נצנץ נצנץ כוכב קטן

צילום: gettyimages
צילום: gettyimages

כנסיות גותיות מצופות שלג, ביתני עץ מלאים מתנות ויין מתוק וחם הם הרקע לשוקי חג המולד הצבעוניים שנפתחים באירופה. זה הזמן להרכיב רשימת מתנות חלומית

88 שיתופים | 132 צפיות

על רקע תפאורה של קתדרלות עתיקות ורחובות מרוצפים באבן עוטה אירופה בימים אלו אווירת חג ושלל שוקי חג המולד גודשים את הכיכרות וממלאים אותם חגיגה ססגונית של אורות. קבלו הצצה לכמה משוקי הכריסמס שעבורם שווה במיוחד להתעטף במעיל חם ולהצטרף לחגיגה.

ברלין, גרמניה

אחד השווקים הפופולריים ביותר הוא שוק ז'נדרמנמרקט (Gendarmenmarkt), הבנוי כעיר אוהלים זוהרת במיוחד באחת הכיכרות היפות בעיר, בין הכנסיות התאומות ובניין התזמורת הסימפונית. אפשר לצפות כאן בנפחי זכוכית, באמני גילוף בעץ, ברזל ואוריגמי. בדוכנים המקושטים נצלים על האש מיני בשרים ונקניקיות, ומי שירצה להשתדרג יוכל להתפנק בארוחות גורמה שמציעים שפים עטורי כוכבי מישלן באוהלים המחוממים. שוק פופולרי נוסף מתקיים למרגלות Kaiser Wilhelm Memorial Church, ובו יותר מ־100 דוכני עץ מקושטים ועמוסים בכל מה שרק אפשר להעלות על הדעת. יפה במיוחד הוא גם השוק הקטן בחזית ארמון שרלוטנבורג, שמואר בתאורה צבעונית מתחלפת המעניקה לו מראה של טירה מהאגדות. כאן תפגשו סנטה קלאוס בדמות פיל מדבר הרוכב על אופניו, שהוא הקמע של השוק. בכיכר אלכסנדרפלאץ, תמצאו את פירמידת האורות הגדולה באירופה המוארת ב־5,000 נורות.

23 בנובמבר עד 28 בדצמבר

להזמנת מלון בברלין:

להזמנת מקום

כיכר אלכנסדרפלאץ. צילום: gettyimages
כיכר אלכנסדרפלאץ. צילום: gettyimages

וינה, אוסטריה

השוק בכיכר Rathausplatz שבחזית בית העירייה הוא אחד משוקי החג הוותיקים ביותר באירופה, ששומר על צביונו המסורתי יותר מ־700 שנה. ביתני העץ המקושטים גדושים בחפצי נוי, מאכלים עממיים, עוגות וינאיות נימוחות ושאר מאפים עתירי קרם הגודשים את האוויר בניחוחות שנישאים למרחוק. תחת אשוח גדול מקריאים סלבריטאים מסיפורי החג ונעימות תזמורות כלי הנשיפה מתערבלות בצלילי הסחרחרה הנוסטלגית הנושאת על גבה ילדים צוהלים. בבניין העירייה הצמוד מתארחות בסופי השבוע מקהלות מכל רחבי העולם.

15 בנובמבר עד 24 בדצמבר

להזמנת מקום בוינה

להזמנת מקום

קופנהגן, דנמרק

ממלכת האגדות של גני טיבולי היא תפאורה מושלמת לעשרות ביתני העץ של השוק המאופיין באווירה של יריד חורף אמיתי. אלפי נורות ססגוניות בעיצובו של המעצב הראשי של טיפאני מקשטות את עצי האשוח והגנים, ואורן משתקף באגם הקפוא שהופך לזירה ענקית של החלקה על הקרח. לצדו מתקיימים כאן קונצרטים, תהלוכות מופע זיקוקים מרהיב לקינוח.

15 בנובמבר עד 4 בינואר

להזמנת מקום בקופנהגן

להזמנת מקום

שטרסבורג, צרפת

הוותיק והמרכזי מבין השווקים של העיירות הציוריות של חבל אלזס הוא השוק המרהיב המתקיים בשטרסבורג. לצד מאות הדוכנים המעוטרים למרגלות הקתדרלה וברחבי העיר העתיקה – המציעים יין חם מתובל בספלים המעוצבים כמגף, טארט פלמבה (מעין פיצה על בסיס בצק דק עם פיסות בייקון, בצל ושמנת מתוקה) ושאר טעימות מהקולינריה המקומית – תמצאו כאן גם רחבת החלקה על הקרח וכפר ילדים עם שלל אטרקציות.

