נעולות על החורף

הנעליים של חורף 2011 מאפשרות לבלרינה, לנמרה ולחנונית לצעוד זו לצד זו בשלום. לפנייך הטרנדים הבולטים שילכו איתך בחורף 2011, וגם: איך מתאימים את המגפיים לבגדים?

88 שיתופים | 132 צפיות

הסנדלים, הפילפלופים והכפכפים מתחילים להראות סימני עזיבה. צונאמי של מגפיים ומגפונים על כל סוגיהם שוטף את רשתות הנעליים, משתוקק לצאת מהחנות על זוג כפות רגליים. אבל רגע לפני שאת ממהרת להתחדש במגפי בוקרים, כדאי שתכירי את כל הטרנדים המובילים של האזור הדרומי ביותר בגופנו והחולשה העיקרית של רובנו – הנעליים.

עם הפנים למגפונים

להיט המגפונים, שפרץ לאופנה בחורף אשתקד והתפשט בכל מקום, ממשיך לתפוס מקום של כבוד במצעד נעלי העונה. החידוש הבולט הפעם הוא פיצ'רים שהתווספו למגפונים באופן משובב לב, כדוגמת הורסטיליות (=שתי ורסיות או יותר בנעל אחת) – המגפונים מתקפלים בחלקם העליון, לעתים בשילוב עם טקסטורה אחרת. תצוגות הקוטור חשפו קולקציות שלמות של מגפונים, המתפארים בקיפולים מסוגים שונים (מלמלה, קטיפה, זמש עם ניטים או פרווה). הסיבה להצלחת המגפונים הגדולה בקרב בנות ישראל טמונה אולי באפשרות לשלב אותם עם כל פריט לבוש (ג'ינס, מכנסיים, ולמתוחכמות יותר – שמלה וחצאית). המגפונים מגיעים כיום גם בגרסה שטוחה ונוחה.

עקבים משונים

אחת המגמות השולטות במגרש הנעליים של העונה הקרובה היא הגזמה בעיצוב הכללי ובעקבים. ג'ון גליאנו וכריסטיאן דיור, חשפו נעליים שבלטו בעיצוב הייחודי והמוקצן שלהן. הנטייה המוגזמת בעיצוב הנעל או בעקבים הבלתי שגרתיים מזוהה בעיקר עם מעצבי-על, אך מגיעה גם בגרסאות מתונות יותר, כמו אלה של לואי ויטון או של סלין, אשר הציגו העונה את עקב הקובייה המפורסם והמסוגנן. עקבי פלטפורמה מסיביים או סטילטו נשיים נוסקים העונה עד לאזור ה-16 ס"מ (זהירות!).


מגפונים ועקבים משונים. מימין למעלה ועם כיוון השעון: מגפון קיפול מלמלה של בינגו, מגפון של ALDO, סלין לבוטיק אניגמה, נעלי עקב עם פפיון של לואי ויטון, מגפונים של סיליז, מגפון קיפול עם ניטים של סכו עו. צילומים: יח"צ

שילובים מפתיעים

בדומה למפת האופנה העולמית, אופנת חורף 2011 מצטיינת בערבוב חומרים וטקסטורות – וכך גם בזירת הנעליים המקומית. חומרי הגלם הבולטים, הם: עור, זמש, גומי, פרוות כבשים וטוויד. הטוויסט הוא בשילובים השונים והמגוונים: מגפיים מעור בעלי תוספת פרווה פנימית או חיצונית, חלק עליון של המגפיים מעור וחלק תחתון מגומי, שילוב של שני צבעים או שתי טקסטורות – עור עם זמש, עור או קטיפה ועוד.
וכן, המגפיים העונה מתברכים בקילומטאז' מפואר – עד מעל הברך (לעתים עם אפשרות קיפול אל מתחת לברך).


מימין: מגף מעל הברך המשלב שני צבעים של קליגולה, שילוב של גומי ועור של סיליז, מגף מנומר של מצדה. צילומים: יח"צ

לוק הסטודנטית באוקספורד

סנוניות ראשונות של הטרנד הפציעו כבר בעונה שעברה, ונראה כי להיט "נעלי אוקספורד", מאיים לכבוש כל חלקה טובה (ואינטליגנטית, אלא מה?) בחורף 2011. בעוד שבמקור יוצרו הנעליים עבור גברים אנגליים בשלהי המאה ה-19, הרי שהאינטרפרטציה כיום היא נשית לגמרי. כחלק מהאג'נדה הפמיניסטית, נעלי האוקספורד הפכו פופולאריות בעולם, וזוכות לוורסיות מעודנות יותר, כיד הטובה של המעצבים (גם המקומיים): שטוחות או בעלות עקב, שילוב של שני צבעים, טקסטורות והדפסים שונים (זמש, לק, מנומר), תיפורים חיצוניים, וכמובן המוטיב המשותף לכולם – השרוכים (בקדמת הנעל).

נעלי האקוספורד מיישרות קו עם מראה ה"גיק שיק" וייראו מצוין עם מכנסיים מחויטים בגרסה גבוהה או עם חצאיות לאמיצות (למתקדמות, נסי עם משקפי ראייה בסגנון הארי פוטר. אבל היי, צאי חכמה ולא קרבן אפנה).


