6 סדרות הסקס הכי טובות בטלוויזיה שלכן

מגוון סיפורים על סקס ואינטימיות | צילום מסך מהסדרה "איזי"
מגוון סיפורים על סקס ואינטימיות | צילום מסך מהסדרה "איזי"

חוקרי המין הידועים, נער חסר ביטחון עם אימא כוהנת סקס, תעשיית הפורנו בניו יורק בסבנטיז ועוד סדרות טלוויזיה מהשנים האחרונות, שיתנו לכן לגיטימציה גם להתחרמן וגם לצאת תרבותיות

88 שיתופים | 132 צפיות

חינוך מיני (נטפליקס)

 

סדרת המקור הבריטית של נטפליקס היא אמנם דרמת נעורים, אבל כל מי שהייתה נערה תזדהה איתה, ותתמוגג מהרגישות וההומור שבהם עוסקת הסדרה בחוויית ההתבגרות המינית. במרכזה עומד אוטיס, נער רגיש וחסר ביטחון שמתבייש באמו, כוהנת סקס מפורסמת, ונרתע מכל מה שקשור אליה או למין. בדרך מקרה מגלה אוטיס כי על אף בתוליותו הוא ספג מאימו ידע נרחב על מיניות, ובאמצעות חברתו החדשה מתעל את הכישרון לכדי עסק כלכלי שמסייע לתלמידים בחיי המין שלהם. הסדרה בוימה על ידי בן טיילור וקייט הרון, ונכתבה על ידי רוב של תסריטאיות. למעט כמה קלישאות ז'אנר צורמות, הן הצליחו ליצור סדרת נעורים כנה, בלתי מתייפייפת ומלאת חן שמאפשרת לנו ליהנות ממנה גם כנשים בוגרות.

הסקס של מאסטרס (נטפליקס, yes, הוט)

נכון, 2013 כבר לא לגמרי עונה להגדרה של "השנים האחרונות", אבל כשמדברים על סדרות עדכניות, נועזות ומטלטלות על סקס, סדרת הדרמה של Showtime לא יכולה להיעדר מהרשימה. הדרמה בת 4 העונות של מישל אשפורד מבוססת על סיפורם האמיתי של וויליאם מאסטרס ווירג'יניה ג'ונסון, שני חוקרים אמריקאים שהתפרסמו בשנות החמישים במחקרם יוצא הדופן בנושא מיניות האדם. האופי הפיזי של מחקרם עורר זעזוע בקרב הסביבה האקדמית, והשניים נחשבו בעיניי רבים לסוטים ומוקצים. כשתצפו בסדרה – תבינו גם למה. סצנות גרפיות במיוחד של המשתתפים בניסוי, ביניהם ג'ונסון ומאסטרס עצמם, יגלו גם לצופה הליברלית ביותר שאולי, בכל זאת, היא קצת שמרנית. מהפכנים אז, מהפכנים היום.

הצמד (HBO)

סדרת הדרמה של דיוויד סיימון מ-2017 הסעירה את הצופים בעיסוקה הישיר בתעשיית המין, והתפתחות תעשיית הפורנו מתוכה, אי אז בניו יורק של ראשית שנות ה-70. באופן שמזכיר מעט את "מד מן", עלילה רציפה לא ממש תמצאו בה, הקצב שלה איטי והיא עשויה בעיקר מאווירה, אבל איכשהו בסך הכל שלה – היא עובדת, וזכתה ללא מעט ביקורות נלהבות בארץ ובעולם. חלק ניכר מההצלחה נזקף לזכותם של כוכביה מגי ג'ילנהול וג'יימס פרנקו, המציגים שלל אפיזודות קודרות של אלימות וניצול בעולם הפורנו, ואלה הופכות לעניין שבשגרה כאשר מין נעשה למוצר צריכה לגיטימי על פי חוק. פחות סדרה להתחרמן איתה, יותר להזדעזע. טוב, אולי גם קצת להתחרמן, אבל עם רגשות אשם.

איזי  (נטפליקס)

זוג נשוי פלאס שמחליט להתנסות בפוליאמוריה, רווקה שמתקשה למצוא את האחד, לסביות צעירות ומאוהבות שלא מפסיקות להזיק זו לזו וצמד ידידים מבוגר שגוררים את המתח המיני ביניהם שנים ארוכות – הם רק חלק מהטיפוסים שתמצאו בפסיפס האנושי שהוא "איזי". הסדרה, שלה שלוש עונות עד כה, מאגדת תחתיה מגוון סיפורים על סקס ואינטימיות, כולם מובאים לכם דרך עדשת ההיפר-ריאליזם, עם דיאלוגים כל כך אמינים שלפעמים נדמה שצולמו ללא ידיעת השחקנים. לא תמצאו בה אקשן גדול מהחיים, פיצוצים וטוויסטים משוגעים. היא שומרת לכל אורכה על טון מציאותי, אדיש כמעט, ודווקא בשקט הזה חודרת עמוק. ללב, שובבות שכמותכן.

פרוצות (הולו, Yes)

לא כל סדרה תקופתית מצליחה לשכנע במלואה, והדרמה בריטית-אמריקאית של אליסון ניומן ומוירה בופיני  לגמרי עומדת באתגר. אז נכון, לא בדיוק חיינו בבית בושת באנגליה של המאה ה-18 כדי לאשש שזונות התקופה נהגו לפתות לקוחות במילים "ערגתי לך כל השבוע", אבל התלבושות, השחקניות (המשובחות אחת אחת) והדיאלוגים העשירים סוגרים יחד ברמה הרמטית עולם שאין לנו בעיה להאמין לו. אם חיפשתן ערוץ בריחה לעולם אחר, "פרוצות" תיקח אתכן הרחק מכאן, בו בזמן שתבעט ישר בבטן עם עיסוק בסוגיות אקטואליות בוערות, כמו שאלת הבחירה בעולם הזנות וחקיקה נגד צריכת מין. הסדרה נכתבה בהשראת הרומן "The Covent Garden Ladies" מאת הולי רובנהולד, ובמרכזה מרגרט ולס, מנהלת בית הזונות שלא בוחלת בסרסור בנותיה, המתקשות לצאת מהמעגל שנשאבו אליו. הבנתן? יש פה טריק. בנו לכן תפאורה שלמה של אסקפיזם כדי שתצליחו לעכל  מציאות קשה לפרצוף.

פה גדול (נטפליקס)

אל תתנו לדמויותיהם של הילדים המונפשים לבלבל אתכן. "Big mouth", שנוצרה על ידי ניק קרול, אנדרו גולדברג, מארק לוין וג'ניפר פלאקט, מספרת את חוויות ההתבגרות שלהם עצמם מנקודת מבט מטונפת, גרפית, שלא חוסכת בפרטים ומיועדת בלי צל של ספק למבוגרים. אם חשקתן בסקס טלוויזיוני מפתה ואירוטי – ותרו מראש. הקומדיה שעוקבת אחרי מתבגרים חרמנים בני 13 ומפלצות ההורמונים שמלוות אותם פשוט מתפקעת מזרע נעורים. היא מצחיקה, סוחפת, פרועה, אפילו מרגשת לפרקים – אבל דוחה למות. הנאה מובטחת לבעלות הומור מטונף.