ניו יורק בסגנון כפרי

דירה מקסימה בניו-יורק עוצבה כדי לתת מקום של כבוד לרהיטים ולפסלים שאותם בונה בעל הבית. כך משתלבים להם בחן יצירות מעץ, רהיטי וינטג' ואוסף כלים, היוצרים אווירה חמה וכפרית בדירה

88 שיתופים | 132 צפיות

עיצוב פנים: Fitzhugh Karol ו-Lyndsay Caleo

שטח הדירה:
130 מ"ר

כשנכנסים לדירה של בני הזוג פיציו קרול ולינדזי קלאו בברוקלין שבניו יורק, נדמה שכך הייתה תמיד – חלל בהיר ושטוף אור המעוצב באלגנטיות מרשימה. קורות העץ החשופות, התקרה הגבוהה והאח המרכזית הגדושה בעיטורים מזכירות עיצוב פנים מראשית המאה ה-19 ומשכיחות מלב המבקר את העובדה כי מדובר בבית חדש לגמרי. "אנחנו נוהגים להתבונן בתמונות של אינספור בתים מהמאה ה-18 וה-19 ומגלים מדוע אלמנטים שעוצבו בתקופה ההיא נראים כה טוב ולעולם לא יצאו מהאופנה", מספרים בני הזוג.

קרול הוא נגר, אמן ופסל, וקלאו מעצבת תכשיטים. בני הזוג חיו תקופה בעיר הולדתם ניו המפשייר, והמעבר לעיר גדולה היה לא פשוט עבורם. הם חיפשו בית נעים שישמש להם מקום מפלט, בית שאותו יעצבו בהשראה עיר מולדתם הכפרית.

רשימת הדרישות מהבית החדש הייתה ארוכה, בלתי מתפשרת וכמעט בלתי אפשרית במקום כמו ניו יורק, במיוחד לאור העובדה שהם גם התעקשו על בית מסוג אבן חומה (Brown Stone). טיפולוגיית בנייה זו הייתה נפוצה בארצות הברית של ראשית המאה ה-19, והיא מאופיינת בחזיתות מאבן חול בעלת צבע חום-אדמדם. מבנים אלו היו פופולריים מאוד באותה עת ולמעשה עד היום יש להם ערך רב ברחבי ניו יורק. החיפוש הממושך השתלם, והם מצאו דופלקס בקומת הקרקע של בניין, שלו חלון גדול הפונה לגן. חללי הבית מוארים באור טבעי וכוללים מטבח, סלון, שני חדרי שינה, שני חדרי אמבטיה ומחסן.

אח, איזו אח

מטרתו של הבית החדש הייתה לשמש לקרול מקום תצוגה הולם לכל הרהיטים שאותם הוא יוצר במו ידיו. השימוש המרובה בצבע הלבן בגוני הרצפה וברהיטים מהווה רקע לעבודות העץ הממלאות את הבית. קרול מעצב כיסאות, ספות ופסלי עץ ומשפץ רהיטים ישנים. הוא ואשתו עובדים יחד על עיצוב דירות משופצות לחברה שנוסדה על ידי קרוב משפחה – Brooklyn Home Company, ודרך פרויקטים אלה הם מבטאים את הסגנון הייחודי להם המושפע רבות מהעיירה שבה גדלו.

האלמנט שמשך את תשומת לבם בדירה הנוכחית היה האח הלבנה הקלאסית, והיא גם הפריט היחיד שאותו השאירו לפני שעיצבו את הבית מחדש. לדבריהם, האח נבנתה בתחילת המאה ה-19 ונמצאו עליה סימנים המעידים על כך שנרכשה מחברת הייבוא הקנדית סירס. סביב האח בנה קרול ספרייה קבועה מעץ, הממלאת את הקיר כולו וכוללת מדפים רבים, ומעל האח מסגר חלל ייעודי להצגת פסל אמנותי מעץ, מעשה ידיו.

הם מספרים כי תהליך העיצוב היה סוג של "חפש את המטמון", שהתנהל באתרי קניות, בשוקי פשפשים ובחוות בכפרים שמצפון לעיר. האלמנט המועדף עליהם מכל אלה שרכשו הוא כיור המטבח, שקלאו מצאה באתר הקניות .eBay הם נסעו במשך יום שלם כדי להגיע לבית שהעמיד אותו למכירה. הכיור עשוי מברזל יצוק והוא מותקן בתוך משטח אבן משנת 1920. הם גם גאים להציג את דלת הכניסה לשירותים, שהייתה דלת הכניסה לאסם הכבשים בחווה שבה גדל קרול בניו המפשייר. הדלת מוקמה על הקיר באמצעות מסילה עליונה, וכעת היא מתפקדת כדלת הזזה לכל דבר.


סביב האח המרכזית בנה קרול ספרייה קבועה מעץ, הממלאת את הקיר כולו וכוללת מדפים רבים. מעליה מסגר חלל ייעודי להצגת פסל אמנותי מעץ, מעשה ידיו


דלת אסם ישנה, שנלקחה מהחווה שבה גדל קרול, מוקמה בכניסה לשירותים באמצעות מסילה עליונה

לבן על לבן

חדר המגורים מיועד לאירוח חברים ומכרים. הספה שמעוצבת בצורת רי"ש נבנתה מקורות עץ ממוחזרות, והמזרנים שעליה רופדו בבדים לבנים. הפינה כולה מאירה את החלל, ובני הזוג מסבירים כי "ההשראה לעיצובה הגיעה מהאהבה לפשטות הסקנדינבית הקלאסית ולבתי קיט ישנים".

