מכשפה ירוקה ואגדת כדורגל: סיפור האהבה של סילבי ז'אן ויפעת אורלב

פרק ב' שקיבל טוויסט בעלילה. סילבי ז'אן (מימין) ויפעת אורלב | צילום: באדיבות המצולמות
פרק ב' שקיבל טוויסט בעלילה. סילבי ז'אן (מימין) ויפעת אורלב | צילום: באדיבות המצולמות

החתונה שלהן נדחתה כבר שלוש פעמים, אבל סילבי ז'אן ויפעת אורלב יודעות שהן מצאו אהבה לכל החיים. הכדורגלנית האגדית והמכשפה המסתורית מציגות: אהבת נשים בפרק ב'. בריאיון ל"את" הן פותחות הכל - איך ברגע אורלב הבינה שהיא לא סטרייטית ומי התחילה עם מי

88 שיתופים | 132 צפיות

לפעמים ברגע אחד, החיים מקבלים טוויסט בעלילה ואת הטוויסט הבא, אף אחת מהן לא צפתה. מצד אחד: יפעת אורלב (59), הייתה במשך 51 שנים סטרייטית בהגדרה, גרושה, אם לשלושה ילדים, נומרולוגית ומתקשרת, ועוסקת וגם בכישופים ירוקים (הסבר בהמשך). מהצד השני: סילבי ז'אן (50), אחת מאגדות הכדורגל בישראל בכל הזמנים, כולל קריירה בארסנל האנגלית עם 1,010 שערים שהבקיעה במהלכה. כיום ז'אן היא פרשנית בערוץ 5 ועד לאחרונה מאמנת ילדים על הספקטרום ב"ספיישל אולימפיק", איתם הגיעה למקום השני באולימפיאדה.

>> "הבנתי שהפנטזיה להיות אישה, לא קיימת רק בראש שלי"

ביחד הן סיפור אהבה גדול כבר שמונה שנים. הן מאורסות, אבל החתונה נדחתה כבר יותר מפעם אחת – קודם בצוק איתן, אחר כך בגלל הקורונה ועכשיו בגלל המלחמה – אבל הן יודעות שמצאו זו את זו. כי ככה זה עם החיים לפעמים, הם נותנים לנו בראש ומביאים לנו אותה בהפתעה גמורה. 

אורלב: "אני כבר לא חיה בשקר בשביל לרצות את כל העולם ואחותו. אם הייתי מקשיבה לרעשי רקע, אולי הייתי נשארת עם גבר ולא הייתי מאושרת. אני הולכת עם זכותי לאושר, אני חיה כאן ועכשיו בהנאה שלמה"

 

אורלב, מעודנת, נשית ומרשימה, לא ראתה את עצמה בשום תסריט מתאהבת באישה: "אחרי שהתגרשתי מהאקס, אמרתי לעצמי שקודם כל אני רוצה שנה שקט. ניסו לשדך לי גברים, לא נמשכתי לנשים ולא היה לי שום ניסיון עם אישה, גם לא בפנטזיה. בכובע הרוחני שלי, אני מתאהבת בנשמה ולא מעניין אותי מה יש בתחתונים, אבל לא חשבתי אף פעם שאני יכולה להתאהב באישה". 

ז'אן היא לסבית מוצהרת מאז שנות העשרים שלה, "אני גברית, טום בוי", היא מעידה על עצמה ומספרת, שחוותה יחסים עם לא מעט בנות זוג ולא מעט אכזבות: "היו לא מעט נשים במהלך חיי", ממשיכה ז'אן, "ארבע פעמים נבגדתי  ובנקודת המפגש עם יפעת הייתי לבד, בסוג של חשבון נפש ושמתי על עצמי חומה כדי לא להיפגע. כשהפסקתי לפחד והייתי חשופה, הבנתי  שהיא האישה שלי לכל החיים ומאז עברו שמונה שנים והאהבה שלנו רק עולה ועולה. 

ואורלב מוסיפה: "יש משפט שאני אוהבת ואומרת גם למטופלים שלי, 'אם אתה מפחד לעשות את זה ' תעשה את זה'. התיקון שלנו הוא להתעמת עם הפחדים שלנו".   

