מתערבבים: אופנת חורף 2011

הלוק העדכני לחורף הקרוב הוא ערבוב אריגים וטקסטורות. שם המשחק: אקלקטיות מעודנת. השחקנים: עור ולק, זמש וקטיפה, צמר וטוויד והדפס חייתי

88 שיתופים | 132 צפיות

הירידה בטמפרטורות והגשם הראשון מכניסים את הסווטשרטים, העליוניות והקרדיגנים למצב כוננות, כדי שברגע האמת – כשהחורף באמת יגיע – הם יוכלו לפרוץ מהארון. בינתיים, רשתות האופנה המקומיות כבר מציגות לראווה את בשורותיהן לעונה הקרה, כשבאמתחתן שורה של טרנדים עולמיים, כפי שנראו במסלולי הקוטור בבירות האופנה הגדולות. לפנייך הטרנדים המעודכנים לעונת הסתיו-חורף הקרובה.

שובו של הקאמבק

אחד המאפיינים הבולטים של מלתחת סתיו-חורף 2011 הוא חזרה לעבר. חומרים, טקסטורות וסגנונות, שמקורם בשנות ה-70 ואחורה זוכים העונה לעדנה מחודשת. לאווירת הוינטאג' נוסף עיבוד מודרני לחלוטין, וכך נוצר מראה ישן-חדש, שמערבב מוטיבים שונים מכל הזמנים.

נדמה כי המסר של מארק ג'ייקובס בקולקציה הנוכחית ללואי ויטון, מסכם את המגמה בצורה נפלאה; על המסלול נראו בגדי ליידי בניחוח שנות ה-50 עם חזה מלא, מותניים צרות וחצאית מלאה בשילוב טוויסט עדכני. ניתן היה למצוא שימוש במחוכים לצד שילובים מקוריים, כגון חלק עליון עשוי משיפון-קליל פרחוני עם חצאיות צמר עבות ומחוך עור המבצבץ מתחת לז'קט וחצאית טוויד. אקלקטיות, כבר אמרנו?

מגמות לעונה: דיווחים מהזירה העולמית

טקסטילים וטקסטורות: כבוד לחומר
כחלק מהגל הנוסטלגי ששוטף את יבשת האופנה, משפחת העורות וחבורת הצמריריים תופסות מקום של כבוד בגרדרובת העונה.

משחק של ניגודים
הייחודיות של אופנת חורף 2011 טמונה בערבוב של חומרים מנוגדים, היוצרים מראה מתוחכם ו"מחוספס". כך למשל ניתן למצוא שילובים של עור וזמש, תחרה וקטיפה, עור ופרווה ועוד.

ויהי עור! – נסיך האריגים החורפיים
אחד הקאמבקים הגדולים של החורף הקרוב הוא המראה המבריק-מטאלי, המפלרטט עם בגדי העור. על אף המחלוקת המוסרית לגביהם, מעילי העור נחשבו מאז ומתמיד לפריטים יוקרתיים, שאף מהווים תו תקן של איכות. כיום, המעילים "הקשוחים" מקבלים טוויסט מודרני עם כביסות מיוחדות המרככות את העור המשובח והופכות את המעיל לז'קט קליל.

האריג האצילי מקבל העונה תוספת של ניטים ודיטיילים, וניתן למצוא אותו בגרסאות הווסטים, השמלות והחצאיות המלטפות ומחממות את הגוף (עור והבטנה שלו הם הגנה נפלאה מפני הקור). ממלכת בגדי העור משתלבת עם גווני השחור הדרמטי, הכחול, החום, הברונזה והכאמל, וחולשת גם על מקצה התכשיטים, החגורות והתיקים. אחד המראות הבולטים בקרב בתי העיצוב המובילים כמו גוצ'י, קלואה, מוסקינו וכריסטיאן דיור, הוא ה"טוטאל לוק" מעור, המורכב ממגפי עור מעל הברך- שמלה מעור- תיק מעור- כובע מעור, ולעתים אף כפפות מעור.


מימין ובכיוון השעון: שמלת שרוולים מטוויד של קארן אוברזון, מעיל עור של Movilla, חצאית טוויד של H&M, שמלת עור של המעצבת רות אטלייה, שרשרת וטבעת מעור של הגר סתת, מכנסונים מעור של bonita, נעליים מטוויד של IRREGULAR CHOICE, להשיג בשופרא

העתיד עם הטוויד
האריג הצמרירי המכונה "טוויד" ומזוהה עם תבנית משבצות צפופה (פפיטה, פרינס דה גל, פייה דה פול ואחרות), הגיע אלינו בתחילת המאה ה-19 כאשר נארג למען הציידים הסקוטים כבגדי הסוואה בין הגבעות. אופן ייצור הבד השתנה עם השנים, והפך את הטוויד מאריג גס לקליל ונעים. כך יצא שהמראה ה"גס", הכבד והעבה התעדן לכדי "צמרירי לייט".

כיום ממשיך הטוויד לשמור על מראה קלאסי-חורפי בז'קטים ובמעילים. לצד "הקשיחות" הגברית, נוצרו בשנים האחרונות גרסאות נשיות-עדינות יותר לשימוש בבד, כגון שמלות, חצאיות ומכנסיים קצרים, הנכונים במיוחד לסתיו-חורף 2011. דוגמאות יפות של חצאיות ושמלות טוויד הציגו בשבוע האופנה קרל לגרפלד ומייקל קורס. בנוסף נראה העונה הבלחות חורפיות של הקטיפה הרכה – האריג המלכותי והוותיק המפציע כיום בפרשנות עדכנית עם שמלות, חצאיות, אוברולים ותיקים. האריג הקטיפתי בשילוב משי רך, סאטן או קרושה, מכתיב מראה רומנטי וסופר-נשי.