מימין למעלה ועם כיוון השעון: mam'z, בינגו, גזית, המוסד, סטיב מאדן. צילומים: יח"צ

אצבעות החוצה

חרף מזג-האוויר הקריר שצפוי להגיע, נדמה כי טרנד ה"פיפ-טואו" (=אצבעות בחוץ) ממשיך איתנו בסערה חורפית לעונה נוספת, ועלינו להתנהג בהתאם (טיפ: לבשי גרביון בצבע גוף, לא ירגישו). הגזרה הנשית-סקסית, המסתדרת עם שמלה קוקטית או חצאית בלוק של ערב, אורזת את כפות הרגליים בצורה הכי יפה שיש. ההברקות המיוחדות של העונה מצטיינות, שוב, בחומרים חדשים (זמש, קטיפה), בדיטיילים ובצבעוניות ענוגה.

רקדי איתן!

הנעליים שזכו לכינוי בלרינה, בובה או סירה, אהובות כמעט על כולן מפאת נוחיותן, ומתקדמות העונה בצעדי ריקוד אל מרכז במת האופנה. הגרסאות העדכניות כוללות שימוש בחומרים חדשים (קטיפה, זמש, עור, גומי או פרווה), והשינויים הבולטים נוצרים בעזרת אפליקציות שמתווספות בחן (סיכת אבנים, פרח, מלמלה), תוספת של עקב קטן (לשמור על נוחות אופטימאלית) או גימור גומי.


נעלי בובה ופיפ-טואו. מימין למעלה: מגפון פיפ-טואו של בוטיק 9 לניין ווסט, נעלי פיפ-טואו קטיפה של המוסד, נעלי סירה של סטיב מאדן, נעלי סירה של "אחת-אחת", נעלי סירה של gaya, נעלי סירה של המוסד, מגפון פיפ-טואו זמש של ALDO. צילומים: יח"צ

עדיין איתנו

לפני שאת ממהרת להיפרד מהמגפיים של העונות הקודמות, הכירי את המגפיים שעדיין רלוונטיים אופנתית (נכון לכתיבת המאמר לפחות):
מגפיים מיוחדים – מגפיים עם שילובי ניטים, רוכסנים ואבזמים גסים, המספקים קריצה רוקיסטית קשוחה או קלאברית רבת-תעוזה.
מגפי ומגפוני רכיבה או בוקרים (א-לה 'המערב הפרוע'). רצוי בצבעי חום וכאמל, החמים ביותר העונה.
נעליים מנומרות – נעלי סירה, מגפונים או מגפיים בעלי הדפס מנומר חינני הם פריט נחשק העונה.
דיטיילים שווים – נעליים עם שילובי אבנים צבעוניות, פפיונים וסרטים, כפתורים, נוצות ופייטים שקשה לעמוד בפניהם.
צבעים בוהקים – החורף הקרוב מתאפיין בגחמה לצבעוניות ניאונית ברוח האייטיז. אם יש לך מגפיים או נעליים בגווני הוורוד, הצהוב, הסגול או הכחול, עכשיו הם נכונים מתמיד.

איך מתאימים בין הנעליים לאאוטפיט?

נעלי אוקספורד: יתאימו כמעט לכל פריט לבוש; מכנסי פנסים, ג'ינס בגזרת סקיני, חצאיות ושמלות באורכים שונים. הנועזות שביניכן מוזמנות למתוח גרב עד הברך ולשלב עם מכנסיים קצרים או עם חצאית.

מגפונים: יסתדרו עם חצאיות צרות עם מותן גבוה, מכנסיים בגזרה ישרה, כל גזרות הג'ינסים, שמלות מיני לערב.

מגפיים צמודים: יתאימו לשמלות, לחצאיות או לטייטסים. אסון אופנה: לנסות להשחיל לתוכם מכנסיים או ג'ינס.

מגפיים רחבים: יתאימו בעיקר לבעלות רגליים דקיקות וישתלבו עם חצאית או מחוץ למכנסיים בגזרת סקיני.

מגפיים עד הברך: אורך מחמיא מאד, המתאים בעיקר למכנסי ג'ינס בגזרת סקיני או ישרה (מעל הג'ינס), לחצאיות ולשמלות קצרות (זכרי לשמור מרווח בין המגפיים לשמלה). טיפ: כדי "לתכסס" ולהשוות מראה של רגליים ארוכות יותר, הקפידי לנעול מגפיים בצבע השמלה.

מגפיים מעל הברך: מומלץ לבעלות רגליים ארוכות בלבד. משתלבים מצוין עם טייטסים או מכנסיים/ג'ינס בגזרת סקיני.

נעלי סירה: גדולתן היא בהתאמן לכל בגד – החל מחצאיות ושמלות באורכים שונים ועד לג'ינסים ולמכנסיים שונים.

טיפ: אם השקעת במגפיים שווים ודומיננטיים, וותרי על אובר-דרסינג ביתר האאוטפיט (אקססוריז בעלי נוכחות). באופן הזה, היי בטוחה שהמגף ימשוך את מירב הפוקוס אליו.

ליצירת קשר עם נטע בדוא"ל