נא לענות בהתאם

מימין לשמאל: לאון שוובסקי, פאולינה אלברשטיין וטהונייה רובל | צלם: גיא כושי ויריב פיין
מימין לשמאל: לאון שוובסקי, פאולינה אלברשטיין וטהונייה רובל | צלם: גיא כושי ויריב פיין

למה אין מספיק צעירים בבית? לאן נעלמו החתיכים? לאן נעלמו המוגבלויות? האם אתיופית זה השחור החדש? האם לסביות מוכרות יותר? העונה החמישית של האח הגדול החלה ואיתה עלו גם כמה שאלות בוערות ביותר

88 שיתופים | 132 צפיות

למה אין צעירים בבית?

לעומת עונות קודמות, בית האח העונה נראה כמו בית אבות גריאטרי. האם 40 זה ה-20 החדש? 12 מתוך 18 מתמודדים הם מעל גיל 30. האם קוגריות וחטיארים מביאים יותר רייטינג מלהקת בנים כוסונים בני 25? הבחירה להעלות את רף הגיל היא תמוהה, כיוון שהאח הגדול היא כמעט תכנית "לכל המשפחה", וכשאין מתמודדים צעירים, אין לבני הנוער שצופים בתכנית עם מי להזדהות.

השערה
השערה אחת היא שההפקה חוששת שמתמודדים צעירים מדי לא יעמדו בלחצים המנטליים הכרוכים בהשתתפות בתכנית, לכן אנשים שחצו את משוכת ה-35 מן הסתם עמידים יותר. הרי, אף אחד לא רוצה לחלק כדורים למתמודדים. ואולי גם הניגשים לאודישנים חוששים שייהרסו להם החיים בעקבות החשיפה. יש להם קצת יותר שנים לחיות עם הבושה מלמתמודד בן 50 פלוס פלוס.

השערה אחרת היא שהמבוגרים יותר ורבליים ועם מטען חיים מעניין יותר. פרטים ביוגרפיים כמו חזרה בתשובה, גירושין או שניהם יחד, יכולים להניע את העלילה יותר מ"רק הרגע השתחררתי מהצבא ולא עשיתי כלום, אבל בשכונה כולם מאמינים בי".


רוני מיילי. לעומת עונות קודמות, בית האח העונה נראה כמו בית אבות גריאטרי. צילום: גיא כושי ויריב פיין

לאן נעלמו החתיכים?

טוב, אז לא שאין ממש חתיכים אבל אין מספיק בשביל תכנית שמבוססת על שימוש בעיניים. איפה עתי בסוף יום עבודה מתיש? קיבלנו שתי דוגמיות לא רעות (דור ולאון), אבל יחסית לכמות היפהפיות ששטפו את המדרגות, נראה כי שכחו קצת שני ציבורים חשובים – עקרות בית נואשות וגייז חסרי מנוח.

השערה
ההפקה מאמינה בתוכן. איכותי. אנשים מעניינים ולא בהכרח יפים. אם ככה, אז למה רוב הגברים נראים סתם והנשים מקטלוג? אנחנו דורשים אפליה מתקנת!

* עוד ב-ifeel: פרויקט החלפת מזגנים ארצי: איך זה עובד?

* עוד ב-ifeel: איך משיגים מטרות בחיים?

* עוד ב-ifeel: איך תתמודדו בעצמכם עם תקלות במחשב?


יניב אויזרץ. איפה עתי בסוף יום עבודה מתיש? צילום: גיא כושי ויריב פיין

לאן נעלמו הפרעות האישיות והלקויות?

מה עם גמדים, חירשים, עיוורים וטורטים? מה, לא מגיע לנו קרקס? שילמנו כרטיס, וכל מה שקיבלנו זה ממציא פטנטים תמהוני עם מכנסיים תומכי גירבוץ (עיין ערך: בני גולדשטיין).

השערה
או שהתסמונות עוד יצוצו בהמשך כמו פטריות אחרי הרייטינג, או שבאמת ההפקה מאמינה שהתבגרנו בשביל שטויות כאלה, ושאנחנו בשלים לראות אנשים אמיתיים עם ניואנסים דקים, שלא ממצמצים בעיניים, מנסים להגיע בקושי לכיור או מרגישים בחושך תמידי? יבוטל הפוליטיקלי קורקט. יוחזר הפוליטיקלי טורט!

האם אתיופית זה השחור החדש?

כמדינה גזענית, שמעלה לפחות פעם ביום שאלות הרות גורל כמו "למה אין מזרחים על השטר שלי?", מפתיע לגלות שמזרחים הם אולי מקופחים (לא כולל קיסריה), אבל אתיופיות ממש עושות חיל. ואם אפשר לובשות שמלה לבנה שהופכת אותן לנגטיב מושלם ופוטוגני מול כל הבלונדות בשחור (מי אמר טהוניה ולא קיבל?).

השערה
אחרי שקיבלנו מלכת יופי אתיופית, כוכבת נולדת ואחת שגרירה (זוכרים?), אנחנו רוצים גם פליטת ריאליטי שחרחורת, שבהתחלה נעוף עליה ואחר כך נוריד מכס המלוכה. מספיק להלבין לנו את השטרות!


טהונייה רובל. הנגטיב המושלם והפוטוגני מול כל הבלונדות בשחור. צילום: גיא כושי ויריב פיין

האם לסביות מוכרות יותר?

פעם חשבנו שהומואים מצטלמים יותר טוב מלסביות. הם מדברים אוחצ'ית, נראים טוב ומלרלרים פאן לכל הכיוונים, בעוד שלסביות נראות כמו נהגות משאית אם פרצוף זועף ואג'נדה. מסתבר שטעינו. אם פרידה המאתגרת, הייתה יריית הפתיחה, היום לא מסתפקים באחת, אלא מביאים לנו שתיים (קבלו דואט של לבנה-זוהרים וענת-לא זוכרים), שנוכל לבחור – בין זועמת לזועמת פחות.

השערה
הציבור מבוגר ואחראי מספיק בשביל להתמודד עם סוגיות ג'נדר. השערה יותר הגיונית: ההפקה רוצה להראות לנו שהיא כבר לא מסתפקת בלהביא נציג אחד לכל מגזר, כמו: דוס מחמד, הומו מחמד, לסבית מחמד, מזרחי מבוגר-מהפריפריה מחמד וכן הלאה. מעכשיו זה: שילמתם? קבלו שניים במחיר אחד. מספיק לבלבל אותנו מינית, גם ככה אנחנו מבולבלים!

* עכשיו בדרך האוכל: אוסף פשטידות לשבועות

* עכשיו במטיילים: האפליקציות שישדרגו לכם את הטיול בחו"ל


ענת צאיג. עכשיו אפשר לבחור בין זועמת לזועמת פחות. צילום : צילום: גיא כושי ויריב פיין