רוע-שיק: סודות הסטייל מאחורי הסרט הכי אופנתי של השנה

"קרואלה" | צילום מסך מתוך הסרט
"קרואלה" | צילום מסך מתוך הסרט

את "קרואלה", הגרסה החדשה של דיסני בכיכובה של אמה סטון, שווה לראות ולו רק בזכות התלבושות המרהיבות. לגזור ולשמור עד פורים הבא

88 שיתופים | 132 צפיות

הקורונה הולכת, הקולנוע חוזר ומבול של סרטים חדשים שוטף אותנו בטיימינג המושלם. אחד מהם הוא "קרואלה", הטייק אוף החדש של דיסני על הקלאסיקה המאויירת מינוס 98 דלמטים (בסרט הזה הסתפקו בשלושה). הביקורות מעורבות – מהשוואות חיוביות (אך מופרכות למדי) בין קרואלה בכיכובה של אמה סטון לדמותו של הג'וקר בגילומו של חואקין פניקס (בקטע של כך הפכה הדמות החלשה משולי החברה שהפכה לנקמנית ומרושעת), עד קטילה של הסרט. בניגוד לאיכות הסרט, הסטייל, וליתר דיוק הסטיילינג, הם בגדר קונצנזוס.

"קרואלה" | צילום מסך מתוך הסרט
"קרואלה" | צילום מסך מתוך הסרט

הסרט, כאמור, מגולל את קורותיה של קרואלה. הוא מתחיל בימים בהם היא נקראה אסטלה, אז היא הייתה ילדה מעצבנת עם שיער מוזר, שכאילו נלקחה מאחד הקליפים של סיה, וממשיך אל ימי הסטים-פאנק העליזים בלונדון – שם אנחנו נחשפים אל אסטלה בת העשרים ומשהו שמנסה לפלס את דרכה בעולם לאחר שאיבדה את אמה והצטרפה לכנופיית נוכלים חיננית. קרואלה, שמשחר ילדותה חלמה להיות מעצבת אופנה, מנסה לעשות הסבה מקצועית מתחום הנוכלות לתחום האופנה – מה שבא לידי ביטוי בדמותה שהולכת ומתערערת ובמייקאובר האופנתי שהיא עוברת.

"קרואלה" | צילום מסך מתוך הסרט
"קרואלה" | צילום מסך מתוך הסרט

אסטלה הבגירה היא צעירה חצופה שמנסה להסוות את האדג' המולד שלה מתחת לשיער אדמוני ולמשקפי ראייה. הסטייל שלה הוא על טהרת הצבע השחור וה-DIY, קז'ואלי אך מחוספס, מלא שיק ולא פחות ממושלם.

"קרואלה" | צילום מסך מתוך הסרט
"קרואלה" | צילום מסך מתוך הסרט

קרואלה, האלטר אגו של אסטלה, לוקחת את מראה הפאנק-רוק לאקסטרים: שיערה השחור-לבן עושה קאמבק, האיפור נהיה מוגזם והבגדים שלה הופכים דרמטיים בהתאמה. מעצבת התלבושות ג'ני ביוואן (שזכתה באוסקר על התלבושות שעיצבה לסרטים "מקס הזועם" ו"חדר עם נוף"), עשתה עבודה מופלאה ורקחה מסכת שלמה של תלבושות עוצרות נשימה. ביוואן סיפרה לאתר האופנה WWD כי היא והצוות שלה קיבלו במקור 10 שבועות למשימה, שבסופו של דבר התארכו לארבעה חודשים בגלל שסטון נפצעה בכתף – מה שקנה לצוות עוד זמן. את פרק הזמן הזה הם ניצלו לחיפוש בדים ייחודיים באווירת סוף הסיקסטיז-תחילת הסבנטיז בלוס אנג'לס, אטלנטה ולונדון – שם מתרחשת עלילת הסרט, ובמקביל הם עיצבו וייצרו בדים מקוריים משל עצמם. "אני זוכרת כמה כיף היה בתקופה הזאת. זאת הייתה תקופה מסעירה ומרגשת גם באופנה וגם במוזיקה, וזה חלק ממה שהפך את עיצוב התלבושות בסרט למאתגר אבל גם מרגש", אמרה ביוואן.

"קרואלה" | צילום מסך מתוך הסרט
"קרואלה" | צילום מסך מתוך הסרט

גם אמנית האיפור והשיער נדיה סטייסי סיפרה ל"ווג" על ההשראה למראה של קרואלה: "השתמשתי בהרבה רפרנסים של פאנק, והסתכלתי על דמויות כמו דבי הארי, ועל האופן שבו היא נהגה להתאפר. במקרה שבו כתבנו The Future על הפנים של אמה סטון, השתמשנו בפונט שהופיע על עטיפת האלבום Never Mind The Bollocks של הסקס פיסטולז ב-1977. בגלל שהכיתוב היה מאוד שחור וגרפי, החלטתי לאזן ולרכך אותו עם שפתון אדום עם גימור קריסטלי, בהשראתה של דבי הארי".

"קרואלה" | צילום מסך מתוך הסרט
"קרואלה" | צילום מסך מתוך הסרט
"קרואלה" | צילום מסך מתוך הסרט
"קרואלה" | צילום מסך מתוך הסרט
"קרואלה" | צילום מסך מתוך הסרט
"קרואלה" | צילום מסך מתוך הסרט
"קרואלה" | צילום מסך מתוך הסרט
"קרואלה" | צילום מסך מתוך הסרט
"קרואלה" | צילום מסך מתוך הסרט
"קרואלה" | צילום מסך מתוך הסרט
"קרואלה" | צילום מסך מתוך הסרט
"קרואלה" | צילום מסך מתוך הסרט