סופריטו עוף: תבשיל מלא טעם שמתבשל באיטיות, וגורף מחמאות

סופריטו עוף של אמיר קרונברג. צילום: דניאל לילה
סופריטו עוף של אמיר קרונברג. צילום: דניאל לילה

מארחת בסופ"ש? אם יש לך כמה שעות ומוטיבציה להמם את הסועדים, התבשיל הזה, מהמטבח היהודי-הספרדי, יעזור לך להשיג את התהילה הנחשקת

88 שיתופים | 132 צפיות

אחרי שעתיים וחצי, שבמהלכן מבשלים את העוף ותפוחי האדמה במעט מאוד נוזלים, מקבלים תבשיל רך, שחום ומלא טעם. הסילאן והסויה הם לא חלק מהמתכון המקורי, אבל הם מוסיפים עוד שכבה של טעמים מקורמלים-מלוחים. אם יש בבית ציר עוף או ירקות, הסופריטו שלכם ייצא משובח במיוחד. אם אין – גם מים יעשו את העבודה.

ביום שאחרי: מכינים סלט עוף
מפוררים את העוף שנותר לפיסות קטנות. מוסיפים מיונז, בצל ירוק קצוץ, עלי כוסברה קצוצים, מיץ ליים סחוט טרי, מעט אבקת קארי (לא יותר מ- 1/4 כפית), מלח ופלפל שחור גרוס. חורכים מעט פיתות חצויות מעל להבת גז ומגישים את סלט העוף על הפיתות עם רבעי חסת אייסברג מתובלים בוויניגרט בסיסי.

החומרים

אופן ההכנה

1

מלהיטים סיר רחב, מוסיפים שמן וכשהוא חם מאוד מוסיפים כרעיים ומטגנים על להבה גבוהה כ-7 דקות מכל צד עד שהעוף משחים מאוד. מוסיפים בצל ומטגנים תוך כדי ערבוב על להבה גבוהה כ-10 דקות.

2

מוסיפים את יתר החומרים למעט תפוחי אדמה ומביאים לרתיחה. מוסיפים תפוחי אדמה, מנמיכים להבה, מכסים ומבשלים שעתיים וחצי עד שהרוטב מצטמצם ומסמיך, תפוחי האדמה רכים וכמעט מתפרקים והעוף ממש נפרד מהעצם. במהלך הבישול בודקים מדי פעם – אם הנוזלים התאדו כליל, מוסיפים מעט מים, רק לגובה 1/4 מתכולת הסיר. שימו לב: בתום הבישול מרבית הנוזלים אמורים להתאדות. לכן בחצי שעה האחרונה גם אם חסרים מים, לא מוסיפים יותר מ- 1/4 כוס.

3

התבשיל יישמר עד 5 ימים בקופסה אטומה במקרר.

 

פורסם לראשונה באתר "השולחן"