 

להזמנת מקום בשטרסבורג

להזמנת מקום

צילום: gettyimages
צילום: gettyimages

 

 

28 בנובמבר עד 31 בדצמבר

לונדון, אנגליה

החגיגה הכי גדולה בלונדון מתרחשת בווינטר וונדרלנד שבהייד פארק, עם יותר מ־200 בקתות עץ מקושטות המציעות מתנות לחג, החל מחפצי אמנות וכלה באביזרי אופנה, וגם מופעי קרקס, זירה ענקית של החלקה על הקרח וגלגל ענק. גולת הכותרת היא ממלכת סנטה לנד שבה שלל רכבות הרים ומתקני לונה פארק, וממלכת קרח עם מזחלות שלג, בר קרח ויער מכושף שבו תוכלו לפגוש את מלכת השלג בטירתה המרהיבה, ולראות חד קרן ופיות (21.11־4.1). שוק מרכזי נוסף הוא השוק בסאות'בנק המתקיים לאורך הגדה הדרומית של נהר התמזה, ובו עשרות ביתני עץ המציעים מטעמי חג מסורתיים מרחבי העולם. אל תחמיצו את פסטיבל השוקולד באיזלינגטון (12.12־14.12) שבו תוכלו להתענג על שוקולדים של מיטב השוקולטיירים, ומספא מיוחד למי שמעדיף את השוקולד שלו מרוח על הפנים והגוף.

ממלכת החורף 21 בנובמבר עד 4 בינואר; פסטיבל שוקולד 12 בדצמבר עד 14 בדצמבר

להזמנת מקום

ציריך, שווייץ

את מי שמגיע לתחנת הרכבת של ציריך בימים אלו יקדם מראה מרהיב של עץ אשוח אדיר ממדים המקושט כולו באלפי אבני קריסטל בוהקות של סברובסקי וביותר מ־150 דוכנים מקושטים ועמוסי כל טוב בשוק חג המולד המקורה הגדול ביותר באירופה. כדי להנעים את הצפייה במחזה המרהיב תוכלו להתכבד בפונץ' חם ובדברי מתיקה שמחלקת ב־Weinplatz לשכת התיירות השווייצרית. מומלץ לא להחמיץ גם את שוק חג המולד הוותיק ברובע Niederdorf שבעיר העתיקה ואת עץ חג המולד המזמר ב־Werdmühleplatz, שמבין ענפיו מציצים פניהם המתוקות של ילדים המזמרים את מזמורי החג.

20 בנובמבר עד 24 בדצמבר

להזמנת מקום

 

רומא, איטליה

שוק חג המולד המרכזי ברומא מתקיים בכיכר היפה Piazza Navona, שמתקשטת באורות ססגוניים ועצי אשוח מעוטרים. בדוכנים הפזורים תמצאו גם צעצועי עץ יפהפיים שמתמחים בהם כאן במיוחד. לצד דמותו המסורתית של סנטה קלאוס מככבת גם לה בפאנה – הגרסה הנשית האיטלקית של סנטה, שהיא מכשפה טובה הלבושה שחורים ומתעופפת על המטאטא שלה דרך ארובות הבתים כדי להביא מתנות לילדים הטובים ופחם לפחות טובים. בדוכני המזון תוכלו לטעום צ'יאמבלה – מעין סופגנייה גדולה במיוחד, וטורונה – עוגת חג מולד איטלקית.

12 בדצמבר עד 6 בינואר

להזמנת מקום

 

פראג, צ'כיה

צריחיה המפוארים של כנסיית טין הגותית בכיכר ואצלב העתיקה משקיפים על הדוכנים המוארים והגדושים מלאכות יד מסורתיות. סביבם אפשר למצוא להקות מחול בלבוש צ'כי מסורתי, לצד פינות ליטוף בעלי חיים ודוכנים המציעים מאכלי חג מסורתיים כמו ונוצ׳קה (מעין חלה עם צימוקים).

29 בנובמבר עד 11 בינואר

להזמנת מקום בפראג:

להזמנת מקום