מתוקה מהחיים: חדשות ואירועים טעימים ביולי

התירס מככב בטוטומה | צילום: שרית גופן
התירס מככב בטוטומה | צילום: שרית גופן

תפריט עותמאני יפואי, מתחם תיירות צפוני עם תיבול של חו"ל וחשבון האינסטגרם שיעשה לכם טעים. כל הדברים הטעימים שלא כדאי לפספס

88 שיתופים | 132 צפיות

 

חשבון האינסטגרם של רעות חמו יעשה לכם שמח בעיניים וטעים בשפתיים

כדי למצוא את האינסטושים הכי יפים אנחנו פונים בדרך כלל לחו"ל, אבל הפעם האוצר נמצא ממש פה בארץ, אצל reut_hemo@. רעות חמו, בת 31 ממושב תדהר שבנגב הצפוני, נשואה ואם לבת, עובדת באקדמיה לטיס באוניברסיטת בן גוריון, אבל קונדיטוריה ועיצוב אוכל הם אהבתה האמיתית. היא למדה קונדיטוריה אצל אסטלה וחולמת להפוך את התחביב לפול טיים ג'וב. בינתיים היא אופה, מעצבת, מצלמת ומעלה, ולנו רק נותר להתפעל ולהתפלל לקבל טעימה מכל היופי הזה.

מתוך עמוד האינסטגרם reut_hemo@
מתוך עמוד האינסטגרם reut_hemo@

מתחם תיירות חדש צפוי להפוך את הגליל העליון ליעד לוהט לחופשות הקיץ

החיבה העזה לקולינריה כבר מזמן לא מוגבלת רק לערים הגדולות. מי שצריך הוכחה מוזמן לבקר בגליליון, מתחם התיירות הגדול באזור הצפון, המשתרע על פני 90 דונם. המתחם הסמוך לאגמון החולה הוקם בהשקעה של 200 מיליון ש"ח ובמרכזו עומד מלון גליליון – 120 חדרים וסוויטות, ספא עם שמונה חדרי טיפולים, סאונה וחמאם תורכי, מרכז קונגרסים לכנסים ואירועים ואטרקציית כדור פורח. במסעדת המלון מוגשות מנות של השף אבי כהן, המוכיחות שאוכל של מלון יכול לספק חוויה של מסעדה טובה, עם מנות גליליות שופעות בטעמים. בקרוב יושק גם אגמון מרקט הצמוד – שוק אוכל המשתרע על פני 4,000 מ"ר וצפוי להכיל מסעדות, דוכנים וחנויות.

גליליון | צילום: שלומי מוצפי
גליליון | צילום: שלומי מוצפי

תמצית וממרח וניל איכותיים ישדרגו לכם את הקינוחים

כל קונדיטור מתחיל יודע שקינוח יכול לקום או ליפול על איכות הווניל. לאחרונה הגיעו לשוק תמצית וניל וממרח וניל של המותג לורן אויילס, היחידים בארץ שמבוססים על ונילה בורבון – הפולים האיכותיים ביותר שגדלים באי מדגסקר. התמצית מכילה 35 אחוז אלכוהול שמשמר את הטעם והארומה של הווניל. הממרח, שנראה כמו משחה שקופה עם נקודות שחורות, יכול להחליף את מקלות הווניל שלא תמיד שם כשצריכים אותם. הוא נוח לשימוש בבישול ואפייה וכמות קטנה ממנו משחררת לחלל המטבח ריח מתוק ממכר.
מ־25 ש"ח, במעדניות, בחנויות מזון מתמחות ובבתי טבע

תמצית ממרח וניל לשדרוג הקינוחים | צילום: יח"צ
תמצית ממרח וניל לשדרוג הקינוחים | צילום: יח"צ

חטיפי הדגנים של Tusso סוגרים את הפינה בין הארוחות

החברה המתמחה במוצרים ללא תוספת סוכר, מרחיבה את ליין המוצרים שלה עם סדרת חטיפי דגנים קראנצ'ית. החטיפים מגיעים בטעמי שוקולד מריר וקפה, קוקוס וחלווה, מכילים עד 79 קלוריות ליחידה ועשירים בסיבים תזונתיים.
להשיג ברשתות השיווק

חטיפי דגנים חדשים של Tusso | צילום: יח"צ
חטיפי דגנים חדשים של Tusso | צילום: יח"צ

