ראשת ממשלת פינלנד רוקדת ומעוררת סערה, אנחנו פה כדי להרגיע

סאנה מרין | צילום  Photo by SAARA PELTOLA/LEHTIKUVA / AFP ,Getty Images
סאנה מרין | צילום Photo by SAARA PELTOLA/LEHTIKUVA / AFP ,Getty Images

סרטון שהודלף לרשת חושף "גילוי מביך" של סאנה מרין, ראש ממשלת פינלנד, חוגגת, שותה, רוקדת ונהנית עם חבריה במסיבה. הרשת מיהרה לבקר אותה ואנחנו אומרות: הלוואי עלינו

88 שיתופים | 132 צפיות

ראש ממשלת פינלנד, סאנה מרין בת ה-36, מכהנת כראש ממשלת פינלנד מאז 2019. לאחרונה עלתה לכותרות בעיקר בהקשר מגניבותה, כשהועלתה תמונה שלה מפסטיבל מוזיקה במדינתה. התמונה כבשה את הרשת, וגם אנחנו התאהבנו בלוק הסופר קול שלה. כעת שמה עולה לכותרות בהקשרים פחות חיוביים, הרבה ביקורת ואש מופנות כלפיה ביממה האחרונה לאחר שאתמול (17.8) נחשף סרטון בו היא חוגגת עם חבריה.

 

על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, ניתן לראות את מרין בסרטונים כשהיא מבלה עם מקורביה: אחותה, הסטייליסטית שלה, וחבר פרלמנט. לצד צילומי החגיגות של מרין, היא חוטפת ביקורות קשות ברשת ובכלל. מנחה תכנית הספורט המקומית, אלכסי ואלאוורי, כתב: "זו ראש ממשלת פינלנד, סאנה מרין. חלק טענו שהיא קולית, אולי בקרב בני נוער. אבל מנהיגה אחראית למדינה שנמצאת במשבר? היא ללא ספק ראש הממשלה הכי חסר יכולת שהיה למדינתנו אי פעם", הוא מוסיף ותוקף בחריפות: "אנא קחי את ג'קט העור שלך ותתפטרי. תודה".

אחרי שצפינו בסרטון נותר לנו רק לתהות: האם אישה צעירה בעלת תפקיד ציבורי חשוב, אמורה מתוקף קבלתה לתפקיד  לחגוג במסיבות אבל עם ביסקוויט, בשעה שמונה בערב, שני חברים על ספסל שקט, ולהתלונן על כך שאין מספיק לימון בתה? הפאן והכיף נגמרו בשבילה? צפינו במשך חצי דקה בסרטון, מחכות לפאנץ' או לרגע ביזארי במיוחד. ובתמורה קיבלנו שלל סטוריז של החבורה רוקדים, נהנים וצוחקים. ובכל זאת, הכותרות רובן ככולן תוקפות את מרין בצורה קשה. האם העובדה ש"העזה" לבלות כמו אדם נורמטיבי מעידה על טיב היכולות שלה? רבים מאזרחי פינלנד אשר תקפו את ראשת ממשלתם, טענו כי מדובר בהתנהגות לא הולמת ולא מתאימה. מנגד, היו שטענו כי בהחלט מדובר בבילוי רגיל ביותר, ושהסערה לא מוצדקת. לנו, בישראל, נותר רק לפנטז על הרגע שבו אישה צעירה תנהיג אותנו, והלוואי והיא תהיה מספיק חזקה כדי לשים פס על כולם, לרקוד כאילו אף אחד לא רואה, לעוף על החיים שלה ולספק לנו הרבה השראה.


סאנה מרין, ראש ממשלת פינלנד, חוגגת עם חברים | צילום מסך מתוך יוטיוב