נסגרה חנות ברברי בכיכר המדינה

המותג הבריטי היוקרתי סוגר את שערי הסניף היחיד בארץ, ומעורר געגועים לימים בהם להסתובב בכיכר המדינה הרגיש כמו קפיצה קטנה לחו״ל

88 שיתופים | 132 צפיות

לאחר כחמש שנות פעילות, נודע בצער כי חנות הדגל של מותג העל הבריטי ברברי בכיכר המדינה נסגרת. הבוטיק בן שלוש הקומות, הציע פריטים לגברים, נשים וילדים, מליין ברברי בריט (הקו הספורטיבי והנגיש יחסית מבחינת מחירים) וברברי לונדון (הקו המחויט), לצד אקססוריז של ברברי פרורסום (קולקציית המסלול) כולם בעיצוב כריסטופר ביילי, מעצב המותג זה 15 שנה.

ברברי הוא מהמוכרים שבבתי האופנה בעולם. הוא נוסד בשנת 1856 על ידי תומס ברברי ונודע בעיקר הודות למעיל הטרנץ' האייקוני שלו (שעוצב במקור לקצינים במלחמת העולם הראשונה); בד הגברדין (בד אטום למים המשמש ליצירת מעילי גשם),שפותח על ידי ברברי עצמו, ולמשבצות בגווני בז', בורגנדי, שחור ולבן שהפכו לסמלו המסחרי של המותג ומוצאות את ביטויין בשלל פריטים.

בשנת 2008, הודיעו קבריניטי החברה על כניסת המותג למזרח התיכון. במסגרת מהלך זה, נפתחו סניפים והוענקו זיכיונות במדינות המפרץ ובישראל. בעלי החברה בישראל הם עפרה יעקובי ויורם חישין, יבואני המותג גוצ'י, אליהם חברה מרי יעקובי (גיסתה של עופרה). לפי דוברי המותג בארץ, החנות צפויה להיסגר עד תום השנה הנוכחית. את תגובתם הרשמית של בעלי המותג בישראל לא ניתן היה להשיג עד לרגע פרסום הכתבה, ועל כן קשה לומר מה סיבת הסגירה של החנות. היעלמותו של מותג-על נוסף מכיכר המדינה היא מכה נוספת לאזור שנחשב בעבר למעוז אופנת העילית של ישראל, בעיקר לאחר שלפני כשנתיים הוחלט בלואי ויטון להעתיק את מיקום החנות לקניון רמת אביב. עוד לפני המעבר הדרמטי של לואי ויטון, רבות מהחנויות הסמוכות כבר עמדו ריקות והן ממתינות לשוכרים פוטנציאלים, בזמן שתדמיתו של כיכר המדינה כקניון של האלפיון העליון הולכת ונשחקת.

כל מותג יוקרה שבוחר לפתוח סניף בארץ, מקרב את ישראל אל חיקה של האופנה העולמית, ולפחות מבחינה סמלית הסגירה של החנות היא בשורה מעציבה לחובבי האופנה, גם אם לא היה ביכולתם לרכוש את פריטי המותג.תצוגת ברברי פרורסום סתיו־חורף 2015־2016 | צילום: GettyImages

תצוגת ברברי פרורסום סתיו־חורף 2015־2016 | צילום: GettyImages

מעיל טרנץ׳ קלאסי של ברברי
מעיל טרנץ׳ קלאסי של ברברי