הספר שיתן לך בוקס בבטן

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

אם אתן פחות בעניין של לצאת מהבית במזג האוויר הזה, הנה שמונה הצעות לספרים שיהפכו את השהות בבית לנעימה יותר

88 שיתופים | 132 צפיות

בואי / אורלי סיגל

מקור. סודות ושקרים, כידוע, הם החומרים הטובים ביותר שמהם עשויים הסיפורים. ברגישות, בבהירות ובכאב מובאים סיפוריהם של קצינה נשואה המוצאת אהבה במרפאת פוריות וחיי הנישואין שלה סופגים מהלומה, של אלמנה ממושב בבקעה המשתוקקת לתקן את מערכת היחסים עם בתה ושל שף כריזמטי וסוער הנפגש עם מאהבת פריזאית מעברו. הנובלות בבואי נותנות בוקס בבטן, כזה שלא ראיתן אותו בא. ספר מצוין.

.

הבת מחוץ לארץ / נג'את אל-האמשי

תרגום. הבת מחוץ לארץ הוא סיפורה של ילדה מוכשרת מאוד שנולדה במרוקו ובילדותה היגרה עם אימה לקטלוניה. מצד אחד צפוי לה עתיד מקצועי מזהיר אם תממש את יכולותיה אבל מצד שני, ייעודה, כמקובל במקום שממנו הגיעה, הוא להינשא לבן דודה. יחסים בין אימהות לבנות, תרבות שונה המשפיעה על כל תחומי החיים, אפילו על דימוי הגוף (במרוקו אישה מלאה היא סמל ליופי ולבריאות, במערב – הפוך), ההגירה, כל אלה מזמנים התמודדות מורכבת ומאתגרת. ספר מרתק.

אז איך קוראים לך עכשיו? / מיכל רום

עיון. מבחינה אנתרופולוגית לשם יש משמעות משפחתית, מבחינה פסיכולוגית יש לו משמעות הנוגעת לגיבוש האישיות. אז למה רק נשים אמורות לשנות את שם המשפחה שלהן לאחר הנישואין? אילו משמעויות והשלכות יש לבחירה לשמור על השם או לצרף יחד שני שמות? מה אומר על כך החוק בישראל? ומה נהוג במקומות אחרים בעולם? אז איך קוראים לך עכשיו? מציג שאלות ותשובות וסיפורים אישיים של נשים וגברים שבחרו בחירות שונות ביחס לשם המשפחה. מרתק.

זה השם שלי / שירי צוק

ילדים. שיראל הבת ושיראל הבן אוהבים לשחק כדורגל, לשיר ולאכול כריך טונה. את שיראל הבת כל הדמיון הזה מעצבן מאוד והיא פועלת בדרכים יצירתיות למצוא הבדלים ביניהם: להחליף שם, לריב, להתעלם. אבל כששני השיראלים מקבלים מטלה משותפת מהמורה, שיראל הבת לא מצליחה שלא להצטרף לצחוקו המדבק של שיראל הבן ומחליטה לקבל את המצב. זה השם שלי כתוב היטב, משעשע ומצליח להעביר מסרים בלי לחטוא בדידקטיות מעצבנת.

כל המשפחות המאושרות / אן פאצ'ט

תרגום. נשיקה אסורה אחת בבוקר יום קיץ חגיגי מפירה את שלוותן של שתי משפחות ומניעה שרשרת אירועים שאיש לא צפה: זוג מתאהב, שני זוגות נפרדים, שישה ילדים מוצאים את עצמם יחד ללא השגחה, כיתת אמנות עולה באש, רומן חושפני נכתב בלי רשות, וגלולה מצילת חיים מגיעה לידיים הלא נכונות. כל המשפחות המאושרות הוא סיפור ממש לא פשוט אבל בהחלט מעניין.

רמי ילד של אף אחד / הקטור מאלו

נוער. בגיל שמונה נקרע רֶמי מאמו המאמצת והאוהבת ונמכר לסיניור ויטאליס, בעל להקה הנודדת ברחבי צרפת. הוא נאלץ לצעוד בדרכים בשמש קופחת, בגשם ובסופות שלג, ולהרוויח את לחמו בנגינה בנבל ובהופעות תיאטרון בכיכרות. רמי ילד של אף אחד הוא גם סיפורם הנורא של העניים במאה ה־19, בעיקר של הילדים שנמכרו כאילו היו סחורה ועם זאת שזורות בו אהבה, תקווה ואמונה ברוח האדם. ספר קלאסי, עכשיו גם בעיבוד קולנועי חדש.

להתחיל לרוץ / ענת שפירא לביא

עיון. כפדלאה מקצועית הייתי סקפטית אבל להתחיל לרוץ הוא ספר מעניין לקריאה ולהפנמה, לא רק לחובבות ריצה או לרצות בפוטנציה. הוא מציע תובנות מעניינות ומעשיות כדי להתחיל ולהמשיך לרוץ, להתגבר על מכשולים מנטליים ופיזיים, כאלה שאפשר ליישם בתחומים שונים, ולא במובן הרוחני, במובן המעשי היומיומי. והוא גם כמובן נותן השראה להתחיל לרוץ, בשביל הכיף או לכל מטרה אחרת, אבל זה רק בונוס. 

את ממש לא נראית בגילך / שילה נווילס

תרגום. אוסף סיפורים העוסקים בהתמודדויותיה היומיומית של האישה המתבגרת, בחן או פחות, תלוי את מי שואלים. את ממש לא נראית בגילך הוא כל מה שרוצה לשמוע האישה הזאת, שחיה בעולם של גברים, שעוסקת בלי סוף בשיפוץ פניה ובממוגרפיה הכרחית ושמקשיבה לשיחות ניאופים של נשים אחרות.