מיטה ענקית ורומנטיקה בבוסתן: נופש מושלם לזוגות במלון אלגרה

מלון אלגרה | צילום: איה בן עזרי
מלון אלגרה | צילום: איה בן עזרי

פיקניק אינטימי בבוסתן, ספא מזמין ומפנק ושפע של פעילויות בסביבה: כדאי לך לשקול ברצינות את מלון אלגרה בעין כרם כיעד לחופשה הרומנטית הבאה שלך. גם עם הילדים ההנאה מובטחת

88 שיתופים | 132 צפיות

אלגרה, מלון בוטיק קטן ואינטימי בבניין לשימור, בן 14 חדרים בסך הכול, שוכן בלב שכונת עין כרם שהוכרה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו. הכפר העתיק והמיוחד הפך לשכונה ירושלמית בשנת 1952, ועדיין המקום מרגיש כמו משהו שבין טוסקנה לדרום צרפת עם קורטוב טיבול יווני, והכל בלי לעבור בנתב"ג – במרחק של 45 נסיעה דקות ממרכז הארץ.

>> מה שמתאים ליפה ואריה דרעי: חופשה במלון קמפינסקי

קצת היסטוריה

לעין כרם היסטוריה בת 8,000 שנה, ועד היום תושבי השכונה עוסקים בהתנדבות בשיקום הטראסות והבוסתנים של פעם. השביל היפהפה שנמצא בשכונה, בן שמונה קילומטרים ולאורכו מספר נקודות יציאה, טומן בחובו ההיסטוריה עשירה וחשיבות לעולם הנוצרי, ובנוסף לכך היווה לאורך שנים רבות השראה לאמנים ישראלים רבים כמו ראובן רובין, נחום גוטמן וציונה תג'ר. בלב הסיפור של מלון אלגרה, מסתתר סיפור האהבה בין אלגרה בלו היהודייה מירושלים, לבין ג'אבר רחיל, בן בכור למשפחה ערבית-נוצרית גדולה ואמידה מעין כרם – בימים שהייתה עדיין כפר ערבי, בתחילת המאה ועשרים. סיפור האהבה הנועז שלהם התקיים כנגד כל הסיכויים למורת רוחם של בני משפחותיהם, השניים ברחו לבית לחם, היא התנצרה למענו, הוגלתה ממשפחתה והם נישאו. מבנה המלון הוא הבית שג'אבר בנה לה ושם הם גידלו את שני ילדיהם, ועל כן הוא זכה לכינוי "הבית של היהודייה". במלחמת העצמאות בשנת 1928, המבנה ננטש ולימים נרכש. לתקופה היה במקום מוזיאון, ובשנת 2011, אחרי שיפוץ מאסיבי, הפך למלון הניצב בו כיום. לשבעת החדרים נוסף לפני שנה אגף מזרחי חדש מעבר לכביש, ובו שבעה חדרים נוספים.   

רושם ראשוני

מבנה מרהיב בן שתי קומות הבנוי סביב פטיו בעיצוב אלגנטי ויוקרתי שמשמר את ההיסטוריה של ירושלים על אבניה. יש גם בוסתן גדול ומרשים משופע בצמחייה שופעת בירוק, מפל מים, בריכת דגים, וקמין חיצוני הממוקם בגינה שניתן להתענג עליו בחורף. בכל מקום בגינה יש פינות רביצה וישיבה פרטיות, ומכל מקום – ובמיוחד מגג המלון, נשקף נוף מדהים אל הרי יהודה ואל המנזר עם כיפות הזהב (המכונות מוסקוביה, בגלל הדמיון לכנסיות בבירה הרוסית). במקום יש לאונג', שניתן לקבל בו שתייה קרה וחמה באופן חופשי לאורך שעות היום והערב.

מלון אלגרה | צילום: איה בן עזרי
מלון אלגרה | צילום: איה בן עזרי

החדרים

יש במקום שלושה סוגי חדרים: דה לוקס, סוויטות סטודיו וגולת הכותרת – חדר מספר 14, גדול ומרשים במיוחד, הכולל הוט טאב חיצוני צמוד לזוג. הסוויטות והחדרים מפנקים, גדולים ומוארים, גודלם נע בין 30 מ"ר ועד 34 מ"ר, בחלקם יש מרפסת פרטית, כאשר כל אחד מהם מעוצב קצת שונה, ותמיד בסימביוזה שבין חדש וישן. המוטיבים העיצוביים אוריינטליים וגם מזרחיים: שטחים פרסיים, רצוף מבטון מוחלק בהיר, תקרות גבוהות, חלק מהקירות מצופים באבן ירושלמית, וקשתות כולל בחלונות. חדר האמבטיה רחב ומעוצב בשיש שחור (זהירות במדרגה העולה אליו – החדר בו שהיתי לא היה מונגש).

המיטה והמזרון

המיטה גדולה ומונחת על במת עץ. המזרן הוא בגודל 180 ס"מ, ברמת קושי נעימה במיוחד והמצעים מכותנה לבנה רכה ומזמינה.

