סודות אל.איי

קרלה וולש בסטודיו שלה | צילום: ניב אושן שנק
קרלה וולש בסטודיו שלה | צילום: ניב אושן שנק

מי בוחר לרובין רייט את החליפות ודואג לנעלי העקב של מישל וויליאמס? ריאיון מיוחד עם שלוש מהסטייליסיטיות המובילות בהוליווד חושף של מי המילה האחרונה

88 שיתופים | 132 צפיות

המגזין “הוליווד ריפורטר" מדרג מדי שנה רשימה של 25 סטייליסטים מובילים, האחראים ללוקים הנחשקים של הסלבס הכי לוהטים בהוליווד. שלוש הסטייליסטיות, קרלה וולש, טארה סווינון ורייצ'ל זואי, הן חברות ברשימה היוקרתית ואחראיות באופן ישיר לפנטזיה ההוליוודית שגורמת לכולנו להאמין שאי שם באולימפוס של לוס אנג׳לס מתגוררת קבוצה של אנשים נשגבים שתמיד נראים טוב ושחיים את החיים כסרט.

וולש, סווינון וזואי חתומות בספינת האם של הסטייל, סוכנות האופנה דה וול גרופ. בריאיון מיוחד ובלעדי שנערך איתן בלוס אנג׳לס הן מספרות על הקשיים והאתגרים שמעמידה העבודה המסובכת הזו.

טארה סווינון | צילום: ניב אושן שנק
טארה סווינון | צילום: ניב אושן שנק

 

הסטייליסטים הצמודים של הסלבריטאים הם מעין פסיכולוגים לאופנה, וכמו בכל קשר בין מטפל למטופל, גם כאן מערכת היחסים דיסקרטית ביותר. הם נמצאים בכל שלב של הדרך ולא רק אחראים לכך שהנעליים יתאימו לשמלה ושהליפסטיק יהיה בגוון הנכון, אלא יוצרים את המראה הכללי ואת התדמית. הם החוליה המקשרת בין מעצבי העל ובתי האופנה הגדולים לבין הכוכבים, ומתפקידם להיות תמיד מעודכנים, להכיר כל קולקציה ומגמה ולהבין מהו הלוק הטוב ביותר עבור הלקוח שלהם.

רייצ׳ל זואי היא ללא ספק הסטייליסטית המפורסמת ביותר בעולם. עם חשבון אינסטגרם של 1.2 מיליון עוקבים, תוכנית ריאליטי משלה, מותג אופנה הנושא את שמה ואינספור פרסומות וספרים בכיכובה, לא פלא שלא נשאר לה זמן לעשות את מה שהפך אותה לכוכבת – להלביש סלבס – ולכן היא הפקידה את המשימה בידי שתי היורשות שלה, ג׳יל לינקולן וג'ורדן ג'ונסון. השתיים מנהלות באופן רשמי את הסטודיו שלה בלוס אנג׳לס, והן האחראיות למראה של כוכבות כמו מישל וויליאמס, אווה מנדז, קמרון דיאז, אן הת׳אווי, והרשימה עוד ארוכה.

הכללים לשטיח האדום

יש הסוברים שנוחות היא לא שאלה רלוונטית בתכנון לוק אופנתי נכון, אולם לינקולן וג׳ונסון מצהירות שכשהבגד נוח, האישיות קורנת גם מבעד לשמלות הכי פשוטות. “לדעתנו חשוב שהנעליים יהיו נוחות להליכה ולעמידה ממושכת. אפילו שמלת הקוטור המרהיבה ביותר יכולה לאבד מזוהרה אם היא נישאת על השטיח האדום בחוסר נוחות, כך שהכלל הכי חשוב הוא להיראות טבעי ולא מתאמץ מדי. חייבים גם להיות מודעים לפלאשים של המצלמות שהופכים בדים וצבעים מסוימים לשקופים, כך שבחירת הצבעים היא קריטית, אבל באופן כללי כל לקוח הוא שונה ויש לו רצונות וציפיות לתוצאות שונות. יש כאלה שמעדיפים לא להתבלט ולעומתם יש כאלה שלא אוהבים להתמזג ומחפשים איך להפגין מקוריות".

קרלה וולש מאשרת שנוחות היא חזות הכל: “אסור שיהיו היסוסים, אחרת הם נעשים גדולים יותר מול המצלמות, וחשוב שתמיד תהיה תוכנית חלופית לרגע האחרון. אם לוק אחד לא עבד או נפגם צריך לוודא שיש עוד אחד לא פחות טוב".

