סגורה לרגל שיפוצים

הגוף איננו נראה אותו דבר לאחר ההריון והלידה וישנן נשים שבוחרות ללכת לפלסטיקאי ולבצע ניתוח לעיצוב הגוף. על הניתוח, תופעות הלוואי, למי הוא מתאים ותוך כמה זמן חוזרים לשגרה תוכלו לקרוא בכתבה שלפניכם

88 שיתופים | 132 צפיות

ההריון חלף ואפילו ירדת במשקל, אלא שגופך כבר לא מה שהיה: דופן הבטן רפויה, רקמת העור עודפת, סימני מתיחה מעטרים את העור ועוד. ד"ר בני מייליק, מנתח פלסטי בכיר ומומחה בניתוחי עיצוב הגוף, מסביר שניתוח עיצוב הגוף לאחר ירידה במשקל יכול להתאים לנשים לאחר לידה.

"יש נשים שכבר לאחר הלידה הראשונה מעוניינות בכך, וקל וחומר נשים שסיימו עם ההריונות. בכל מקרה, מי שמתכננת הריון בשנה וחצי שאחרי הניתוח, מוטב שתמתין עד לאחר הלידה המתוכננת, וגם המיניקות יצטרכו לדחות את העניין".

מה עושים בניתוח?

לרוב, כשמדובר בנשים בריאות ופעילות, אפשר לבצע עיצוב ותיקון של כמה אזורים בגוף. לדוגמה, ניתוח מתיחת בטן המשולב עם הגדלה או הרמה של השדיים או עם שאיבת שומן ועיצוב הירכיים (לעיתים אפשר לשלב גם מצבים רפואיים כמו תיקון בקע). כמובן שיש לבדוק היטב את צרכיה של המטופלת ולהבין לעומק את מצב בריאותה ולקבל בהתאם את ההחלטות הנכונות. במידת הצורך אפשר להציע תוכנית טיפולית הכוללת יותר מניתוח אחד בהפרש של מספר חודשי החלמה.

הכנה לניתוח

לפני הניתוח יש לבדוק שהמנותחת לא סובלת מאנמיה ומחסרים תזונתיים; אם קיים משקל עודף רב, כדאי להפחיתו ולהמתין עם הניתוח עד שמגיעים למשקל הרצוי; מומלץ לאמץ הרגלים לפעילות גופנית מתונה, שילוו את המנותחת גם לאחר הניתוח; יש להפסיק לעשן בתקופה שלפני הניתוח ולאחריו; חשוב לפגוש נשים שעברו ניתוח דומה כדי להפחית את החששות ולהתרשם מהתוצאות.

חזרה לשגרה

זמן ההחלמה תלוי בסוג הניתוח ובפעולות שבוצעו בו. ברוב המקרים, מי שעוסקת בעבודה משרדית תוכל לשוב לעבודה כשבוע לאחר הניתוח, ומי שעוסקת בעבודה פיזית פעילה תשוב לאחר כשבועיים-שלושה. בימים הראשונים שלאחר הניתוח אסור להרים משאות כבדים, ולאחר כחודש אפשר לחזור להתעמל בחדר הכושר.

תופעות לוואי וסיבוכים

כמו בכל ניתוח, גם בניתוח לעיצוב הגוף יש סיכון לאירועים חריגים כדוגמת דימום בפצע הניתוחי או זיהום שמצריך אנטיביוטיקה, אך מכיוון שניתוחים אלה לרוב מבוצעים בנשים בריאות, לאחר הכנה טובה ותוך מזעור גורמי סיכון, שיעור הסיבוכים קטן ביותר.

צלקת

לא ניתן לבצע ניתוח ללא צלקת. כירורג פלסטי מנוסה מקפיד למקם את הצלקת באופן שניתן להצניעה בקלות עד שתדהה מעצמה ולא תבלוט יותר, בדומה לצלקת של ניתוח קיסרי הנמצאת בקו הביקיני.