טוסקנה בהרי ירושלים. מלון אלגרה | צילום איה בן עזרי
טוסקנה בהרי ירושלים. מלון אלגרה | צילום איה בן עזרי

הספא

ספא אינטימי קטן ומזמין, כולל סאונה יבשה ורטובה הממוקמת בחצר הבוסתן. יש גם הוט טאב, בריכת שכשוך מקורה ומחוממת. חדר הטיפולים מתאים גם לטיפולים זוגיים ויש גם טיפולים בארבע ידיים. מלבד הטיפולים המסורתיים כמו שוודי, הוליסטי, עיסוי רקמות עמוק, ורפלקסולוגיה, יש במקום עיסוי חדש בשם "חורף אלגרה" – טיפול אקסקלוסיבי הכולל שמנים חמים וארומטיים ופיליניג גוף מתמציות וניתן לשלב אותו גם עם טיפול באבנים חמות. המטפלים עינב ונמרוד, היו מאוד מקצועיים, קשובים ונעימים.

מלון אלגרה | צילום: איה בן עזרי
מלון אלגרה | צילום: איה בן עזרי

הקולינריה

המלון מגיש רק ארוחות בוקר. המנות עשירות מאוד, וניתן לאכול אותן בלאונג' של המקום, או לחילופין בפרטיות באחת הפינות בבוסתן על כורסאות מזמינות או על הגג ולהתענג תוך כדי על הנוף הקסום. הארוחה כוללת מיצים טבעיים, מבחר לחמים, סלט גדול, מטבלים שונים וממרחים, לאבנה וטחינה, מגוון גבינות, ביצים לפי הזמנה ושתייה קלה וחמה לבחירה. לגבי שאר הארוחות – יש בסביבה מספר מסעדות. אנחנו התענגנו ב"פונדק עין כרם" הוותיקה והמומלצת: לא מסעדת יוקרה, אבל האוכל טעים להפליא והמנות ענקיות ומתאימות בקלות לחלוקה (לא כשר על ידי הרבנות, אבל אין במקום בשר טרף או שרצים למיניהם). מחירים לדוגמה: סטייק אנטריקוט ענק של 300 גרם – 139 ש"ח, סלט בריאות – 56 ש"ח, פרחי כרובית – 48 ש"ח. שווה, גם עם ילדים (ולהם יש מנות מוזלות נפרדות).

מלון אלגרה בירושלים | צילום: אלונה קלוגמן
מלון אלגרה בירושלים | צילום: אלונה קלוגמן

מה בסביבה

אמרתם עין כרם – אמרתם הכול. אפשר לערוך טיולים רגליים בסביבה, לבקר בכנסיות ובמנזרים, לטייל לעמק המעיין שהוא כיום בוסתן יפהפה ששוקם על ידי התושבים לזכרו של בן המקום, בניה צוקרמן, שנרצח באינתיפאדה השנייה. בבוסתן עשרות עצי פרי ופינות ישיבה רומנטיות, כך שניתן לערוך בו פיקניקים ולהתרשם מפריחת השקד. אפשר להזמין טיולים אצל מורת הדרך פנינה עין מור, יקירת ירושלים ומומחית לשכונת עין כרם ומי שפיתחה את התיירות הישראלית במקום. ספרה "עין כרם לטייל ולבשל", שכתבה עם בתה הבשלנית עטרה, זכה ב"אוסקר" העולמי לספרי תיירות. היא לקחה אותנו ל"דליה הכורדיה" שמארחת בביתה ומרקידה יחידים וקבוצות בעודה לבושה בשמלה בת 65 שנה. לצד בעלה עזרא, זמר ופייטן, היא מספרת סיפורים מרתקים ועורכת סדנה עם האורחים להכנת קובה נהדרת או קאדה – מאפה כורדי נפלא, או לארוחות מזוג ועד 20 איש. ביקרנו גם בסטודיו של הפסלת עדינה סולומונוביץ, שפסלי החימר שלה מוצגים ברחבי העולם .בביתה היפהפה, פרי עיצובה, היא חושפת קומה בת 800 שנה שהייתה קבורה ושופצה על ידה. מי שרוצה להכיר את הסביבה בדרך מסעירה ושונה, "איזי ריידר" מציעה סיור מודרך ממונע (בדומה לסגוויי) המאפשר להגיע לכל פינה בכפר ויש מסלולים גם לסכר בית זית, לטיילת ארמון הנציב ולחומות העיר העתיקה. טיול ממונע של שלוש שעות עולה 500 ש"ח. 

מלון אלגרה | צילום: איה בן עזרי
מלון אלגרה | צילום: איה בן עזרי

שורה תחתונה

חופשה רומנטית מושלמת ומומלצת באווירה של סוף חורף שמתאימה מאוד גם לימי הקיץ. 

מחירים

באמצע השבוע החל מ-1,500 ש"ח ללילה כולל ארוחת בוקר, בסופי שבוע החל מ-2,100 ש"ח כולל ארוחת בוקר. להזמנות