היו לך, מן הסתם, פחדים לצאת מהארון?
אורלב: "היו לי לקוחות דתיים שחשבתי שיעזבו וחלק אכן עזב, כי אני עם אישה. חששתי גם שאבי ינשל אותי מהירושה והוא איש אמיד וזה לא קרה ועדיין, אם היית אומרת לי לפני עשור שתהייה לי בת זוג כדורגלנית – אני, שפחדתי משיעורי ספורט – לא הייתי מאמינה. היום אני מרגישה שאהבתי בחיי רק בן אדם אחד, את סילבי. אני אוהבת אותה יותר ממה שאהבתי בנישואיי. בגיל 21 חשבתי שצריך להתחתן ולהקים משפחה, אבל היינו שני קווים מקבילים שלא נפגשים. החזקתי מעמד בנישואין 27 שנים כי בשנות השמונים להתגרש זה לא כמו היום. ואימי הייתה נוקשה ולא הייתה לי רוח גבית. עכשיו סופסוף, אני לא חיה בשקר בשביל לרצות. אם הייתי מקשיבה לרעשי רקע, אולי הייתי נשארת עם גבר ולא הייתי מאושרת. היום אני לא מרצה את כל העולם ואחותו. אני הולכת עם זכותי לאושר, אני חיה כאן ועכשיו בהנאה שלמה". 

ז'אן: "מגיל קטן ידעתי שאני נמשכת למין הנשי. אמנם בצעירותי יצאתי עם גברים, אבל כשהייתי בת 19 אימי נפטרה בגיל 43 מסרטן ומאז הצורך שלי להיות עם אישה, התגבר. אבא שלי שהיה איש קשה, נפטר עשר שנים אחרי אימא, בגיל 60. הוא היה אומר לי 'תזהרי מגברים'". 

סילבי הייתה הארד טו גט. סילבי ז'אן (מימין) ויפעת אורלב | צילום: באדיבות המצולמות
סילבי הייתה הארד טו גט. סילבי ז'אן (מימין) ויפעת אורלב | צילום: באדיבות המצולמות

כשסילבי פגשה את יפעת

השתיים הכירו כשאורלב שידרה ב"קו המומחים", תוכנית רדיו ב-103FM ואז ז'אן עלתה לשידור. "בגלל שהיא מוכרת היא לא רצתה להגיד את שמה", מספרת אורלב. "אמרתי לה שבלי השם, אני לא אענה לה והיא ירדה מהקו". ז'אן מוסיפה: "הייתי בתקופה קשה בחיי עם דלקת פרקים שגרונית, התקשרתי אליה וביקשתי לבוא נטו לטיפול כדי לקבל עזרה. במפגש היא אמרה לי כל מיני דברים שרק אימא שלי ידעה והיא ראתה הרבה דברים, שילמתי והלכתי. בפגישה השנייה היא עצבנה אותי עם הביקורת שלה. הרגשתי שהיא תפסה אותי על חם כי היא עלתה על דברים נכונים". 

ז'אן: "התאהבתי בה, אבל בגדו בי כל כך הרבה פעמים וניצלו אותי כלכלית, שלא הייתה לי אמונה באף אחת"

 

אורלב: "כשבאים אלי לייעוץ אני לא אומרת לאנשים מה שהם רוצים לשמוע. אמרתי לה שנשים עזבו אותה כי היא מעודדת אותן לבגוד בה ושהיא צריכה לקחת אחריות על זה. בתגובה, היא ברחה ממני ושברה לי את הלב. הייתי עם גבר אחד כל החיים וחשבתי שאם אני מרגישה משהו, אז ירגישו כלפיי בחזרה. 

ז'אן: "הייתי הארד טו גט וגם אמרתי לה, 'מי את שתשפטי אותי על זה ששנים בגדו בי'". 

אורלב: "התקשרתי לחברה טובה שלי, שגידלנו יחד ילדים ואמרתי לה שמישהי עושה לי דפיקות לב מואצות, היא ביקשה שאשלח לה תמונה. שלחתי לה. והיא חזרה אלי ואמרה זאת  בהשתאות, 'זאת סילבי ז'אן'  ושהיא חושבת שהתאהבתי באישה. שבועיים לא ישנתי בלילה, הרגשתי שאני מתאהבת בה. בדרך כלל אנשים אחרי טיפול  מחשיבים אותי למעין גורו שלהם. שולחים פרחים וסילבי עזבה לא שבעת רצון. כעבור שבועיים התקשרתי אליה, אמרתי לה שאפשר לעשות חוויה מתקנת, ענתה שאבוא אליה. טיפחתי את עצמי לקראת הפגישה כמו שלא עשיתי בחתונה של הבת שלי, אפילו מסכת אבוקדו שמתי, כדי שלא תוכל לעמוד בפניי. כשהגעתי היא אמרה לי 'את נראית מדהים' והשבתי 'אני לא רוצה אותך כמטופלת, אלא כחברה'".  

