מתולתלות: כי אף אחד לא יחליק אותנו יותר

אוריין פז, מנהלת קהילה "מתולתלות" | צילום: מיקה גורוביץ
אוריין פז, מנהלת קהילה "מתולתלות" | צילום: מיקה גורוביץ

נבחרת קהילות הנשים המשפיעות בפייסבוק לשנת 2022: מעל 100 אלף מתולתלות שלא תתפסו עם פן יוצרות מרחב טהור לשחרור הסכסוך עם השיער הטבעי ומעניקות טיפים לסידור מושלם. תעשו כבוד למתולתלות

88 שיתופים | 132 צפיות

אנחנו שמחות להכריז על מתולתלות כאחת מהזוכות בבחירת הקהל בקטגוריה "לייף סטייל" ובכך הצטרפה לנבחרת:25 קהילות הנשים המשפיעות  בפייסבוק לשנת 2022 של מגזין "את" ומטא בישראל.
המתולתלות שמות סוף לחוסר הייצוג התרבותי ותקשורתי. ממקום של עוצמה הן משתפות את חוויותיהן היום יומיות עם סוג השיער המיוחד הזה. זו ההזדמנות להכיר את הקהילה שלהן.

מנהלת הקהילה אוריין פז
שנת הקמה 2015
חברות בקהילה 103,400

אוריין פז, מנהלת קהילה "מתולתלות" | צילום: מיקה גורוביץ
אוריין פז, מנהלת קהילה "מתולתלות" | צילום: מיקה גורוביץ

במה עוסקת הקהילה ומה מטרתה?
"השיער הוא נדבך חשוב בדימוי הגוף, ועם זאת במרבית המקצועות הייצוגיים, המודלים החברתיים והתקשורת הפורמלית (כמו מגישות חדשות) השיער המתולתל מוסתר או מוחלק. מטרתנו להעצים את השיער המתולתל בישראל, לעודד כל מתולתלת לחגוג את הייחודיות שבה – מגלי ועד אפרו, אנו דוגלות בטיפוח המראה הטבעי וביסוס התלתלים בנוף הישראלי".

מה הופך את הקהילה למשפיעה?
"במהלך שנות פעילותה, הקהילה תרמה לשינוי מהותי בשיח כלפי תלתלים. עשרות אלפי נשים בישראל נטשו את החלקות השיער וחזרו לשורשים, והקהילה סייעה לחברותיה לסגל שגרות טיפוח שונות באופן אשר מקל על חייהן ביומיום. בנוסף, ישנן חברות קהילה שדיווחו כי הקהילה שינתה את חייהן, לא פחות, ממקום של צמצום וביטול עצמי למקום של ביטחון והגדלת תחושת הערך העצמי. במהלך פעילותה, אף התבצעו מספר מחקרים אקדמיים על קהילת מתולתלות עם ממצאים לכך שההשתייכות לקהילה זו משפיעה באופן מהותי על חברותיה. הקהילה השרישה את התאריך ה -3.3 – כמו שני תלתלים, כיום התלתלים הישראלי החל כל שנה ובמהלכו הקהילה מפיקה פסטיבלים ואירועים בכל רחבי הארץ אשר להם שותפים מגוון המותגים. לקהילה קיים גם מאגר ידע מרוכז עם כל הטיפים וההמלצות לטיפוח תלתלים בישראל".

> לנבחרת המלאה של קהילות הנשים המשפיעות בפייסבוק 2022

מה גרם לך לפתוח את הקבוצה?
"הסכסוך שלי עם התלתלים שלי התחיל מגיל קטן ונמשך עד לבגרות. הסתרתי, אספתי, מרחתי, החלקתי, עשיתי הכל כדי פשוט לא להראות אני. בשלב מאוחר בחיי התברר לי שהחוויה האישית שלי היא כנראה לא רק שלי, ושותפות לה תנועה של נשים רבות מרחבי העולם שלאט לאט חוזרות לטבעי – חוזרות לעצמן. גם אני החלטתי לחזור לעצמי והקמתי את הקהילה בישראל על מנת שנוכל לחלוק חוויות משותפות כמתולתלות וגם לשתף בטיפים והמלצות ולהיעזר בחוכמת ההמונות שלנו על מנת לעזור זו לזו".

