אסתטיקה

נזריק, נקטין, נמלא: הטרנדים האסתטיים לשנת 2019

טרנדים אסתטיים לקיץ 2019 | צילום shutterstock
טרנדים אסתטיים לקיץ 2019 | צילום shutterstock

הגדלת חזה אאוט וגם ניתוח אף כבר פאסה. ביקשנו מד"ר רונן גלזינגר להכין אותנו לקיץ ולהסביר מה להזריק, איפה, כמה ומתי

88 שיתופים | 132 צפיות

ניתוחים פלסטיים וטיפולים אסתטיים הם הדבר החם ביותר בשנים האחרונות. הרשתות החברתיות גורמות לכולם לקחת חלק פעיל במירוץ אחר הלייקים, וסלפי זוהר ונטול קמטים הוא אחת הדרכים המהירות ללקט לייקים. גם הידוענים אשר פונים לפתרונות קוסמטיים ופלסטיים כדי לשפר את המראה משפיעים על הרצון להיראות צעיר בכל גיל. מומחים רבים מעולם האסתטיקה חוזים אילו טרנדים ישפיעו על השנה החדשה. המגזין המקוון Medium מסכם את הטרנדים העיקריים בעולם האסתטיקה לשנת 2019. ביקשנו מד"ר רונן גלזינגר, מומחה לכירורגיה פלסטית וחבר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית, להסביר מאין נובעים הטרנדים הללו.

בשנים האחרונות יש עלייה של 11 אחוז בניתוחי הקטנת חזה. צילום: shutterstock
בשנים האחרונות יש עלייה של 11 אחוז בניתוחי הקטנת חזה. צילום: shutterstock

הגדלת חזה OUT – הקטנת חזה IN

לפני כעשור היו שתלים בחזה והגדלת חזה היו שהטיפולים השכיחים ביותר בעולם האסתטיקה, אבל בשנים האחרונות מסתמנת ירידה במספר הניתוחים להגדלת חזה וגם גודל השתלים הולך וקטן. ד"ר גלזינגר מציין כי הירידה במספר הגדלות החזה היא תוצאה של החזרה למראה הטבעי יותר, הפחות מוגזם. ייתכן שתנועת ME TOO גם היא השפיעה על הלך הרוח ועל הבחירה במראה פחות מודגש. בדו"ח האגודה האמריקנית לכירורגיה פלסטית אסתטית (ASAPS) מופיע כי מספר הניתוחים להקטנת חזה עלה ב -11 אחוז לאחרונה, לכן ישנה ציפייה שהאחוזים יגדלו גם בשנה הנוכחית. בניתוח להקטנת חזה מסולקים עודפי שומן, רקמה ועור, ובסופו מתקבל חזה מוצק, קטן ופרופורציונלי יותר מהמראה הקודם. על המנתח להציג את כל הסיכונים או תופעות הלוואי העלולים להיות, ולכן מומלץ לברר קודם שהרופא המנתח הוא מומחה לכירורגיה פלסטית ולבדוק מה ניסיונו בניתוחים כאלה. כמו כן יש לוודא שהניתוח מבוצע בבתי חולים המורשים ע"י משרד הבריאות ומצוידים היטב.

בוטוקס נגד הזעת יתר? זה חדש לנו. ד"ר רונן גלזינגר. צילום: יח"צ
בוטוקס נגד הזעת יתר? זה חדש לנו. ד"ר רונן גלזינגר. צילום: יח"צ

