מה שסינדי כבר שכחה, קאיה רק לומדת

סינדי קרופורד וקאיה גרבר | צילום: Stefanie Keenan/Getty Images for A Sense of Home
סינדי קרופורד וקאיה גרבר | צילום: Stefanie Keenan/Getty Images for A Sense of Home

מנטורית האופנה דבי ג' הוזעקה הפעם כדי להרגיע את סינדי קרופורד, הדוגמנית ששמה את הסופר בסופרמודל, שהרגישה שבתה קאיה גרבר גונבת לה את הפוקוס

88 שיתופים | 132 צפיות

האדם היחיד שירוויח משהו אם אציין את מספר שנות ההיכרות שלי עם סינדי קרופורד יהיה המנתח הפלסטי שלה. נגיד רק שהיא לקוחה ותיקה, נאמנה מקצועית מאוד. סינדי הבינה, אולי לפני כולן, שהיא עצמה המוצר. היום זה נשמע מובן מאליו, אבל המחשבה הזאת: אני לא הקולב, אני המותג, הייתה כמו רעידת אדמה בזמנו. היא גידלה דורות של דוגמניות ושיתפה אותן בסודות שלה. למשל: כשאת מסתכלת למצלמה, תדאגי שתמיד תהיה לך מחשבה בראש. מחשבה? בראש של דוגמנית? איזו מהפכה! סינדי הפכה שומה לאקססורי, שרדה את ריצ'רד גיר והקימה משפחה שפויה, יחסית למליבו. ומה שאני הכי אוהבת אצלה זה את קור הרוח. לכן, כשסימסה לזמן אותי לפגישה דחופה, וחתמה בשלושה סימני קריאה, מיד הרגשתי לא בנוח.

סינדי גידלה דורות של דוגמניות ושיתפה אותן בסודות שלה. למשל: כשאת מסתכלת למצלמה, תדאגי שתמיד תהיה לך מחשבה בראש. מחשבה? בראש של דוגמנית? איזו מהפכה!

הייתי עמוסה במיוחד לאחרונה, אוסקר, שבוע האופנה בניו יורק. לא חזרתי אליה מייד. אחרי שעתיים קיבלתי הודעה מטלפון שאני לא מכירה: "הי דבי, זאת קאיה! הבת של סינדי. זה אס או אס. תוכלי לעזור לי?" היא חתמה באימוג'י של ידיים מתפללות. "פריטי פליז?".

/

>> מיומנה של מנטורית אופנה: מה עומד מאחורי הלוק הראשון של מייגן בקנדה?

קבענו פגישת סקייפ בין תצוגות. פרואנזה סקולר, קואץ', מארק ג'ייקובס, מייקל קורס, ולנטינו, כולם רצו את הבת של קרופורד. הרבה פעמים הדוגמניות חוות משברי זהות בתקופות של ריבוי תצוגות, זו תופעה מוכרת. רציתי להגיד לה: סוויטי, בשביל מה יש לך אימא? דברי איתה! אבל אז, לא נעים להודות, עשיתי אחד ועוד אחד קצת עקום והנחתי שסינדי חיפשה אותי כדי שאעזור לבת שלה במקום שבו היא לא הצליחה.

"אלוהים, עשית לי התקף לב!", קראתי כשהסקייפ התחבר, ובמקום קאיה, דמותה של סינדי הייתה זו שמילאה לי את המסך.

"לי את לא עונה, אה?", לא הספקתי להשיב והיא כבר הפעילה את הממטרות. "כולכם אותו הדבר!", ייבבה. האף שלה היה אדום כמו של קייט מוס אחרי ליל בילוי. את העיניים החביאה מאחורי זוג משקפי שמש פלסטיקיים של ריי באן. הם לא הסתירו כלום. 

"חשבתי שאת רוצה לבקש ממני שאפגוש את קאיה", הסברתי. "רגע, מה, את גנבת לה את הטלפון בשביל לשלוח לי הודעה?"

"היא גנבה לי את החיים!!!" היא מיררה בבכי וקינחה את האף בתבוסה. 

