פיצו קדם נוסע בעקבות ההשראה

המרחצאות החמים בוואלס, שוויץ | צילום:  Gianni Pisano, 7132 Hotel
המרחצאות החמים בוואלס, שוויץ | צילום: Gianni Pisano, 7132 Hotel

לאן נוהג האדריכל פיצו קדם לנסוע עם משפחתו, איזה מבנה הרשים אותו במיוחד ומה הוא הכי אוהב בנסיעות

88 שיתופים | 132 צפיות

איך אתה בוחר את יעדי הנסיעות שלך?

"כשאני נוסע עם המשפחה, היעדים יהיו בדרך כלל מקומות שאשתי ואני טיילנו בהם בעבר כזוג ושאנו רוצים שגם הילדים יחוו אותם. הנסיעה האחרונה שלנו הייתה ללונדון, שם גרתי חמש שנים בזמן שלמדתי אדריכלות, ובין השאר ביקרנו במוסד לאדריכלות שבו למדתי ובדירות שבהן גרנו".

איזה מקום הותיר בך את הרושם העמוק ביותר?

"קשה לי לבחור מקום אחד. כמעט בכל נסיעה יש הרגע הזה או המקום הזה שמותירים בך רושם עמוק, כזה שנצרב בך. זכור לי ביקור בשווייץ, במרחצאות חמים שתכנן האדריכל השוויצרי פטר צומתור בוואלס (Vals), עיירה קטנה בין הרים מושלגים. הבניין כולו מחופה אבן אפורה מקומית ומסביב הכול מושלג. בתוך האווירה הנזירית הזאת אתה יושב בבריכה מחוממת פתוחה לשמים ומסביב רק שקט, שלג וטבע".

איזה מקום עורר בך השראה?

"בכל שנה אני נוסע לשתי נסיעות 'אדריכליות' בעקבות מבנים מיוחדים בעולם. לאחרונה ביקרתי בלוזאן (Lausanne), שווייץ, בפרויקט מעורר השתאות של צמד אדריכלים יפני. הם תכננו מרכז אקדמי במימון חברת רולקס בעיר. המבנה הוא חד-קומתי, ורצפתו וגגו יוצרים מעין טיפוגרפיה רכה שנחתכת על ידי עיגולים שיוצרים חצרות פנימיות. זהו מבנה פיסולי שלועג לחוקי ההנדסה ונראה כמעט כמו רישום. הבניין מחולק למען הסטודנטים לאזורי למידה שונים, והתרשמתי בעיקר מחלוקה של שני אזורים לאזור 'שקט' ולאזור 'דממה' – שם אסור אפילו להחליף מילה אחת. התרבות השוויצרית כל כך התמזגה עם רוח המבנה וזו הייתה חוויה שהראתה לי כיצד בניין יכול להשפיע על תרבות ועל התנהגות בתוכו".

מה אתה הכי אוהב בנסיעות?

"מצד אחד אני טיפוס של בית ושל שגרה ומצד שני יש בי יצר סקרנות אינסופי, כך שהדבר שאני הכי אוהב בנסיעות הוא הגילוי. אני אוהב את הרגע שבו מתגלים לך מקום חדש, חבל ארץ חדש או עיר חדשה והופכים לפתע למוכרים יותר. זה בדרך כלל קורה ביום השלישי או הרביעי לטיול, שבו אתה מתחיל להרגיש קצת שייך, קצת בבית. לכן אני משתדל מאוד לישון באותו מלון בכל התקופה, גם אם היא ארוכה, ומרבה לחפש לי עוגני שגרה".

לאן אתה חולם להגיע?

"אין לי חלום להגיע ליעד מסוים. אני רק רוצה שתמיד יישארו בי האנרגיה והתשוקה להמשיך לחלום על מקומות או על יעדים, להגיע אליהם, לחוות עוד, לראות, לטעום ולחוש".