לקראת החום הקרב – בוטוקס כטיפול בהזעת יתר

בוטוקס או בשמו המקצועי "בוטולינום טוקסין" נועד לשפר את מראה הפנים ולהפחית את המראה של קמטים בחלק העליון של הפנים – במצח, בין הגבות (גלבלה) וצידי העיניים. אבל הבוטולינום טוקסין הוא למרבה ההפתעה גם טיפול בתופעת הזעת יתר. בשנת 2017 היו בארצות הברית כ- 7.25 מיליון הזרקות בוטוקס להחלקת קמטים ולהזעת יתר ומספר זה צפוי להמשיך לעלות. נושא הזעת יתר והטיפול באמצעות בוטוליניום החל לחלחל בעקבות מקרים מביכים של סלבריטאי הוליווד שחשפו בתי שחי רטובים בפומבי. האלי ברי, למשל, לא התביישה ודיברה על התופעה בתוכניתה של אלן דג'נרס, אבל גם ג'ניפר לופז וקמרון דיאז חשפו בתי שחי אנושיים ומזיעים. כיום ישנה מודעות לטיפול בבעיה, ובוטוקס היא אחת מהשיטות המצליחות. "הבוטוקס מוזרק בכמה נקודות באזור בית השחי", מסביר ד"ר גלזינגר, "כך פעילות בלוטות הזיעה נחלשת, וההקלה בתופעה נמשכת כמה חודשים עד שנה, וחזרתן לפעילות נעשית בהדרגה".

קצת בוטוקס ותוכלי להרים ידיים בבטחה. צילום: shuterstock
קצת בוטוקס ותוכלי להרים ידיים בבטחה. צילום: shuterstock

 

עיצוב האף ללא ניתוח

עיצוב האף הוא מהטיפולים המפורסמים ביותר בעולם האסתטיקה. ההערכה היא שכרבע מיליון איש עברו עיצוב אף מדי חודש בשנה החולפת. אזור האף משמעותי מאוד משום שהוא מעניק את מרב הסימטריה לפנים. "לאף חשיבות אסתטית ראשונה במדרג הטיפולים, בגלל מיקומו במרכז הפנים, ויש התייחסות לעיצוב וליכולת להשפיע מאוד על מראה הפנים. כשגודל או מבנה אף אינם משתלבים כראוי במבנה הפנים, אפשר לשפר את המראה ולפנות לניתוח" . מציין ד"ר גלזינגר .

לדברי ד"ר גלזינגר עיצוב האף בעזרת חומרי מילוי מתאים לכיוון שהולך אליו כל תחום הפלסטיקה והאסתטיקה – טיפולים קלים ללא זמן החלמה, ללא התערבות ניתוחית, המאפשרים שינוי משמעותי. מובן שלא בכל מקרה ניתן לטפל ללא התערבות ניתוחית, אך יש לא מעט מטופלים שניתן לסייע להם ללא ניתוח. יש להקפיד לקבל טיפול אצל רופא מומחה. דוגמאות בולטות לשינוי דרמטי במראה הפנים באמצעות עיצוב האף הם מייגן מרקל, בריטני ספירס ,טום קרוז וקים קרדשיאן.

 

הענקת מראה רענן וצעיר – מילוי באזורי הפנים השונים תופס תאוצה

אזורים כמו לחיים, שפתיים ושקעים מתחת לעיניים נחשבים לאזורי המילוי המבוקשים ביותר. מגמה נוספת שהולכת וגדלה היא מילוי אזור העין. בעוד שבתהליך ניתוחי ניתן להסיר את השקיות מתחת לעיניים או את עודפי העור בעפעפיים העליונים כדי למזער את המראה העייף. חומרי המילוי מוזרקים בעפעפיים התחתונים כדי למלא שקעים הנוצרים עם השנים. עיבוי שפתיים גם הוא בין הטיפולים המבוקשים בעולם האסתטיקה, והמגמה רק הולכת וצומחת. הדוגמה הבולטת ביותר היא לא אחרת מאשר קיילי ג'נר אשר גרמה למטופלים רבים לעבור שינוי בשפתיים, מה שהוביל לעלייה ניכרת בדרישה לטיפול. "לא ניתן להשיב לפנים את נעוריהם ולהעלים קמטים. אולם באמצעות הזרקות של חומרי מילוי שונים ניתן לשפר רבות את הפנים ולהעניק מראה צעיר ורענן יותר", מרגיע ד"ר גלזינגר.

קיילי ג'נר | צילום: Jon Kopaloff/Getty Images
קיילי ג'נר | צילום: Jon Kopaloff/Getty Images