מה הדבר הכי מרגש שקרה במסגרת הקהילה?
"זהו מקרה שחוזר על עצמו בכל כמה ימים, עם נפשות פועלות אחרות: אימא מדווחת שהילדה שלה לא אוהבת את התלתלים שלה, סופגת עלבונות לעיתים בגן, ומרגישה מהסביבה, מהבובות ומהדמויות בטלוויזיה, שתלתלים זה פשוט לא יפה. אי אפשר להאשים אותן, המסרים הסביבתיים כוללים את מודל היופי שעדיין שורר במחוזותינו ולאט לאט מתמוסס ונעלם. אנחנו עוזרות, תרומות מהידע והניסיון שלנו ומרימות, המון. הפרגון בקהילה הוא עצום ובהרבה מהמקרים האימא חוזרת לדווח שזה שינה לילדה את הגישה לחלוטין. מרגש לראות את התגובות ומרגש לראות שהשינוי הזה קורם עור וגידים ויוצא מחוץ לגבולות המסך".

מה למדת מניהול הקהילה?
"למדתי שההון האנושי הוא החשוב ביותר בקהילה. אמנם ניהול הקהילה הוא מה שמאפשר את ניתוב השיח למקומות טובים והוא מתבצע מאחורי הקלעים עם השקעה עצומה של זמן ומשאבים, אבל חברות הקהילה והתרומה שלהן זו לזו, הפרגון ההדדי, ההזדהות והנכונות להיות שם זו עבור זו, הן המשאב הכי חשוב".

טיפים לניהול קהילה מצליחה?
"קהילה היא בית. ובבית אנחנו רוצות ורוצים להרגיש בנוח, להוריד נעליים, לשים רגל על רגל ולהרגיש תמיכה וחיבוק חם. כדי שקהילה תמשיך להיות כזו, בית, צריך להיות שם, להשקיע באהבה ובזמן, ולתעל את השיח למקום שבו א.נשים ירגישו נעים ונוח מספיק בכדי לשתף את החוויות האישיות מבלי שיפוטיות".

מסר לגולשות בפייסבוק?
"לכולנו יש זכות להביע את דברינו, אבל לפני שאתן מגיבות שימו לב שהזכות הזו אינה רומסת מישהי אחרת. מלבד הדברים שהם בייסיק כמו עלבונות ועקיצות; להציע למישהי לשנות משהו בעצמה או באורח חייה, מבלי שהיא ביקשה עצות לגבי זה – זה גם כן עלבון בפני עצמו".

משהו להוסיף?
"עם השנים והזמן שנדרש ממני כדי להשקיע בקהילה, התפטרתי מעבודתי בהייטק ולאחר מכן הרמתי מותג משלי לטיפוח התלתלים בשם My Curly Way. המותג נבנה לפי צרכי הקהילה ובמהלך פיתוחו נסייניות מתוך הקהילה לקחו חלק, הפרומולות הותאמו לפי צורת השימוש שלהן והפיתוח לקח כשנתיים. גם הפרזנטוריות של המותג – כולן מהקהילה".

***

הזוכות בבחירת הקהל בקטגוריית לייף סטייל:
"מתולתלות" ו"זה לא יושב בול"
המועמדות הנוספות בקטגוריית לייף סטייל:
החברה שיודעת, Туфлемания (shoemania), לייף סטייל מעל 40/50, בסטיז מבלות וממליצות, קהילי (הקהילה של קהילי), סילבר סיסטרס Silver Sisters Israel, אופנה והשראה Fashion and Inspiration by Yana Darom, השמנמנות של זוריק

 

נבחרת קהילות הנשים המשפיעות ביותר בפייסבוק לשנת 2022 של מגזין "את" ומטא (פייסבוק) בישראל, מורכבת מ-20 קהילות שנבחרו על ידי הקהל הרחב במעל 60 אלף הצבעות, ו-5 קהילות נוספות שנבחרו על ידי מערכת את ומטא בישראל. הפרויקט נערך לכבוד יום האישה הבינלאומי, מתוך רצון לתת כבוד לקהילות הנשים הישראליות שהפכו להיות מרחב של תמיכה, ידע, עזרה והשראה עבור נשים רבות.
נבחרת קהילות הנשים המשפיעות ביותר בפייסבוק לשנת 2022 של מגזין "את" ומטא (פייסבוק) בישראל, מורכבת מ-20 קהילות שנבחרו על ידי הקהל הרחב במעל 60 אלף הצבעות, ו-5 קהילות נוספות שנבחרו על ידי מערכת את ומטא בישראל. הפרויקט נערך לכבוד יום האישה הבינלאומי, מתוך רצון לתת כבוד לקהילות הנשים הישראליות שהפכו להיות מרחב של תמיכה, ידע, עזרה והשראה עבור נשים רבות.