ז'אן: "אמרתי לה, 'למה את רוצה אותי כחברה, הרי לא חסר לך חברות'. התאהבתי בה, אבל בגדו בי כל כך הרבה פעמים וניצלו אותי כלכלית, שלא הייתה לי אמונה באף אחת. הגנתי על עצמי כדי לא להיפגע". 

אורלב: "היא נתנה לי נשיקה בקפה בו ישבנו. הדופק של היה על 200 , הייתי בטוחה שאני לפני אירוע לבבי. הרגשתי בת 16 ולמחרת שלחתי לה הודעה שאני רוצה הגדרה ליחסים בינינו". 

ז'אן: "נלחצתי. מה עכשיו הגדרה. וניתקתי לה את הטלפון". 

חולות אהבה. סילבי ז'אן (משמאל) ויפעת אורלב | צילום: באדיבות המצולמות
חולות אהבה. סילבי ז'אן (משמאל) ויפעת אורלב | צילום: באדיבות המצולמות

אורלב: "לא קמתי שבוע מהמיטה. חברתי הגיע אלי ואמרה לי 'את חולת אהבה'. סיפרתי לה שהלחצתי את סילבי, ואז אלוהים הטוב שרוצה לסדר דברים מסדר אותם בצורה מדויקת. סילבי חלתה בדלקת פרקים והתקשרה להגיד לי שהיא לא מרגישה טוב  שאבוא. עניתי לה שאם אנחנו לא בנות זוג אני לא אעזוב עבודה אבל היא התחננה שאבוא אליה להרצליה. התגנדרתי, שמתי קילו איפור והלכתי לסעוד מישהי חולה. היה חורף וקר ראיתי את מצבה ואמרתי לה בואי לתל השומר, סידרתי הפנייה  והגענו למיון, לא היו שמיכות, אז קניתי שמיכות טלוויזיה בסופרפארם הסמוך. אני מקושרת כי אני מטפלת, אז הבאתי לה את מיטב הרופאים, כדי לעשות עליה רושם. וחזרתי איתה הביתה והכנתי לה מרק עוף והגשתי לה למיטה ואז היא תפסה לי את היד ואמרה לי שהיא אוהבת אותי".

ז'אן: "אחרי שחזרתי מבית החולים ידעתי שזאת האישה שלי. שזה לא פייק ושאני רוצה אותה בחיי". 

השתיים גרות ברמת גן. ז'אן הביאה לקשר את מייפל, כלבת שיצ'ו ויפעת הביאה את החתול דריי וההרמוניה בין השניים עברה גם אליהם. גם ז'אן וגם אור לב הן נשים אמידות ותודה להורים הנדיבים שלהם. בבעלות ז'אן דירות שהיא משכירה שקיבלה בירושה, ואור לב בעלת רכוש משפחתי – הן יכלו בקלות לשבת רגל על רגל, אבל שתיהן אוהבות את עבודתן ולא מוותרות עליה. 

 אורלב: "טיפחתי את עצמי לקראת הפגישה כמו שלא עשיתי בחתונה של הבת שלי, אפילו מסכת אבוקדו שמתי כדי שסילבי לא תוכל לעמוד בפניי"

 

אורלב היא נכדה של הרב פנחס אוזן, שנחשב למומחה בפוריות כמו "הרנטגן", והוא אמר לה בגיל הצעיר שיום אחד היא תהיה היורשת שלו. אחרי שהייתה בנציבת פניות הציבור בחברת ביטוח, היא קיבלה מתנת יום הולדת, תקשור.  ושם הבינה שסבא שלה צדק. היא למדה נומרולוגיה והיא מומחית לעץ החיים הקבלי ובצרפת למדה "גרין וויץ'" (מכשפה ירוקה). היא מלמדת נומרולוגיה וטארות במרכז "פסגה", בית הספר לתקשור ולרוחניות. יש לה 35 אלף עוקבים והיא בעלת טור במדור רוח בוואלה! שם היא מנתחת לא מעט סלב. ובימים אלה היא פותחת קורסים לקריאת קלפי טארות ונומרולוגיה, וגם עושה כישופים ירוקים. 

זה דורש הסבר.
אורלב: "מדובר בהומאופתיה רוחנית בעזרת צמחי מרפא, תבלינים, לחשים ואבנים. הכישופים הירוקים הם קונטרה למכשפות מהמאה ה-19 כשהעלו אותן על מוקד. הדור שלנו בא לעשות טוב ואני עושה במסגרת זאת גם טקס ויקינגי שלוקח את הידע מכל התרבויות כולל היהודית, פולסא דנורא". 

