סיקס סנסס שחרות נבחר לאחד ממאה המלונות הטובים בעולם. האם הוא שווה את המחיר?

six senses שחרות. חדר שינה ראשי | צילום: עמית גירון
six senses שחרות. חדר שינה ראשי | צילום: עמית גירון

בשבוע בשעבר התבשרנו שמלון Six Senses שחרות, המלון היקר ביותר בישראל, נכנס לרשימה היוקרתית של 100 המלונות הטובים בעולם על פי מגזין תיירות נחשב. כתבתנו בדקה אותו מקרוב ויצאה נפעמת

88 שיתופים | 132 צפיות

בשבוע בשעבר התבשר עולם התיירות הישראלי שהוא נכנס לפסגת עולם התיירות. זה קרה כשמלון סיקס סנסס שחרות בערבה נבחר בידי מגזין התיירות הבין־לאומי Travel and Leisure לאחד ממאה המלונות הטובים בעולם. מלון סיקס סנסס שחרות נפתח לראשונה לקהל באוגוסט 2021 לאחר תהליך הקמה ארוך שנמשך כמה שנים. רשת Six Senses היא אחת מרשתות היוקרה הבולטות בתחום המלונאות. יופיו של הטבע מובן מאליו ואת יופיו של המלון החדש בשחרות (החל מ- 2,691.19 ש"ח ללילה לחדר רגיל ועד ל – 33,177 ש"ח ללילה בסוויטה היקרה ביותר המכונה "השמורה הפרטית" ומשתרעת על פני 644 מ"ר). כבר ראינו בשפע תמונות בתקשורת וברשתות החברתיות. הביקורות המקצועיות היללו את המלון עוד לפני שנפתח, והוא אף הוכתר לאחד הטובים בעולם על ידי CNN וה- Sunday Times, ובעוד שעל יופיו של המלון אי אפשר להתווכח, הביקורות האישיות שהגיעו לאוזניי לפני הביקור שלי, בדצמבר האחרון היו מעורבות והגעתי לשם בסקרנות גדולה. 

>> לנפוש כמו הסלבס: 13 המלונות היקרים ביותר בישראל

six senses שחרות. בריכה פנימית | צילום: Six senses שחרות
six senses שחרות. בריכה פנימית | צילום: Six senses שחרות

נתחיל מהסוף, המלון מספק חווית יוקרה אמיתית, לא מעושה ולא מתחנפת. העיצוב של כל פרט ופרט, מהכוסות (המגוונות) ודרך הכסאות (המגוונים), המדים של העובדים, האמנות העשירה שברור שהיא עצמה אוסף נדיר, השמיכות שמגיחות באזורים הציבוריים כשהשמש יורדת והלילה המדברי הצונן עולה – הכל כל כך איכותי, ייחודי, וכן… יפה. עבור מי שרגיש לפרטים הקטנים, או מי שרגיל לסטנדרטים הגבוהים ביותר בחיי היומיום שלו זוהי בשורה של ממש. אין ולו אלמנט אחד במלון שנראה שהיתה בו פשרה, וחובבי האסתטיקה והעיצוב ישייטו ביופי הזה ויוקירו תודה לאורך השהייה כולה. כשאני מדברת על היופי אני מתייחסת גם לנוף המדברי עוצר הנשימה שפתאום אתה חווה לכמה יממות ולא רק חולף על פניו בדרך לאילת, ומי היה מאמין כמה גוונים ילבשו ויפשטו הרי אדום במהלך 24 שעות.

