נתפסו עם המכנסיים למטה

יום ללא מכנסיים. צילום: Gettyimages
יום ללא מכנסיים. צילום: Gettyimages

פעמיים בשנה, בינואר ובמאי, מתקיים ברכבות התחתיות בניו יורק ובערים נוספות בעולם אירוע המכונה "יום ללא מכנסיים", שמטרתו לשבור מוסכמות חברתיות, לגרום לנו להרגיש חופשיים ולהפוך יום רגיל וחדגוני ליום משעשע ושטותי

88 שיתופים | 132 צפיות

דמיינו לעצמכם שאתם עולים לרכבת וכל האנשים סביבכם אינם לובשים מכנסיים, אלא ניצבים בתחתונים ומתנהגים בטבעיות ובאדישות מוחלטת למראם החיצוני.

פעמיים בשנה, בינואר ובמאי, מתקיים ברכבות התחתיות בניו יורק ובערים נוספות בעולם אירוע המכונה "יום ללא מכנסיים", שמטרתו לשבור מוסכמות חברתיות, לגרום לנו להרגיש חופשיים ולהפוך יום רגיל וחדגוני ליום משעשע ושטותי.

את האירוע הבלתי שגרתי הזה הגו בשנת 2002 שבעה בחורים מניו יורק, חברי קבוצת "אימפרוב", שהחליטו לבצע תעלול. הם עלו לרכבת התחתית במנהטן ללא מכנסיים, הקפידו להתנהג כרגיל והעמידו פנים שאינם מכירים זה את זה. לטענתם הם שכחו את המכנסיים בבית… התעלול הסתיים לאחר נסיעה לאורך שבע תחנות, כאשר עלה לרכבת בחור שמכר מכנסיים בדולר.

מאז הפך האירוע למסורת ומדי שנה מספר המשתתפים בו גדל – בשנה השנייה השתתפו בו כ-30 איש, בשנה החמישית הסירו את מכנסיהם כ-150 איש, בשנה השישית – כ-300 איש וכך הלאה. בשנת 2007 השתתפו באירוע כ-900 איש, וזו הייתה גם השנה הראשונה שבה "יום ללא מכנסיים" פרץ את גבולות מנהטן ונערך בשמונה ערים נוספות בארצות הברית ואף באדלייד שבאוסטרליה.

עם השנים תפס האירוע תאוצה ובשנה שעברה הוא נערך ביותר מ-60 ערים ברחבי העולם, כולל בישראל (נערך לראשונה בשנת 2013 ברכבת הקלה בירושלים), עם אלפי משתתפים בתחתונים.

את האירועים יוזמות ומארגנות קבוצות "אימפרוב" מקומיות, שמתאמות את מקום המפגש ומחלקות הנחיות למשתתפים. בין ההנחיות העיקריות: יש להוריד את המכנסיים לפני העלייה לרכבת או ברכבת עצמה, יש להתנהג בטבעיות גמורה ואין ללבוש תחתוני חוטיני כדי לא לעורר פרובוקציה גדולה מדי. השנה ייערך "יום ללא מכנסיים" בפעם ה-14 ב-11 בינואר 2015.

מידע נוסף: improveverywhere.com