולרע.

קומיקס. זוגיות, הורות, חיי משפחה והחיים בכלל יוצרים סיטואציות ימיומיות הזויות אצל כולם אבל רק חלק מאיתנו מוכשרים מספיק בשביל לתפוס את הרגעים האלה, להציץ בהם במבט משועשע ולאייר אותם בצורה מופלאה. האמא עם הפסים, הלא היא רחלי שלו, עושה את זה בלי להתבלבל ובלי עזרת קפה חם שאותו תצליח לשתות, אם תרצה השם, בעוד שנים רבות כשכולם יואילו לעזוב את הבית

תרגום. יום אחד ילדה בת 13, שמקבלת את הכינוי "המוחזרת", נלקחת על ידי האנשים שגידלו אותה באהבה ובנוחות, אלה שחשבה שהם הוריה, ומוחזרת למשפחה הביולוגית שלה, משפחה קשת יום. היא נאלצת לישון במיטה אחת עם אחותה אדריאנה שעדיין מרטיבה בלילה ולהתמודד עם התחושות המבלבלות כלפי האח הגדול, כאלה שלא מקובלות בין אחים. אמא של הים בוחן הנחות יסוד על החיים בלי לעשות הנחות לאף אחד בדרך. ספר לא קל אבל מרתק.

מקור. זהו כביכול הסיפור הקלאסי של משבר גיל 40, סיפורה של אישה השקועה בשגרת חיים בנאלית אם כי לא רעה. למרות חוסר הפרגון של בעלה היא נוסעת לחתונה של חברתה בהודו וכבר בדרך לשם צפים רגשות וכאבים מעוררי מחשבה. מה שהופך אותו ללא עוד ספר של בחישה נשית גנרית היא הכתיבה המדויקת והרגישה של כל מה שחווה הגיבורה, תיאורים שהם נטולי קלישאות ומלאי כנות, רכות ועומק אמיתי גם בכל מה שנוגע לעולמה הפנימי של הגיבורה וגם בכל הנוגע לחווייה ההודית. על מקום הימצאה הוא ספר מרגש ולופת. מצוין.

ילדים. לארפי הכלב נמאס לחיות לבד ברחוב האגוז אז הוא מחפש לעצמו בית. הוא שולח מכתבים לכל דיירי הרחוב: למשפחה נחמדה, לקצב, לתחנת כיבוי האש, לאיש הגרוטאות אבל לכולם יש הסברים מבאסים והם לא משתפים פעולה. אז מי יאמץ את ארפי? לא רוצות לעשות ספויילר אז רק נגיד שהפתרון לא צפוי אבל נהדר. יופי של ספר עם איורים שחשובים לא פחות, ואולי יותר, מהמילים.