הבנתי הכול, באמת שלא היה לי צורך בעוד אינפורמציה. ידעתי גם מה יהיה הפתרון, הכול התלבש לי כמו במשחק טטריס, ובכל זאת נתתי לה לדבר. זה חלק מהמקצוע. לא מספיק שאני אגיע לשם, גם היא צריכה.

"דבי, מה לא נתתי לילדה הזאת?", סינדי שאלה, ואני הנהנתי. "נולדה עם כפית של כסף בפה? חה! יותר כמו אמריקן בלאק קארד בין השיניים! את כל מה שאני יודעת, את כל הקשרים, את המורשת שלי, הכול היא קיבלה!".

"אל תשכחי את הגנטיקה", אמרתי על אף הנזלת המבעבעת לה בנחיר השמאלי.

"זה כמו בפאקינג דוריאן גריי", היא הרימה את הקול. "על כל ראנוויי שהיא חוצה, נסלל לי בפרצוף עוד קמט. על כל קמפיין ביוטי שהיא כובשת, מופיע לי מכתש צלוליטיס בתחת. עוד מעט לא יישאר ממני כלום!"

"על מה את מדברת? את סינדי קרופורד! ה-סינדי קרופורד! זו ששמה את הסופר בסופרמודל! רק טבעי שהילדים שלך גם יהיו סופר, את לא חושבת?".

היא ניענעה בראשה. "אני כבר לא מעניינת אף אחד דבי. בראיונות שואלים אותי רק על קאיה. קאיה קאיה קאיה! אני לא יכולה לשמוע את השם הזה יותר. ואני נתתי לה אותו!".

"היא באמת נהדרת, סינדי. עשית עבודה מצוינת".

"יותר מדי מצוינת! לא חשבתי על זה עד הסוף, דבי. מגיל שש היא מתרוצצת פה בבית בנעלי מעצבים שלי. איך שרה ננסי, הבת של סינטרה? One of these days these boots are gonna walk all over you? ידעה על מה היא מדברת".

"מעניין מה שלום ננסי", נפלט לי, בלי כוונה. 

"לא, זה לא מעניין! בכל מקרה, אצלנו זה היה פחות מגפיים, יותר סטילטוז. ג'ימי צ'ו, מנולו בלאניק. אבל הרעיון אותו רעיון. מנקה עלי את הסוליות בדרך החוצה. החצופה הקטנה גם מספרת לי על טרנדים כאילו שנולדתי אתמול. אופנה זה פאקינג ספירלי! הכול חוזר חמודה. יוצאת לי לרחובות עם בירקנשטוק וגרביים כאילו שהיא המציאה את הגלגל. הצטלמתי ככה ב-94! ז'יל בן-סימון צילם. חכי שנייה", היא יצאה, וחזרה עם מגזין Elle ישן. היא דפדפה בו בפראות ואז הצמידה למסך תמונה בשחור לבן. "רואה?" 

View this post on Instagram

#TBT Socks and Birkenstocks? Why not.

A post shared by Cindy Crawford (@cindycrawford) on

הנהנתי. מחריד, אבל אין ברירה, חשבתי בזמן שהיא שקעה במגזין והביטה בערגה בדמותה הרחוקה. "יש לך שם איזה זוג בירקנשטוק בסביבה?"

סינדי הסירה את המשקפיים, הביטה בי בעיניה הנפוחות, והנהנה. 

"מה דעתך שנזכיר לכולם מי פה צועדת בנעליה של מי?"

סינדי חייכה והמשיכה להנהן. השומה שמעל לשפתה רקדה.

למוחרת האתרים חגגו: "הבשורה של סינדי קרופורד וקאיה גרבר: בירקנשטוק וגרביים". סינדי חזרה לכותרות והייתה בעננים. 

האופוריה החזיקה מעמד כמה שעות לפני שהבן שלה, פרסלי, עשה מחטף וגנב את כל תשומת הלב של תקשורת האופנה: באמצע הפנים היפים שלו, ממש מתחת לעין, פרסלי קיעקע את מילה אחת ארוכה: misunderstood.

*  *  *  *  *  *

דבי ג. היא הנשק הסודי של המפורסמות, ג'יימס בונד של השטיחים האדומים, מנטורית ואוראקל אופנתית. זוהי הצצה ליומן סיכומי הפגישות שלה.