בלוגרית אוכל ברלינאית מוציאה ספר בישול מבטיח

אם אתם עוד לא עוקבים אחרי הבלוג Eat in my kitchen זה הזמן להתחיל. יש בו את כל מה שנכון – מתכונים מעניינים ולא מורכבים מדי, ערכים תזונתיים ומנות מגרות. בעלת הבלוג מייקה פיטרס מתגוררת בברלין ומספרת שהיא מושפעת מהאוכל הגרמני המנחם אך גם ממטבחי הים התיכון, בעקבות בן זוגה, אמריקאי יליד מלטה. בקרוב יראה אור ספר בישול שמרכז 100 מתכונים שלה ושל אורחים ידועים יותר ופחות, מהאחיות הלמסלי כוכבות ערוץ 4 הבריטי ועד קוצר מלח ממלטה, ידיד המשפחה. בנוסף להיותה מתכונאית פיטרס היא גם צלמת מחוננת, עוד סיבה לרכוש את הספר, או לפחות להתמכר לבלוג. הספר יצא לאור בתחילת אוקטובר אך זמין כבר עכשיו לרכישה מוקדמת באמזון (26.77 דולר).

עטיפת הספר Eat in my kitchen
עטיפת הספר Eat in my kitchen
מתוך בלוג האוכל Eat in my kitchen
מתוך בלוג האוכל Eat in my kitchen

דאבל סטנדרט הוא הדור הבא של הברים

איך יודעים שטרנד הקוקטייל ברים מתחיל לשעמם? כי השלב האבולוציוני הבא כבר כאן. דאבל סטנדרט, רסטו־קוקטייל־בר־חנות, הוא המיזם החדש של יובל סופר (גטסבי, סורא מארה) ויותם שילה (ספייסהאוס, 223, גריפין). הקוקטיילים כאן מתוחכמים ומציגים את ההפך מהמתוק־חמצמץ השולט בשוק. הם מתאפיינים במרירות וטעמי אוממי שמקורם בשום שחור, שמן זית, חרדל וגבינות מעושנות. הברמנים מקצועיים למשעי ויודעים להמליץ ולכוון. ליד הקוקטיילים מוגש תפריט שבנו פיינליסטית "משחקי השף" סבינה ולדמן ושף הבית עידו שגב. תוכלו ללגום מהחוויה גם בבית, עם בקבוקי קוקטיילים קלאסיים מעוצבים המעורבבים במקום ומיושנים בחביות עץ אלון.
דיזנגוף 247 תל אביב, 03-5550966

הדור הבא של הבאים | צילום: אסף קליגר
הדור הבא של הבאים | צילום: אסף קליגר

השף גיא גמזו מוסיף לתפריט של אריא מנות מרעננות והרבה אקשן

מסעדת Aria של השף גיא גמזו חוגגת שלוש שנים וכבר נחשבת למוסד בזכות חוויית בילוי ורסטילית שנעה בין לאונג' בר אקסקלוסיבי בקומה התחתונה ומסעדת שף בקומה העליונה, במבנה איקוני בסגנון תל אביב הישנה. בחגיגות יום ההולדת התארחו אצל גמזו חברים מהארץ ומחו"ל: השפים ישראל אהרוני, דיוויד פרנקל וירון קסטנבוים, המיקסולוגית ריי ווייט ודי.ג'יי NU מברלין. במסגרת החגיגות הושקו גם מנות הקיץ החדשות, המשלבות בחוכמה בין חומרי גלם מקומיים, טכניקות מתקדמות וטעמים מכל העולם. פתחו עם הסשימי היווני, המשיכו עם רביולי הצווארון במילוי מסקרפונה וכרשה על רוטב לימוני עדין, ובקינוחים תתעלפו בשקט על הסמיפרדו במבה – מוס חמאת בוטנים חצי קפוא לצד פאדג׳ שוקולד, גאנש קרמל שוקולד, טוויל קרמל פולי קקאו, בוטנים ניו יורק סטייל ומוס שוקולד לבן.
נחלת בנימין 66 תל אביב, 03-5296054

מנות חדשות ומרעננות לאריא | צילום: איליה מלניקוב
מנות חדשות ומרעננות לאריא | צילום: איליה מלניקוב

 

