סטארטאפ ההלבשה התחתונה שיפיל לך את התחתונים מהרגליים

ההלבשה התחתונה שלך מעולם לא הייתה כזו קוסטום מייד | צילום מסך מתוך האתר: infimeunderwear.com
ההלבשה התחתונה שלך מעולם לא הייתה כזו קוסטום מייד | צילום מסך מתוך האתר: infimeunderwear.com

אינפימה, אתר ישראלי חדש, מציע תא מדידה וירטואלי שמאפשר לנסות הלבשה תחתונה על מבני גוף שונים מבלי לצאת מהבית ומבלי להתבאס כשההזמנה מגיעה בדואר

88 שיתופים | 132 צפיות

 

אנחנו כבר מזמן לא מהססים להזמין בגדים יקרים אונליין, כולל כאלה שנעמוד איתם תחת החופה וכבר לא טורחים לעבור בדיוטי פרי בדרך לחופשה – שהרי עולם הביוטי המוזל פרוש לפנינו ברשת. לא רחוק היום בו רובוטים חביבים של אמזון יכבשו את מדרכות תל אביב ויחלקו לכל הדורש מצרכים מהסופר, כמו שכבר קורה בחלקים אחרים של הגלובוס, אבל בתחום אחת אנחנו נשארים נאמנים לשיטת הקניות המסורתית והמייגעת: הלבשה תחתונה.

נשים באשר הן, בין אם הן שופעות או שטוחות, דקיקות או מלאות, עסוקות או בעלות זמן פנוי למכביר – מהססות להזמין תחתונים וחזיות אונליין, ואלוהים עדן שיש להן סיבה טובה. מדובר בתחום רגיש הדורש התאמה מקסימלית לנתונים שהכתיב הטבע ומאפשר אפס פשרות. תוסיפו לזה את העובדה שפריטי הלבשה תחתונה, בניגוד לשמלות, אינם ניתנים לתיקון אצל תופרת, ואת מדיניות ההחזרות הקשוחה – והרי לגיטימציה חובקת עולם להתעקשות הקולקטיבית שלנו לקנות לנז'רי בחנויות שאינן וירטואליות.

בנקודה זו נכנסת אל התמונה ענבר כרמל, מייסדת הסטארטאפ Infime (אינפימה), שמבקשת יחד עם שותפיה מיכאל ליטוין וניר נצר לשנות את התמונה ולאפשר לנו ולאחיותינו מעבר לים להתגבר על החסם פעם אחת ולתמיד, דרך אלגוריתם חכם שמאפשר מדידה וירטואלית בתלת מימד.

ענבר כרמל | צילום: יקיר פולק
ענבר כרמל | צילום: יקיר פולק

 

"אינפימה התחיל כאתר אי קומרס להלבשה תחתונה. הכוונה היתה ליצור מקום צעיר ומגניב שאפשר לרכוש בו תחתונים וחזיות. תוך כדי העבודה הבנתי שיש בעיה – אי אפשר לקנות ככה. לקוחה לא יודעת איזו מידה תתאים לה מכל דגם ואיך זה יראה. התחלתי לחקור את התחום והבנתי שגם למותגים גדולים יש בעיה, אנחנו כלקוחות נשארות נאמנות לאותה חזייה במשך עשורים רק כי אנחנו מפחדות לגוון. החלטנו שמרימים סטארטאפ", היא מסבירה. בשלב הראשון, הוטמע האלגוריתם באתר של כרמל, אך הוא יכול להתלבש על כל אתר אחר, והכוונה היא למכור אותו כמוצר בסיסי נוסח פייפאל, שישמש את ענקיות המכר הוירטואלי בכל העולם.

