חלום יווני: מאפה פילו פתוח עם חצילים, פטה ועגבניות חרוכות

מאפה ים תיכוני פתוח של רותם ליברזון | צילום: אמיר מנחם
מאפה ים תיכוני פתוח של רותם ליברזון | צילום: אמיר מנחם

ארבעה רכיבים, קצת תבלינים וקיבלתן את הנשנוש הקיצי המושלם. מתכון פשוט למאפה שמגישים חם עם אוזו קר, וחולמים איתו על יוון

88 שיתופים | 132 צפיות

החומרים

2 חצילים
2 עגבניות
מלח
פלפל שחור גרוס
שמן זית
3 עלי פילו מופשרים לילה במקרר
150 גרם גבינת פטה או בולגרית
5-6 עלי בזיליקום לקישוט

אופן ההכנה

1

מחממים תנור ל-220 מעלות (או לחום הגבוה ביותר), מרפדים תבנית תנור בנייר אפייה, מניחים בה חצילים ועגבניות (בשלמותם) ומעבירים אותה למדף האמצעי בתנור. צולים את החצילים והעגבניות כ-30 דקות (את החצילים הופכים לאחר 15 דקות) או עד שקליפתם חרוכה. מוציאים מהתנור ומשאירים אותו דולק.

2

חוצים את החצילים ומוציאים את בשרם לקרש חיתוך, קוצצים ומערבבים עם מעט מלח ופלפל שחור וכף שמן זית (אפשר על קרש החיתוך). מניחים לעגבניות להצטנן מעט.

3

מניחים נייר אפייה על תבנית שטוחה או מרפדים איתו תבנית עגולה בקוטר 24 ס"מ, מניחים על הנייר עלה בצק פילו ומברישים שמן זית בשפע, מניחים מעל העלה הראשון עלה פילו נוסף ומשמנים גם אותו בנדיבות חוזרים על הפעולה עם העלה השלישי. מקפלים בצורה חופשית את שולי העלים כלפי מעלה כך שנוצרת מעין תבנית. מניחים במרכז "תבנית" הבצק את החצילים המתובלים ומעליהם מפוררים גבינת פטה (לפירורים בגודל של ס"מ). קורעים את העגבניות החרוכות בידיים (ל-5-4 חתיכות האחת) ומפזרים אותן מעל.

4

מכניסים לתנור ואופים כרבע שעה או עד שהשוליים של המאפה משחימים. מוציאים, מזליפים מעט שמן זית מעל, מקשטים בעלי בזיליקום ומגישים חם.

המתכון פורסם לראשון באתר "השולחן"