המטבח כולו נצבע בלבן ובמרכזו ניצב אי המשמש כמשטח עבודה. שני צדיו הותאמו לתליית קרשי חיתוך, ועוצב בו חריץ המיועד לאחסון מערכת סכינים – רעיון שקיבלו בני הזוג ממגזין עיצוב. לכל אורך הקיר תלויים מדפי עץ על תומכי מדפים מברזל, שנמצאו בטחנת רוח מצפון לניו יורק ושמציגים את אוסף הכלים ההולך וגדל של בעלי הבית. את כיסאות הבר העשויים מעץ גושני בנה קרול בעצמו.

למרות היותו חובב מושבע של פריטי ריהוט בעבודת יד ורהיטי וינטג', הוא מודה כי יש בביתו גם פריטים מאיקאה. המזנון הממוקם בסמוך למטבח נרכש באיקאה, ולצדו ממוקמת ספה שנמצאה בחנות לפריטי עיצוב מהודו.

מתוך כל החפצים שיצרו בני הזוג בעצמם, הם הכי גאים בשולחן פינת האוכל, שהיה עבורם פרויקט גדול. השולחן גולף כולו מגזעי עץ ועוצב בהשראת פיסול אפריקאי, ובני הזוג רכשו עבורו כיסאות ישיבה חדשים לבנים. קרול בנה גם את המיטה בחדר השינה בקומה השנייה, מעץ בוק שנפל בצפון מדינת ניו יורק.


במרכז המטבח ניצב אי המשמש כמשטח עבודה. על הקיר תלויים מדפי עץ שנמצאו בטחנת רוח מצפון לניו יורק ועליהם הונח אוסף הכלים של בעלי הבית


שולחן פינת האוכל העשוי עץ גושני הוא פריט שבני הזוג אוהבים במיוחד. כדי לרכך את המראה הפינה בלי לגנוב מהשולחן את ההצגה, שולבו לצדו כיסאות לבנים ומודרניים


בחדר השינה המרכזי שולבה מיטה שבנה קרול בהשראת התקופה הקלאסית


חדר השינה בקומה הראשונה מעוצב בלבן וכולל שולחן צד שעיצב קרול, גופי תאורה מאיקאה וכריות נוי מבד שק


חדר האמבטיה עוצב בסגנון המאה ה-19. מעל הכיור והמראה הותקנו גופי תאורה המיועדים להארת ציורים. הצורה הגיאומטרית הישרה שלהם והעמדתם מעל הכיורים מעניקות לחלל חלוקה סימטרית ומראה נוסטלגי

אורים ותומים

התאורה בבית מגוונת. לצד גופי תאורה מאיקאה נרכשו גופי תאורה מהמעצב ג'ונתן אדלר. שימוש מעניין בתאורה אפשר לראות בחדר האמבטיה שבקומה השנייה – מעל הכיור והמראה הותקנו גופי תאורה המיועדים להאיר ציורים. הצורה הגיאומטרית הישרה שלהם נשאה חן בעיני בני הזוג ותלייתם מעל הכיורים מעניקה לחלל חלוקה סימטרית ומראה נוסטלגי.

כשגרים בניו יורק קשה להימנע מביקורים תכופים של אורחים, ולכן תוכננה יחידת שינה נוספת מעל אזור המטבח הצופה אל אזור חדר המגורים. הגישה אליה היא באמצעות סולם מעץ. לדבריהם, ההשראה לתכנונה הגיעה מתמונות של מגורי ספנים בספינות. למעשה, עד היום זהו מקום הלינה החביב עליהם ועל כל מכריהם.

כל הבית מרוצף ברצפת עץ שנצבעה בשכבות רבות של צבע לבן מסוג Benjamin Moore Super White. הבחירה בלבן אינה מקרית. "אנחנו תמיד רוצים ליצור כמה שיותר החזרות אור בכל פינה של הפרויקט, גם באמצעות לוחות זכוכית וגם באמצעות כמה שיותר משטחים לבנים", הם אומרים.

ברחבי הבית תלויות יצירות אמנות רבות, בהן ציורים של האמנים אליוט פאקט וגרייס סליק התלויות בחדר השינה, יצירה בשם "תחתונים" של האמן הוגו גינס התלויה בחדר האמבטיה ועוד עבודות של בני משפחה וחברים. נוסף על כך, קרול בנה מסגרות עץ ומסגר אתן מפות ישנות. השטיחים בבית נרכשו מחברת Crate and Barrelו-Sisal Rugs ואת הווילונות תפרו בני הזוג בעצמם ותלו על מתלי ברזל.


יחידת שינה נוספת תוכננה מעל אזור המטבח הצופה אל חלל המגורים. הגישה אליה היא דרך סולם עץ


פינת הסבה בקומה העליונה


מבט אל חזית המבנה מבחוץ