"העולם אוהב אותנו סקסיות מבחוץ אבל בתולות מבפנים"

נילי צרויה | צילום: אדר יראון
נילי צרויה | צילום: אדר יראון

נילי צרויה יצרה סדרת רשת שחושפת סיפורים של נשים על מיניות. ביקשנו ממנה לפתוח מחדש את הצלקות הפרטיות שלה, ולכתוב לבת ה-16 שהייתה על מין, מיניות ואהבה. את המכתב הזה כל אישה צריכה לקרוא

88 שיתופים | 132 צפיות

"נילי היקרה,
כמה אני רוצה ללחוש לך באוזן שמותר לך. שיש לך רשות. שאת יכולה ללמוד לחיות לצד הסכנות, מבלי לתת להן להרתיע ולמנוע כל כך הרבה מהטוב שאת יכולה לאפשר לעצמך. אל תתני להן לקצץ את הכנפיים הארוכות והיפות שלך. החוויות הפחות נעימות שעברת לא צריכות להכתיב לך את שאר היחסים בעתיד.

מיניות, אהבה, תשוקה, יופי, גוף, כמה מסרים סותרים את סופגת והכל כל כך מבלבל: מצד אחד, את מרגישה 'וואו! בוקר טוב עולם!!'. ההורמונים שלך נולדים והם הופכים אותך לסקרנית וערנית ובא לך לגלות עוד. מצד שני, את יודעת שזה עולם מסוכן. גברים הם חזקים ממך פיזית ויכולים לפגוע בך. כבר חווית על בשרך כמה מצבים מאוד לא נעימים, והגעת למסקנה שאת חייבת ללמוד לשמור על עצמך טוב טוב.

את יכולה ללמוד לחיות לצד הסכנות, מבלי לתת להן למנוע מהטוב שאת יכולה לאפשר לעצמך. החוויות הפחות נעימות שעברת לא צריכות להכתיב לך את שאר היחסים בעתיד

מצד אחד, את רוצה להיות להיות חזקה ולומר 'לא' חד וברור, אבל מצד שני, את כן רוצה להישאר אטרקטיבית! להיות יפה, להיות סקסית, לגרום לכולם לרצות אותך – על זה את ממש לא רוצה לוותר. אבל אז את שומעת: 'אל תתני', 'אל תהיה קלה להשגה', 'שלא יגידו שאת זולה', 'תמשכי אותם אלייך ואז תגידי סטופ'. כי העולם אוהב אותנו סקסיות מבחוץ אבל בתולות נאיביות ותמימות מבפנים.

יש מסביבך חברות שפחות דופקות חשבון ממך, אולי הן לא עברו את מה שאת עברת, אבל הן ממש נפתחו לעולם הזה. הן נראות לך כאלה משוחררות וקוליות, בלי שום עכבות, הן מרגישות כל כך נוח עם עצמן ועם הגוף שלהן. הגוף, אוי הגוף… כמה קשה לך עם הגוף. כמה התעסקות בלהסתיר את מה שלא נראה כמו בעיתון, בטלוויזיה, בשלטי חוצות. איזו השוואה מתישה וכמה סבל היא יוצרת.

גבר חודר לאישה בבת אחת, בלי שום הכנה, בלי שום תוספת, והיא נראית מושלמת, מאושרת ונאנחת בקולי קולות מעונג – זה לא התסריט האמיתי של מרבית הנשים

עוד כמה זמן, שכשתחליטי שאת כבר בשלה ושמצאת את הבחור הנכון, שאת סומכת עליו ואתם מאוהבים ואת רוצה – שם הבלבול הזה הכי יכאב. ברגע הזה בדיוק הייתי רוצה ללחוש לך: 'יש לך רשות! יש מיניות שהיא בריאה וטובה, ומותר לך ליהנות ממנה!'. כי כל מה שאת יודעת בשלב הזה מגיע ממה שאת רואה בטלוויזיה, וזה לא באמת משקף את המציאות, אוקיי? גבר חודר לאישה בבת אחת, בלי שום הכנה, בלי שום תוספת, והיא נראית מושלמת, מאושרת ונאנחת בקולי קולות מעונג – זה לא התסריט האמיתי של מרבית הנשים! זו בסך הכל נקודת מבט מסוימת, מעין תסריט אידיאלי של גברים. זה הכל.

כי את יודעת מה גיליתי? שיש נשים, שגם בגילי המכובד, לא נותנות אישור פנימי ודרור אמיתי ליצרים שלהן. עד היום הן חיות בתחושה שאם הן לא נהנות ונראות כמו ההיא בטלוויזיה, אז סימן שמשהו דפוק אצלן, שלא מגיע להן לחגוג את כל הדבר הזה שנקרא סקס. בינינו, הרי גם ההיא המושלמת מתעסקת בלהסתיר את מה שלא מושלם בעיניה, גם לה קשה לקבל את עצמה ולהתמסר לאהבה. הנושא הזה הוא לא שריטה פרטית שלך, והוא לא קשור ליופי, זאת שריטה מגדרית עולמית.

עד היום נשים חיות בתחושה שאם הן לא נהנות ונראות כמו ההיא בטלוויזיה, אז סימן שמשהו דפוק אצלן, שלא מגיע להן לחגוג את כל הדבר הזה שנקרא סקס

קבלי ספוילר, בסופו של דבר תגלי שמצאת את הדרך להיות נאמנה לעצמך, ליצרים, לאהבה ולחלומות שלך. תצליחי להרגיש אותה אישה משוחררת שתמיד חלמת להיות. פשוט ייקח לך זמן ולא מעט תסכול, ואת אלה הייתי מקצצת לך בשמחה. אני אגלה לך שאחרי לידות, הנקות, ולא מעט גרביטציה, את תתבונני בגוף שלך עירומה מול המראה, ותודי לו על הבריאות שלך, על הילדים האהובים שהגוף הספציפי הזה הביא לך לעולם, על הגבר הנדיר שחי לצידך ואוהב אותך, ואפילו על המסלול המפרך שהיית צריכה לעבור כדי להגיע אל האישור הכל כך לגיטימי זה.

נילוש, בסוף את עוד תעשי מזה סדרה, כזו שתנסה לעזור לעוד נשים לפרוש את הכנפיים הלגיטימיות שלהן".

נילי צרויה בת 16 | צילום באדיבות נילי צרויה
נילי צרויה בת 16 | צילום באדיבות נילי צרויה

נילי צרויה, 44, שחקנית קולנוע ותיאטרון, יוצרת סדרת הרשת 'אישה אחת' – החושפת סיפורים אמיתיים של נשים על המיניות שלהן