האיט גירל הראשונה של האינסטגרם מוציאה קולקציית כלי רטרו לבית

DOMA, נסטיה ליסנסקי | צילום: אלון שפרנסקי
DOMA, נסטיה ליסנסקי | צילום: אלון שפרנסקי

כשהאינסטגרם צעד את צעדיו הראשונים, נסטיה ליסנסקי הייתה משפיענית האופנה הראשונה בישראל. עכשיו היא מוצאת לעצמה דרך חדשה כמעצבת כלים יפהפיים לבית

88 שיתופים | 132 צפיות

"לקח לי בדיוק 10 שניות להבין שאני רוצה שהשם של המותג יהיה DOMA שפירושו 'בית' ברוסית, ליצור מותג שהוא הבית שלי ולצקת לתוכו את מי שאני". הכירי את המותג החם של הרגע, שמתכתב עם עיצוב רטרואי, צבעוניות של חומים סגולים וצהובים, מחירים נוחים והחיפוש אחרי אמירה אישית. לטובת קוראותנו הרכות בשנים, נזכיר שנסטיה ליסנסקי, היתה אושיית אינסטגרם עוד לפני שבכלל הומצא המושג. נסיכת סטייל שלא ניתן היה להתעלם ממנה כבר בימיו הראשונים של האינסטגרם, בתחילת העשור הקודם.

DOMA של נסטיה ליסנסקי, רטרו במיטבו | צילום: אלון שפרנסקי
DOMA של נסטיה ליסנסקי, רטרו במיטבו | צילום: אלון שפרנסקי
DOMA, נר משמנים טבעיים | צילום: יעל רזנר
DOMA, נר משמנים טבעיים | צילום: יעל רזנר

"אני באינסטגרם מיליון שנה, ודברים קרו אז אחרת, מאד איטי ואורגני, בלי שמישהו באמת הבחין ש ׳it’s a thing’, זה היה הכי אותנטי ואפס מודעות. אני זוכרת שבפעם ראשונה שטסתי לחו״ל לנסיעת יח״צ, הרבה לפני שזה היה משהו כל כך שכיח- לא האמנתי שזה קורה לי! חייתי את החלום".

נסטיה היא מה שנקרא מולטי: יוצרת תוכן ומשפיענית רשת, צלמת וגם ארט דירקטורית. סלף מייד וומן בהגדרה. היא מעידה על עצמה שאופנה ואסתטיקה העסיקו אותה מאז שהיא זוכרת את עצמה ולצד לימודי אומנות ועיצוב דגמים שהיא עצמה לבשה. הקריירה שלה התחילה ונסללה בעצם באינסטגרם, ועוד לפני שהבינו כאן מי נגד מי, נסטיה הפציצה עם לוקים בלתי נשכחים שהקדימו את זמנם והתעצמה. הלוק שלה, הטעם המיוחד שלה והאופן בו הצטלמה והנכיחה את עצמה ברשתות, גרמו לדיבור חזק והדרך אל שערי מגזינים והפקות אופנה- היתה קצרה. ההמשך היה הפיכה לסטייל אייקון ולשיתופי פעולה עם מותגים מקומיים כמו עם בנקר, בתחומי האופנה והלייף סטייל.

התעצמות העידן הדיגיטלי טרף מבחינתה את הקלפים והיא הבינה שהיא רוצה יותר: לא רק אופנה. לא רק לקדם מותגים של אחרים. ואז הגיעה הקורונה ומעבר דירה- מתכון בטוח לקינון וחשיבה. "בתקופת הקורונה, בעיצומם של הסגרים ועם שלושה בנים בבית, חשבתי. פשוט צללתי לעומק. שמתי לב כמה השתנה הטעם שלי, כמה התבגרה התפיסה שלי בכל הנוגע לעיצוב ולעיצוב הבית בפרט. במיוחד לאור העובדה שאת הבית הישן עיצבנו בתחילת שנות ה-30 שלנו, בעיקר מאיקאה. שמתי לב כמה ארבעה קירות יכולים לספר סיפור, גם כשהחלל עוד ריק, כמה אופי יש לבית לפני שבכלל יצקנו לתוכו את האופי שלנו".

DOMA של נסטיה ליסנסקי, קראף שהוא גם וואזה | צילום: אלון שפרנסקי
DOMA של נסטיה ליסנסקי, קראף שהוא גם וואזה | צילום: אלון שפרנסקי
DOMA, כוסות שתיה |  צילום: יעל רזנר
DOMA, כוסות שתיה |  צילום: יעל רזנר

כך התחיל הרומן שלה עם עיצוב פנים והרעיון לבנות מותג מאפס קרם עור וגידים. בדיוק כזה שידבר אותה, שהיא תאהב ותתמסר אליו עד הסוף. עולם הבית הקסים אותה וההבנה שהתחלופה שיש בבית היא איטית יותר, התאימה לה מאוד מבחינה אידיאולוגית. כשפנו אליה מ-ANI  הרגישה מיד שזה הכיוון הנכון. ANI זאת חברה המורכבת מצוות מומחי אופנה ולייף סטייל, אנשי טכנולוגיה ואיקומרס שבסיסה בניו יורק. החברה משתפת פעולה עם יוצרות יוצאות דופן שיש להן חיבור אמיתי עם הקהילה שלהן ורוצות להקים מותג משלהן, כאשר החברה בעצם תומכת בהן בכל שלב בתהליך, החל מניסוח החזון, עיצוב המוצר, הייצור, הלוגיסטיקה הקמת חנות אונליין ותמיכה בלקוחות. למעשה תמיכה A to Z. "עולמות התוכן שלנו חפפו, השיח היה פורה מהרגע הראשון, החל במחשבה על המותג, הערכים שהוא מייצג, דרך העבודה הקריאטיבית ועד לכל הפרטים הקטנים של הלוגיסטיקה". מיותר לציין ששיא ההתרגשות שלה היה ברגע שראתה את המוצרים הסופיים עולים על האונייה בדרכה לישראל.

>>> דוגמן העבר ובתו הדוגמנית העולה בקמפיין מרגש לאתא

לקח שנה לגבש את המותג. דיוק הרעיון, מציאת איזון בין העיצוב להתכנות מסחרית שפויה, מלחמה על כל פרט בעיצוב ובאיכות והרבה שעות בזום עם ניו יורק. בסופו של התהליך התגבשה קולקציה מרהיבה ומדויקת בת 11 פריטים של כלי זכוכית אלגנטיים עם נוכחות ואופי, ורואים את טביעת האצבע של נסטיה בכל פריט. צבעוניות של חום כתוב צהוב, או כחול וירוק, רטרואי במובהק, שמתכתב היטב עם הוויב שלה: סבנטיז ווינטג'. "הקולקציה תכניס אלמט צבעוני חמים מלא באופי, גם לחדר הכי נקי ומינימליסטי. הכי חשוב היה לנו לשמור על מחירים ידידותיים, למרות שהקולקציה כולה יוצרה בעבודת יד ובכמויות מסחריות קטנות". אנחנו כבר לגמרי מאוהבות.

מחירים: ואזה 350 ש"ח, קראף 280 ש"ח, רביעית כוסות יין  380 ש"ח, רביעית כוסות שתיה 220 ש"ח, נרות 350 ש"ח, להשיג באתר