מתכון שף למביני עניין: מקפא יוגורט ותאנים צלויות עם קרמבל גבינה כחולה

מקפא יוגורט ותאנים צלויות עם קרמבל גבינה כחולה של שף תומר טל. צילום: דניאל שכטר, סגנון: דיאנה לינדר, כלים: סטודיו 1220; תמרה
מקפא יוגורט ותאנים צלויות עם קרמבל גבינה כחולה של שף תומר טל. צילום: דניאל שכטר, סגנון: דיאנה לינדר, כלים: סטודיו 1220; תמרה

השף תומר טל אוהב קינוחים שלא מסיימים את הארוחה באקורד בומבסטי אלא שיש בהם נחיתה רכה. המתכון הזה הוא דוגמה מושלמת

88 שיתופים | 132 צפיות

מקפא היוגורט נותן הרגשה שהוא מנקה את הגוף, התאנים מוסיפות מתיקות טבעית נהדרת והקרמבל מוסיף פריכות, גוני טעם של גבינה מותכת ומליחות עדינה.

החומרים

למקפא

לקרמבל גבינה כחולה

לתאנים הצלויות

להגשה

אופן ההכנה

מכינים מקפא

1

מרפדים מסננת בבד חיתול ומניחים מעל כלי קיבול גבוה. מעבירים למקרר להגרת נוזלים למשך לילה (בסוף תקבלו כ־ 800 מ"ל יוגורט מיובש).

2

מניחים את היוגורט היבש ויתר חומרי המקפא בקערת ערבוב, מערבבים היטב בעזרת מטרפה ומעבירים לשק זילוף. מזלפים מהתערובת שכבה בגובה 2 ס"מ לתוך 10 תבניות שקעים או רינגים בקוטר 8 ס"מ. מכסים את התבנית בניילון נצמד ומעבירים למקרר ל־3 שעות לפחות ועד יום.

מכינים קרמבל

3

מחממים תנור ל־180 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה. מניחים פירורי לחם, אבקת שקדים, קמח, סוכר ומלח במכל מעבד המזון ומערבבים בקצרה. מוסיפים חמאה וגבינה ומעבדים בפולסים רק עד לקבלת פירורים. מוסיפים עלי תימין ומעבדים כמה שניות לפיזור. מעבירים את פירורי הבצק לתבנית ואופים חצי שעה עד שהפירורים משחימים. כל 10 דקות מערבבים והופכים.

מכינים תאנים צלויות

4

מחממים תנור ל־ 200 מעלות על מצב גריל. מסדרים תאנים בתבנית, מפזרים אבקת סוכר בעזרת מסננת קטנה, מפזרים גבעולי תימין וצולים 10־12 דקות עד שהסוכר מקורמל והן מעט משחימות.

5

מניחים בכל צלחת הגשה מקפא יוגורט ומעליו תאנים וקרמבל. יוצקים מעט דבש ומגישים.

 

המתכון פורסם לראשונה באתר "השולחן"