רועים כבשים
מעילי הפרווה, נחלתן של נשות המעמד הגבוה, הפכו לסמל סטטוס המזוהה עם עושר ויוקרה. הרצון הנשי לבלוט עם מעיל יפהפה-אותנטי בנוף המקומי, יצר עם השנים פס ייבוא משגשג של פרוות ממדינות שונות. על אף הדעות החלוקות והשימוש השערורייתי בפרוות, נראה כי פרוות הכבש הצעיר חוזרת לזירת האופנה העולמית, ובענק.

הגרסאות "העממיות" יותר כיום מגיעות אלינו עם השירלינג המוצלח (=צד אחד עור, צד שני פרוות כבשים), שנחשב בבירות האופנה לטרנד מרכזי במיוחד. כך שגם נשים צעירות יכולות לעטות על עצמן מעילי שירלינג, או לכל הפחות להתקשט במגפיים או בתיקים בניחוח הטרנד המתגבר. צבעים דומיננטיים: חום, כאמל, שחור או ג'ינס בשילוב פרוות בז'.

לצד בטנת פרוות הכבשים בולט השימוש באריגי פרווה סינטטית, בעיקר בווסטים, בעליוניות ובנעליים. בית העיצוב הצרפתי סלין, חשף עליוניות שירלינג ארוכות ולא צמודות, שמצליחות, באופן מוזר, להחמיא לגוף הנשי. בשילוב נכון עם מכנסים בגזרת עיפרון צמודה, כפפות עור חתוכות ואפילו כובע לבד שחור, מתקבל מראה שיקי אירופאי מתמיד.


מימין למעלה ובכיוון השעון: וסט שירלינג של FM, עליונית של טופשופ, וסט פרווה של גולברי, מגפיים של מיס סיקסטי, מגפיים של ניין ווסט, תיק של ALDO, מעיל של קסטרו

צבעי העונה

אחד המיקסים המוצלחים העונה הוא כחול עם חום. משפחת הכחולים (מהרויאל דרך נייבי ועד הבלוברי) מיודדת העונה עם קבוצת החומים (מהשוקולד, דרך הוויסקי ועד האדמה), וביחד הן חולשות בהרמוניה על מקצה פריטי הלבוש, התכשיטים, האקססוריז והנעליים. שילוב מצוין נוסף בהקשר זה הוא הג'ינס הכחול, הלבן והכאמל.
הגוונים האפורים מצטרפים לקולאז' צבעי העונה, בעיקר עם טונים בהירים של אפרפר או עכבר כהה, הנראה נהדר עם כחול, סגול-חציל, אדום, בז' ואפילו ורוד.

בנוסף ניתן לראות גם את הצבעים המיליטנטיים, כדוגמת גווני החאקי, בז' וירוק זית, לצד הבלחות של גוונים מטאליים כמו כסף וברונזה. גם הצבע השחור הנצחי, ממשיך לככב בעולם האופנה כגוון יחידי או בשילוב עם כחול, זהב וחום.


מימין למעלה ובכיוון השעון: מכנסונים של H&M, מגפיים של בי-יוניק, תיק ערב של רנואר, סריג של קרייזי ליין, שמלה של H&M, חגורה של גולברי, קשת קטיפה של ALDO

הדפסים ודיטיילים: כשהסרטים פגשו את הנמרה

גם בתחום זה בולט השילוב המנוגד בין המראה הסקסי-נשכני למראה הסופט-נשי. הסוד ליצירת מראה שיקי הוא ההקפדה על המינון הנכון.

סרטים ופפיונים מתקתקים:
בשנים האחרונות משלבים מעצבים רבים את הפפיון בבגדים או באביזרים נלווים. למרות שהצליח לשמור על צורתו הבסיסית, נראה כי המרקמים, הטקסטילים, הצבעים והשילובים המרנינים, הם שהעניקו לפפיון מעמד פופולארי העונה, והוא מקשט כיום נעליים, תיקים, חגורות ותכשיטים. בתצוגה של לואי ויטון חזר מוטיב הסרטים במידות מוגזמות גם בנעלי בלרינה מחודדות עם עקב קובייתי גבוה. גם אצל מוסקינו האיטלקי נראו פפיונים גדולים, שהם סימן ההיכר של המותג.


מימין למעלה: טבעת של דורית שדה, שמלה של רד ולנטינו (להשיג בפקטורי 54), תיק של JLO (פקטורי 54), נעלי עקב של לואי ויטון, עגילים של נטעלי שני, שמלת מחוך של ירון ברכה, נעלי מליסה (פקטורי 54)

ג'ונגל מוקפד:
אחד הטרנדים המלווים אותנו כבר כמה עונות ברצף הוא הדפס החברבורות המנומרות או פסי הזברה שניתן למצוא על מעילים, לנז'רי, צעיפים, כובעים, תיקים ותכשיטים, והעונה – יותר מתמיד – ניתן למצוא אותו גם במגרש הנעליים והמגפיים. הטרנד החייתי מעניק שיק פראי ומסתדר מצוין עם משפחת החומים, הכאמל, הבז' או השחור, האפור והלבן. הרמס הציג העונה קולקציית עור שלמה בהדפס חיות, כשגוצ'י העדיף את מעילי הפרווה המנומרת-נשכנית.


מימין למעלה: כובע של ZAZA, נעלי מליסה, נעלי irregular choice (להשיג בשופרא בהונות), הלוק המנומר של H&M, תיק של SPRING, מגפי ניקיטה, טבעת של דורית שדה