אורלב מקבלת לקוחות בקליניקה שבביתה ובמקביל עושה ייעוץ טלפוני. "שם מלא, תאריך לידה ותמונה מספיקים לעיתים כדי לעזור לבן אדם", היא מסבירה. "אם זה להסיר עין הרע ורק שתדעי ש-90% מהאנשים חושבים שיש עליהם עין הרע, יש כאלה שמושכים את זה כמו ילד שמושך אליו כינים. מגיעים אלי עם בעיות בזוגיות, בעיות בעבודה, התלבטות לגבי החלפת מקצוע, אנרגיות לא טובות, אני עוזרת לפתוח את ערוץ השפע. אנשים צריכים לעשות עבודה עצמית אבל הם מחפשים את הקל  ואני אגלה לך משהו: יש לי מטופלות נשים נשואות לגבר שיש להן אהבת אישה אותה הן מציגות כחברה רגילה. אני לא שיפוטית, אני לא מחזירה אהבות ואני נגד שרלטנות, פשוט עוזרת להן בהתמודדות. יש לי סלבס גברים ונשים שלא יוצאים מהארון וזו החלטה שלהם".

ז'אן: "אני לא באה מהעולם הזה של הרוחניות, אבל אני רואה מקרוב את הכוח שלה על אנשים. גם אותי היא הצילה בתקופות קשות. היא זאת שגילתה את המחלה שלי AS (אנקילוזינג ספונדיליטיס), שזו דלקת שדרה מקשחת, ואז עברתי את האבחונים הרפואיים והיום אני מקבלת זריקה ביולוגית. זה לא כיף, אבל זה מעמיד אותי על הרגליים".         

הסוד: לתת ספייס. סילבי ז'אן (משמאל) ויפעת אורלב | צילום: באדיבות המצולמות
הסוד: לתת ספייס. סילבי ז'אן (משמאל) ויפעת אורלב | צילום: באדיבות המצולמות

אולי באיזשהו מקום סוד הקשר נעוץ בשונות שלכן?
אורלב: "סילבי היא הנגטיב שלי. היא מעולם החומר וההישגים. אני יותר בעולם הרוחני. אבל אני זו שמבשלת בבית". 

ז'אן: "יפעת מאוד נשית ואני גברית. אני חולת ניקיון ועל התיקונים בבית. וכן, הישגיות זה אני. כילדה רציתי כדורגל, אבל לא היה בארץ כדורגל נשי ואני ידעתי, כמו סוג של נבואה, שיבוא יום ואהיה כדורגלנית ומסביב לגלגו עליי. גם כשהייתי אלופת הנוער של ישראל בקפיצה למרחק ידעתי, שהקריירה שלי בכדורגל ועשיתי את זה בגדול בארץ ובחו"ל ופרשתי בגיל 38 וחצי אחרי שכבר לא היה לי לאן לשאוף. קיבלתי הצעה להיות עוזרת מאמנת של הנשים בכדורגל, אבל הטיימינג לא היה מתאים. אולי בעתיד אעבוד עם כדורגלניות צעירות כי השאיפה שלי היא להמשיך לקדם כדורגל בישראל וגם לעשות ביזנס וגם סטארטאפ שקשור לספורט". 

אורלב: "סוד הקשר שלנו נעוץ גם בזה שאנחנו אוהבות, אבל אנחנו לא דביקות. אנחנו יודעות לתת ספייס ויחד עם זה, מעניין ונעים לנו ביחד. שתינו מפנקות זו את זו, אבל סילבי תמיד רואה אותי לפני עצמה וזה דבר נדיר. גם אם היא רוצה לקנות משהו יקר היא תוותר ותציע לקנות לי". 

ז'אן: "יפעת היא האהבה הכי ארוכה שלי. זו אהבה אמיתית, לא סתם להעביר את הזמן. היא הכל בשבילי".

סילבי, רצית פעם להביא ילדים?
"לצערי זה לא קרה אבל יש לי שלושה ילדים מיפעת. ילדים בוגרים,  טובים ומוכשרים ואני מאוד אוהבת אותם. יפעת אומרת שהם אוהבים אותי כמו אימא ויש לנו קשר מעולה".  

יש משהו שיפתיע לשמוע עליכן?
אורלב: "סילבי היא הרומנטיקנית מבין שתינו, למרות שהיא נראית גברית ואני מאד נשית היא הרבה יותר עדינה והיא מלטפת כל כך בעדינות".   

ז'אן: "את זה את אמרת".