חדרים

אנחנו התארחנו (בתשלום מלא, לא הזדהנו כעיתונאים) בחדר עם בריכה פרטית, ללא נוף. הבריכה מחוממת לטמפרטורה של 30 מעלות ולכן נהנינו ממנה גם בסוף נובמבר, אבל בדיעבד לא בטוח שהיינו לוקחים חדר עם בריכה פרטית. המתקנים המשותפים של המלון, והבריכה המשותפת ביניהם, נהדרים. אבל עוד נגיע לזה, ובינתיים – החדרים. כמתבקש מהסטנדרט של אחת הרשתות היוקרתיות בעולם המיטה, על כל הפרמטרים שלה היא מיטת חלומות. המזרן, כלי המיטה, הכותנה המצרית הצפופה של המצעים והצמר של שמיכת הטלוויזיה, הכל עשוי לעילא ולעילא. במיני בר קפה ותה משובחים, הכוסות היפות בעולם לכל סוגי השתייה, יין ובירות בתשלום במקרר. לרשות האורחים גם מוצעים כובעי קש ותיק לשימוש במלון, חלוק צמרירי ורך ומפתה מאוד, מזרני יוגה ממותגים ואפילו מקל הייקינג. את הכל ניתן לרכוש בסיום השהייה. מאחר והם מוצעים למכירה עלה בנו חשש הגייני לרגע, שהם עוברים מראש לראש, אבל בדקנו ואין כך הדבר. הווילות מעוצבות בסגנון פשוט אך רב שכבות, נעים ומזמין והמקלחת בו יפה במיוחד. 

six senses שחרות. חדר שינה ראשי | צילום: עמית גירון
six senses שחרות. חדר שינה ראשי | צילום: עמית גירון
six senses שחרות. בריכה פנימית | צילום: עמית גירון
six senses שחרות. בריכה פנימית | צילום: עמית גירון

האוכל המוגש ממש לא בסטנדרט הרגיל של אוכל בבתי מלון, לא ישראלים ולא בינלאומיים, אלא בסטנדרט של מסעדה מצוינת לכל דבר ועניין

קולינריה

השהות בריזורט משמעותה הסתמכות מוחלטת על קולינריה מתוך המלון, היות והישוב מבודד לחלוטין. החדשות הטובות הן שהאוכל נפלא. בניצוחו של השף המנוסה אמיר כלפון ומתוך עקרונות הבריאות של רשת Six Senses העולמית, מוצעות לאורחים מנות לכל חיך והעדפה קולינרית/ דיאטית, ארוחות נטולות תוספים (משפרי טעם, לקטוז, גלוטן וסוכר) המבוססות חומרי גלם מקומיים. כמעט כל המנות המוגשות במקום, מבוססות על תוצרת טרייה ומקומית המגיעה מגינת הירק האורגנית של המלון או מתוצרתם של הקיבוצים בסביבה, מתוך רצון לתמוך בחקלאות המקומית באזור. הגענו שניים והתרשמנו מהסטנדרט הגבוה של האוכל שמביא את הסגנון שהפך למזוהה עם מסעדות שוק/שף תל אביביות הישר לשחרות הדרומית. האוכל המוגש ממש לא בסטנדרט הרגיל של אוכל בבתי מלון, לא ישראלים ולא בינלאומיים, אלא בסטדנרט של מסעדה מצוינת לכל דבר ועניין. התרשמנו גם מהשירות האישי והנכונות להתאים את המנות באופן אינדיבידואלי לאורחים על פי תזונתם. באחד הערבים במקום במקום המסעדה המרכזית פעלה דווקא מסעדת הבר המעונבת פחות, לערב ברביקיו, במחיר של כ-300 ש"ח לאדם, לא כולל אלכוהול. השירות היה אישי ומפנק למרות שהתפריט היה בסגנון אכול כפי יכולתך, אבל דווקא באותו ערב הגעתי לא במיטבי וללא חשק לאכול כלל. כשציינתי זאת מיד דאג מנהל המסעדה להביא לי תה צמחים מגינת התבלינים וכעבור שעה כיפית במיוחד בלילה המדברי באווירה המיוחדת של אותו ערב, הצטרפתי גם אני לחגיגה הקולינרית.

