ננסי ברנדס: "להגיד לאישה שהיא יפה ומושכת נחשב להטרדה?"

ננסי ברנדס | צילום: איליה מלינקוב, סטיילינג: שי לי ניסים
ננסי ברנדס | צילום: איליה מלינקוב, סטיילינג: שי לי ניסים

איך מהפכת MeToo השפיעה על גברים? בגיל 73 הקומיקאי ננסי ברנדס מבין שהזמנים משתנים וכבר אי אפשר "לצבוט לבחורה בטוסיק" ובכל זאת חושב שקמפיין MeToo איבד פרופורציה

88 שיתופים | 132 צפיות

רצינו לבדוק איך מהפכת MeToo השפיעה על החברה שלנו ויצאנו להבין את הדברים גם מהצד השני: חמישה גברים דומיננטים מספרים בגוף ראשון איך השפיע עליהם המאבק, מה הם למדו ממנו על גברים אחרים, על נשים ועל עצמם. זה מה ששמענו מהמוזיקאי והקומיקאי ננסי ברנדס (73), גרוש פעמיים +4

"אם שלמה המלך היה עם 1,000 נשים, אני הייתי עם כל התנ"ך. זה היה מזמן ברומניה, מאמצע שנות ה־60 עד אמצע ה־70. הייתי מוזיקאי צעיר, מנהיג להקת רוק פופולארית 'רד אנד בלאק', נחשבנו לאלילי נוער ונערות נפלו לרגלינו. זאת הייתה תקופה של סדום ועמורה ורק התחרינו מי משכיב יותר. מעשים כמו לצבוט לבחורה בטוסיק או נשיקה לא נחשבו להטרדה. מקסימום יכולת לחטוף סטירה קלה. גבר שהייתה לו אופציה להשכיב בחורה ולא עשה את זה – נחשב לחריג.

"תנו לנו לחזר, מבטיח שנעשה את זה בעדינות. אנחנו כבר יודעים טוב מאוד שלא הוא לא"

השנים עברו, הקודים השתנו, ושום דבר לא דומה למה שהיה כשהייתי צעיר. אם הנורמות החדשות של היום היו חלות גם בעבר, אני חושב ששליש מהגברים היו מוצאים את עצמם בכלא. לא כולם הפנימו את השינויים ו־MeToo תפס כל מיני גברים לא מוכנים. מדובר בקמפיין חשוב, וטוב שהנורמות השתנו, למרות זאת חשוב לסייג ולומר שהארווי ויינשטיין ודומיו הם מיעוט – ואסור לשכוח את זה. כשמדובר בהטרדות מיניות יש בי אפס סובלנות, אסור לגעת באישה נגד רצונה, גם לא בכאילו או בצחוק. אם גברים מבולבלים היום, זה לא בגלל שהם רוצים לגעת ופוחדים, הם רוצים לחזר בעדינות והם פוחדים. הבעיה היא שקמפיין MeToo איבד פרופורציות והגבולות היטשטשו – מה מותר לומר לאישה ומה אסור? האם להגיד לאישה שהיא יפה ומושכת נחשב להטרדה?

אזור הדמדומים נהיה מאוד רחב, והסכנה היא שהרומנטיקה תיעלם ואז שני המינים יפסידו. אני מדבר על זה הרבה עם בני גילי. לכולנו יש ילדות ולחלקנו כבר נכדות, ברור לנו שהן יגדלו בסביבה יותר בטוחה אבל חשוב שיימצא שביל הזהב בתוך קולות הצעקה המוצדקים. תנו לנו לחזר, מבטיח שנעשה את זה בעדינות. אנחנו כבר יודעים טוב מאוד שלא הוא לא".

ננסי ברנדס | צילום: איליה מלינקוב, סטיילינג: שי לי ניסים
ננסי ברנדס | צילום: איליה מלינקוב, סטיילינג: שי לי ניסים

עוד גברים שסיפרו לנו איך MeToo השפיע עליהם
למה השף טום אביב הפסיק להשתמש במילה כוסית?
רן שריג רוצה שתפסיקו לומר לבנות שלו שכל גבר הוא טורף
גדי סוקניק מחכה למהפכה הפמיניסטית האמיתית
לעמרי בן נתן אין בעיה לוותר על החיזור בין המינים