אוליביה ווילד בשמלה על פי בחירתה של קרלה וולש | צילום: GettyImages
אוליביה ווילד בשמלה על פי בחירתה של קרלה וולש | צילום: GettyImages

 

וולש היא ההפך הגמור ממה שהסטייל ההוליוודי מייצג, היא גרנג׳ית, סופר קולית ואף שעברה כבר את גיל 40 ויש לה ילדה בת 9 היא עדיין נראית כמו הנערה הפריקית של השכבה. היא אחראית למלתחה של היילי סטיינפלד, אוליביה ווילד, רובין רייט ולא אחר מאשר ג׳סטין ביבר. הלקוחות שלה מעורבים בבחירת הבגדים ברמות שונות, בהתאם לאישיות, ממתלבשים ששולחים תמונות של לוקים מועדפים ועד כאלה שרואים את הבגדים רק ברגע האחרון. לפי שיטת העבודה שלה בסופו של דבר ההחלטה היא של הכוכבים. “הם בוחרים מה ילבשו, התפקיד שלי זה להביא להם את האופציות הכי טובות. אני עובדת עם חלק גדול מהלקוחות שלי כבר שנים, אז הם סומכים עליי מאוד. בדרך כלל אין ויכוחים, יש בינינו הבנה הדדית ושותפות חברית בנוגע לאופנה, הם סומכים עלינו שנכוון אותם למה שאנחנו חושבות שנראה הכי טוב".

טארה סווינון, לעומתה, סוברת אחרת. אחרי 20 שנות עבודה בתחום היא הגיעה למסקנה שבסופו של יום זה התפקיד שלה לדעת מה גורם ללקוחות להיראות ולהרגיש הכי טוב בבגדים שלהם. היא מלבישה כוכבות כמו מילה קוניס, לילי קולינס ומיילי סיירוס והיא גם הסטייליסטית הצמודה של השחקנית קריסטן סטיוארט מאז שהייתה בת 14. יש לה לפחות תשע עוזרות שמוודאות שכל אאוטפיט עומד בסטנדרטים של הכוכבות, והיא ההתגלמות המושלמת של סטייליסטית מאל.איי: היא חטובה, שזופה ומוקפדת, עם בית גדול, בריכה וכלב. גם המלתחה שלה לא מאכזבת, ועם עשרות עקבים של לבוטן ואינספור ז'קטים ותיקים של שאנל, ברור שהבחורה יודעת מה טוב לה וללקוחות שלה.

השמלות, שרובן חוזרות לבתי האופנה מיד בתום האירועים ונשמרות בארכיב של המעצבים, ניתנות לעתים במתנה ללקוחות או מועמדות למכירה באירועי צדקה.

“היו מקרים שהלקוחות שלנו לבשו שמלות לאירועים ותוך כדי הטקס קיבלנו טלפונים מבתי האופנה שביקשו שנחזיר את השמלה מיד בתום הטקס כי היא נמכרה באלפי דולרים ללקוחה בטלפון", מספרת זואי.

“להלביש כוכבות בטקסים המשודרים בכל העולם זה בעצם סוג של מסע פרסום חינם עבור רוב המעצבים, וזו הסיבה שהעסקים הפכו לכל כך חשובים וגם לכל כך פוליטיים", מסבירה וולש. “בתי אופנה אוהבים לחבור לכוכבות וליצור איתן מערכת יחסים אינטימית מאוד. הן נהפכות למעין פרזנטוריות של המותגים, כך שלכל מעצב יש את השיקולים שלו באיזו כוכבת לבחור ואיזו חשיפה הוא יקבל מהחיבור הזה".

קריסטן סטיוארט בשמלה על פי בחירתה של טארה סווינון | צילום: GettyImages
קריסטן סטיוארט בשמלה על פי בחירתה של טארה סווינון | צילום: GettyImages

 

מה קורה כשלקוח שלכן נכנס לרשימת המתלבשים הגרועים?

“אתה מושך בכתפיים וממשיך הלאה. זה קורה לכולם. אין מעצב אופנה בעסק הזה שלא היו לו כמה טעויות מצערות", אומרת זואי. “יש כל כך הרבה גורמים שמעורבים בתהליך הזה, הכל יכול לקרות: רוכסנים שבורים, שינויים של הרגע האחרון, בני משפחה דעתנים, תנודות במשקל ועוד, אבל בסופו של דבר אי אפשר לרצות את כולם, מה שנראה יפה למישהו אחד לא נראה טוב בעיני אחר, ולכן עור עבה הוא חיוני".

“אני אוהבת להתבדח עם הלקוחות שלי שאם הם לא נכנסו לרשימה כזו הם לא נועזים מספיק וצריכים לנסות דברים חדשים", אומרת סווינון. “אנחנו נאמנות מאוד לסטייל האישי של הלקוחות שלנו ומתחשבות מאוד בצורת הגוף ובסוג האירוע, ולמרות זאת אנחנו יודעות שמה שנראה מושלם בעיני אדם אחד, יכול להיחשב כאסון לדעתם של מיליונים אחרים", מסכמות לינקולן וג׳ונסון, “אבל עם כל כך הרבה בלוגרים ועיתונאי רכילות, אנחנו כבר יודעות שאי אפשר לרצות את כולם".