>> בלי להתרחק מהלובי: מסעדות שף מומלצות בבתי מלון בארץ

אטרקציות

ברמת הפעילות מציע המלון פעילויות שונות לגוף לנפש ואולי גם לראש. החל משיעורי יוגה ומדיטציה בסטודיו שהוא חלום, חדר כושר סופר מאובזר שעושה חשק, בר אלכימי לרקיחת שיקויים רפואיים ותערובות צמחים (זה נשמע לי קצת מטופש במקור, מודה, ואחרי שראיתי את החלל שבו מתבצעות הסדנאות האלו הבנתי את הקטע) וטקסי שקיעה משותפים כמקובל בריזורטים מהסוג הזה, ועוד פעילויות כאלו ואחרות שמנצלות את המדבר האדיר שמסביב: מהאכלות גמלים דרך ביקור במצפה כוכבים ועד טיול רייזרים. כמובן שגולת הכותרת היא הספא המפואר שמציע תפריט טיפולים עשיר, ספא ציפורניים (מניקור/פדיקור) וטרקלין הרפייה. הבריכה המרכזית המחוממת והג׳קוזי הענק הם עוד פעילות שניתן ליהנות ממנה כל השנה, ובכל מקרה יש גם את הבריכה המקורה. היינו במלון בתפוסה כמעט מלאה, ולמרות שהייתה לנו בריכה פרטית בחדר בחרנו לבלות בעיקר בבריכה המרכזית שהייתה לא עמוסה ונעימה מאוד.

>> צאי מהלחץ: 16 מלונות מומלצים בישראל עם ספא מפנק במיוחד

six senses שחרות | צילום: עמית גירון
six senses שחרות | צילום: עמית גירון

קיימות מעולם לא נראתה טוב יותר, והיא אמינה, אותנטית ופוטוגנית מאוד

התחשבות בסביבה

הבנייה של המלון משתלבת ונטמעת בנוף המדברי ההררי, וזהו אלמנט חשוב ביותר בסיפור. המעורבות החברתית והסביבתית עמוקה ויסודית במלון. תעשיית המלונאות היא מהמזהמות ביותר, הרבה בגלל ריבוי הפלסטיק והחד פעמי. אין בקבוקי מים בשחרות אלא מים מסוננים ומוטפלים בבקבוקי זכוכית שמוגשים עם צמחי תבלין ומרפא מהגינה של המלון, הסבונים בחדרים בכלי נחושת יפהפיים ואין קשים מלבד קשי במבוק נאים. הבנייה נעשתה בעזרת עובדים מקומיים מהאזור – נגרים, רתכים, בנאים, וכן אמני קרמיקה, כולם מקומיים, שעבדו על הפרויקט תוך הישענות על מיומנותם וניסיונם באומנויות המסורתיות שלהם. קיבוץ נאות סמדר השכן סיפק בטון מחוזק מזכוכית (GRC) ששימש לפרויקט. קיימות מעולם לא נראתה טוב יותר, והיא אמינה, אותנטית ופוטוגנית מאוד.

שירות

השוס האמיתי של המלון בשחרות הוא כוח האדם. היסטורית, בישראל, נפסלו פרויקטים שאפתניים בתחום על סעיף כוח אדם. בניגוד למקומות רבים בעולם, עבור רוב הישראלים מקצועות השירות בתחום המלונאות בישראל נחשבים לתחנות בדרך, איפשהו בין השירות הצבאי לטיול שאחריו. לגייס כמות עובדים כמו זו הנדרשת להפעלת פרויקט שכזה, להכשיר אותם לסטנדרט הבינלאומי של רשת היוקרה, ולעשות את כל זה בתנאים המבודדים של אזור שחרות -זה פרויקט שדורש משאבים חסרי תקדים, אנחנו פגשנו כוח אדם יוצא מן הכלל, מסור, אכפתי במידה שאתה רגיל לשמוע רק בשפה זרה, ובעיקר- הם נראו נינוחים ומרוצים ומלאי גאוות יחידה. לצד זה מעניין וחשוב להגיד- כל זה באפס חנפנות.

>> טיפול בגלי רדיו והזרקות לפי הצורך: הסודות של דליה מזור לעור קורן

 

בשורה התחתונה, Six Senses שחרות הוא מהפרויקטים המרשימים בארץ, מהסוג שמהווים אבן פינה וסוללים דרך לסטנדרט גבוה יותר, טובים לסביבה ומעולים לציונות. האם הוא שווה את הכסף שלכם? חד משמעית כן, לחובבי הז’אנר ומרובי הפרוטה.

> לפרטים והזמנת מקום ב-Six Senses שחרות