תירס מככב במנות הלטיניות הקיציות בטוטומה

לפני אלפי שנים, בתקופת בני המאיה והאינקה, תירס היה הרבה יותר מירק צהוב ומתוק. הוא שימש גם כמטבע עובר לסוחר וכחומר גלם לתכשיטים, לבעירה ולבניין. כשקולומבוס גילה את אמריקה הוא הפיץ את בשורת התירס לכל העולם וכיום קיימים לא פחות מ־400 זנים שונים. למה אנחנו מספרים לכם את כל זה? כי לכבוד הקיץ ושיא עונת התירס הושק במסעדת טוטומה תפריט שכולו מחווה לזהב הצהוב. השפית והבעלים דליה אלחדף ("מאסטר שף") מעניקה לתירס פרשנות עדכנית ועונתית במנות כמו טאמאלס תירס עם גבינה טבעונית או שרימפס, תירס על האש בסגנון קולומביה ופרו ומאסמורה – קינוח מסורתי מחלב תירס וקוקוס.
דיזנגוף 265 תל אביב, 03-5168963

התירס מככב בטוטומה | צילום: שרית גופן
התירס מככב בטוטומה | צילום: שרית גופן

 

תפריט האונזה עושה כבוד למטבח האזורי העתיק

אונזה, הבר השיקי בשוק הפשפשים, מתחדש וקורץ לעבר המפואר של יפו. השפים אריק דרחני ומולי מגריסו שהצטרפו לאחרונה למטבח חקרו את הקולינריה העותמנית, המבוססת על מטבחים אזוריים מתחומי האימפריה. תפריט המייהנה ("פתיחת שולחן") נשען על מנות דגל עתיקות בפרשנות מודרנית, כמו עלי גפן ממולאים, לחמא בעג'ון, בוריק וסוטלץ' (קינוח אורז וחלב). בכל יום ראשון מתקיימת חפלה תורכית שבה מוגשות המנות על רקע מוזיקה ואווירה תואמות.
רבי חנינא 3 יפו, 03-6486060

תפריט חדש לאונזה עושה כבוד לעותמנים | צילום: אנטולי מיכאלו
תפריט חדש לאונזה עושה כבוד לעותמנים | צילום: אנטולי מיכאלו

אבטיח קומפקטי מאפשר ליהנות מכל יתרונות הפרי, מינוס הצורך לסחוב

מה כבר יש לחדש באבטיח? מתברר שיש. פומה, זן אבטיח שפותח בחברת הזרע בישראל, מרכז ומכווץ את כל מה שטוב בפרי הקיצי: מתיקות גבוהה, צבע אדום עמוק ואפס גרעינים. הפומה שוקל עד ½2 ק"ג וממש מתבקש לקחת אותו שלם לים או לטיול.

אבטיח פומה | צילום: נילי כהן
אבטיח פומה | צילום: נילי כהן

מארזים עם חומרי גלם ישראליים איכותיים הם יופי של מתנה למכרים או לשותפים עסקיים בחו"ל

לקראת עונת החגים המתקרבת, חברת Yoffi פותרת לכם את ההתלבטויות מה לקנות לקרובים מחו"ל. מארזי החברה כוללים מוצרי גורמה מעוצבים המייצגים את מיטב חומרי הגלם והטעמים הישראליים, והם נבחרים בקפידה, כשרים, ומיוצרים בארץ בלבד, בשיתוף פעולה עם חברות המעסיקות אנשים בעלי מוגבלויות.
המוצרים נמכרים באתר, ברשתות Domo ו־Zer4U ובדיוטי פרי נתב"ג

ידעתם שיש ויסקי ישראלי? עכשיו תוכלו גם לראות איך מייצרים אותו

פה זה לא אמריקה, אבל קצת סקוטלנד אולי כן: מזקקת Milk & Honey התל אביבית פותחת את שעריה למבקרים. בסיור במרכז המבקרים החדש נחשפים סודות וסיפורים מאחורי תעשיית הוויסקי (מסתבר שטכניקת הזיקוק פותחה ממש כאן, במזרח התיכון), מתוודעים להיסטוריה של המשקה ועוברים בין כל תחנות הייצור עד לסיום המתבקש בטעימה מודרכת. הסיורים מתקיימים בקבוצות קטנות בעברית ובאנגלית. ביציאה כדאי לעצור בחנות, לעלעל בספרים, לבחון כוסות טעימה ומתנות וכמובן להצטייד בוויסקי הראשון והיחיד בינתיים מתוצרת כחול־לבן.
התחייה 16 תל אביב, 03-6320491

מרכז המבקרים של מזקקת Milk & Honey | צילום: ליאור גולסאד
מרכז המבקרים של מזקקת Milk & Honey | צילום: ליאור גולסאד