לגבי האופן שבו התהליך מתבצע בפועל, כרמל מסבירה שהדברים פשוטים מאוד. נכנסים לאתר (בשלב זה, כאמור, רק לאינפימה), בוחרים את הפריט הרצוי ולוחצים על כפתור "מדידה", הפותח ממשק ידידותי למשתמשת. מזינים נתונים (גובה, היקף אגן, מבנה גוף, מבנה חזה ומידת חזייה), ותוך כמה שניות צופים בדמות וירטואלית שמציגה את הפריט הרצוי על גופה התלת מימדי, עם המלצה למידה המדויקת. בנוסף, על סמך הנתונים מוענקות ללקוחה גם המלצות לפריטים נוספים שיכולים להתאים למבנה הגוף שלה. כרמל מוסיפה כי הפתרון הטכנולוגי שפותח יכול לעבוד גם בחנויות פיזיות, באמצעות סריקה של QR קוד או אייפד – דבר שיאפשר ללקוחות להסתובב בחנות, לראות מה הן רוצות למדוד, אבל לוותר על השהות המעיקה בחדר המדידה ולדלג ישירות לקופה, כשבידן המלצה חכמה המבוססת על מה שנשים דומות להן קנו.

מה עם סוגיית הנוחות? חזיה שיושבת יפה על הגוף היא לא בהכרח נוחה

"באמצעות הניתוח של בינה מלאכותית והעדפות קניה של נשים עם מבנה גוף חזה ומידות דומות, אנחנו נותנים המלצות לפריטים הכי נכונים, ובתוך זה נכלל בעקיפין נושא הנוחות, כי אם אלפי שדומות לך רכשו את החזיה הזו שוב ושוב כנראה שהיא היתה להן נוחה, וסביר שתהיה נוחה גם לך".

את לא חושבת שיש ערך מוסף למדידה בכל זאת?

"זה עניין של פערי דורות. צורת המסחר משתנה. העולם הפיזי משתלב עם האונליין ולכן הטכנולוגיה מתאימה גם וגם. בקרוב תכנסי לחנות תראי משהו שאת אוהבת, תמדדי את זה בסמארטפון ותזמיני את זה בדרך הביתה, או שתזמיני אונליין וזה יחכה לך בחנות. זו המגמה. גדל פה דור שרגיל לקנות אופנה באפליקציה, אפילו לא דרך המחשב. קנייה תוך כדי הליכה עם הסמארטפון".

חזייה, 125 ש"ח | מתוך האתר: infimeunderwear.com
חזייה, 125 ש"ח | מתוך האתר: infimeunderwear.com

 

מדובר באלגוריתם ראשון מסוגו בעולם או שיש משהו דומה?

"ראשון ויחודי בעולם. יש פתרונות דומים למדידה וירטואלית של נעליים משקפיים או הדמיה של בגדים, חלקם סטארטאפים ישראלים. אבל מבחינת הדמיה להלבשה תחתונה אנחנו מאוד פורצי דרך. לשם העולם הולך – כל מה שקשה לקנות מוצאים לו פתרון".

זה בעצם אומר שאפשר לקנות הלבשה תחתונה גם כמתנה בלי חשש

"בדיוק. זאת טכנולוגיה שאין בה בעיית פרטיות. אפשר למדוד מכל מקום, לשלוח את בן הזוג לחנות ההלבשה התחתונה המועדפת עליך בניו יורק עם הדמות שלך, והוא יקבל את ההמלצה המתאימה. בוולנטיין האחרון ראינו שנתוני המכירות באתר שלנו כמעט הוכפלו. התקשרתי ללקוחות שלנו ופתאום הבנתי שחלק מהן הם בעצם גברים. הם קנו מתנה לבנות הזוג שלהם ואמרו כמה כיף שסופסוף הם יכולים לעשות את זה בלי לפחד".

מחטב, 120 ש"ח | מתוך האתר: infimeunderwear.com
מחטב, 120 ש"ח | מתוך האתר: infimeunderwear.com
תחתונים, 27 ש"ח | מתוך האתר: infimeunderwear.com
תחתונים, 27 ש"ח | מתוך האתר: infimeunderwear.com