נטלי עטיה מתאהבת נואשות בהולנדים

נטלי עטיה | צילום: איתן טל | סטיילינג: מיכל עובדיה | איפור ושיער: שי הללי זיו
נטלי עטיה | צילום: איתן טל | סטיילינג: מיכל עובדיה | איפור ושיער: שי הללי זיו

היא הקפידה להשקיע זמן שווה בין רביצה במיטה למסעדות הכי טובות וביתר הזמן הסתובבה מאוהבת ברחבי העיר. נטלי עטיה חוזרת מאמסטרדם עם עצות לחופשה רומנטית ולחיים ארוכים

88 שיתופים | 132 צפיות

 

אני אוהבת לטייל בעולם. התחלתי עם התחביב הזה בגיל צעיר מאוד. לדעתי זה יותר אופי נודד מאשר תחביב, אבל בשורה התחתונה אני שבעת רצון מיכולת המימוש העצמי שלי בתחום הזה, לכן במקום לחפור לכן  בארכיאולוגיית הנפש המתבגרת שלי ושל ילדיי, אשתף אתכן הפעם בכמה טיפים רומנטיים לסופ"ש בעיר הכי מתוקה באירופה – אמסטרדם.

לינה

הישארו כמה שיותר במיטה. כן, סופ״ש רומנטי אמור להיות רומנטי ולא בהכרח לגרום לשברי הליכה ברגליים. אפשר להיצמד לתוכנית זרימה רומנטית שעיקרה אוכל ולינה ובזה, אמסטרדם שופעת. לכן אם גם אתם מאמינים ברומנטיקה שכזו, חשוב לבחור אופציית לינה נוחה ורצוי גם מפנקת + אם מתאפשר, כמו למשל בית בסירה. אמסטרדם ידועה בתעלות המים שלה ולכל מי שרוצה להרגיש כמקומית ולא להתפשר שוב על ההרגלים הקבועים שלנו ולשכור חדר במלון – בית על סירה זה בדיוק מה שאת מחפשת כדי להיות סופר רומנטית ולהרגיש מקומית כאחרונת ההולנדים. Airbnb – houseboat rentals Amsterdam  היא אופציית חיפוש מצויינת להתחיל איתה.

קפה ללא קפה

אחרי שהנחתם את המזוודות בחדר והוצאתן את הבגדים היפים לתלייה כדי שלא יתקמטו, השליכו על כתפיכן ז׳קט קל ובתנוחת אנגז׳ה רומנטית התחילו לצעוד לכיוון ה- Coffee Shop הקרוב לאזור מגוריכן. מכיוון שבאמסטרדם יש להתנהג כאמסטרדמאי וכבר משנות ה-70 של המאה הקודמת הותר השימוש במריחואנה בעיר, בבתי קפה ייעודים לכך, אלו המכונים בפשטות Coffee Shop, אין התחלה רכה ונעימה יותר מלבחור לעצמכן את סוג הריחוף ורמת החוזק שלו, בתפריט ידידותי ומסביר פנים. טיסה נעימה.

View this post on Instagram

By @amm.schimmel

A post shared by Nataly Attiya (@natalyattiya) on

אוכל 

האוכל ההולנדי הוא נפלא, עשיר בירקות, מערב שילוב טעמים מעורר ובריאות. בעיר ומעט מחוצה לה תמצאו מיטב מסעדות "מישלן" שמבטיחות חגיגת טעמים מטורפת בחיך, לצד אוכל הרחוב המשובח של ההולנדים כמו הצ׳יפס האגדי עם הרטבים והאוטובוס הממורק שבתוכו מוכרים כריכי הרינג טריים. שלוש מסעדות מומלצות שיש להזמין אליהן מקום מראש:

De kas 

The duchess

Restaurant Vinkeles (מסעדה של כוכב מישלן אחד בעיר העתיקה הקסומה של אמסטרדם)

 

חיי לילה 

חיי הלילה אף פעם לא מאכזבים באמסטרדם. מבחר רחב של סוגי בילוי לכולם, לאוהבי המועדונים הגדולים ולבליינים קטנים יותר שאוהבים להתחכך עם המקומיים. שלושה מקומות מומלצים לרקדנים שביניכם :

Panama

Paradise Superclub

ולמעוניינים במופעי ג׳אז משולבים בארוחת ערב, ממש כמו סצנת הסיום בסרט "לה לה לנד" :

North Sea Jazz 

שיטוט

במהלך היום מומלץ ביותר ואפילו עדיף להעיף מעליכן מפות פיזיות או וירטואליות של העיר. אפשר תמיד להתחיל בטיול הכרות על סירה בתעלות המים של העיר (עם קפטן על הסיפון) או בדיווש עצמי  על סירה קטנה. משם להמשיך בטיולים רגליים לאזור העתיק של העיר (שם ממוקמות חנויות הווינטג׳ והאמנות); לרובע הסיני (לאוהבי הקומיקס והאוכל האסיאתי), לאזור החלונות האדומים (כדי להבין איך נראית זנות שעובדותיו מוגנות ע"פ החוק ולמרות זאת יש לומר ששההליכה באזור משלבת סקרנות, חרמנות, מבוכה, בחילה ותחושת אפליה בלתי נסבלת על החפצתן של כל כך הרבה נשים ושימוש גברי בהן כאילו היו מוצר במדף המכולת). משם להמשיך לכיכר הדאם המרכזית והשוקקת, שבה תמיד תמצאו אטרקציות תיירותיות, ועד למוזיאונים הנפלאים בעיר כמו  Stedelijk Museum, הרייך, ואן גוך, בית אנה פרנק ועוד.

מלכת השבת

ביקור בבית הכנסת הפורטוגזי העצום בגודלו מהמאה ה-16 הוא חוויה קסומה ומרגשת. פתוח למבקרים במהלך השבוע (בתשלום) ובשישי-שבת פתוח לקהל מתפללים בלבד.

ספא

טיפול בפא הוא אחד מהפינוקים השגרתיים שמעניק האזרח ההולנדי הממוצע לעצמו לפחות פעם בשבוע. מומלץ לבלות באחד בכזה לפחות מחצית היום. ההולנדים מנהלים אורח חיים די ספורטיבי (כלי התחבורה העיקרי שלהם הוא אופניים ומכיוון שכך זיהום האוויר בעיר קטן יחסית מהערים השכנות), מרבית בתי הספא באמסטרדם נעשים בעירום מלא וחדרי הרחצה אף מעורבים גברים ונשים כאחד. ההולנדים לא רואים בעירום דבר מרתיע או בהכרח מעורר מינית, בהקשר לשימוש בספא, אלא התנהלות טבעית לכל דבר. לכן, למתקשים להתמודד עם המנטאליות השונה, ממליצה לפסוח על כך ולמי שלא, מובטחת חוויה מוגנת, טבעית ומשחררת. הספא הטוב ביותר באמסטרדם הואSpa Zuiver 

לסיכום קליל, חוכמת חיים בחצי יורו שהייתה מוטבעת על מאפרה בחנות :

"Why drink and drive If you can smoke and fly..?"

סעו, תנפשו לכן עם בני זוגכם ואפילו אם תיהנו מהשקט של להישאר במיטה כל היום ולצפות בסדרות בנטפליקס – זכיתם לזמן איכות זוגי וזו עפ"י מחקרים אחרונים, ערובה לחיים ארוכים.

View this post on Instagram

????Amsterdam

A post shared by Nataly Attiya (@natalyattiya) on

 

לאתר של נטלי:

www.nayabynataly.com