מתגייסים למען האוטיסטים

מופתעת מהיענות הסלבס. חגית רון רבינוביץ' | צלם: מאיה באומל בירגר
מופתעת מהיענות הסלבס. חגית רון רבינוביץ' | צלם: מאיה באומל בירגר

העיתונאית חגית רון-רבינוביץ', שעילי, בנה הבכור בן ה-16, הוא אוטיסט בתפקוד נמוך, מספרת על מאבק ההורים בנושא ועל קמפיין הפייסבוק של הסלבס

88 שיתופים | 132 צפיות

"אחד מכל מאה ילדים מאובחן כילד אוטיסט, וחוסר ההיערכות של ממשלת ישראל לעניין הוא בבחינת פצצת זמן מתקתקת. מספר האוטיסטים המוכרים על ידי משרד הרווחה גדל משנת 2000 ועד היום פי 50 (!), אבל תקציב המדינה המוקצה לאוטיסטים גדל רק פי תשעה וחצי. החודש יצאנו, אני ועוד מאות הורים לילדים אוטיסטים, למאבק רחב היקף נגד מקבלי ההחלטות במדינה", מספרת חגית רון-רבינוביץ', עתונאית ב"ישראל היום" ואמא לארבעה, שבנה הבכור – עילי בן ה-16 הוא אוטיסט בתפקוד נמוך.

מהי מטרת המאבק?
"מטרתנו ברורה ומוגדרת: חקיקת חוק שיגדיר את זכויות הילד האוטיסט וייתן לו, בזכות ולא בחסד, את השירותים המגיעים לו לאורך כל חייו, בדיוק כפי שקיים חוק שכזה לגבי אוכלוסייה הלוקה בפיגור. אנחנו לא מבקשים להמציא את הגלגל, אנחנו רק זקוקים לעוד גלגל כזה לעגלת חיינו העמוסה".

ספרי על הקמפיין המיוחד.
"המאבק על חוק האוטיסטים התחיל בקמפיין אינטנסיבי ברשתות החברתיות בשיתוף סלבריטאים, בהם: בר רפאלי, שלישיית מה קשור, אורנה ומשה דץ ועוד רבים וטובים. הופתעתי מההיענות רחבת ההיקף ומשיתוף הפעולה של עשרות הידוענים בארצנו. מתברר שכל אחד מהם קרוב בצורה זו או אחרת לילד אוטיסט. בנוסף, התרגשתי עד מאוד מאלפי התגובות המחזקות שקיבלתי לדברים שנשאתי במסיבת העיתונאים, ואני חשה לראשונה שדרישותינו אינן נופלות על אוזניים ערלות".



"הופתעתי מההיענות רחבת ההיקף ומשיתוף הפעולה של הידוענים. מתברר שכל אחד מהם קרוב בצורה זו או אחרת לילד אוטיסט". צילום: שלומי מזרחי


מה עוד היית רוצה לעשות?

"הייתי רוצה להמשיך לפעול למען שינוי היחס לאדם השונה, המוגבל, האחר. במסגרת פעילותי באלו"ט – האגודה הלאומית לילדים אוטיסטים, אני מרצה בפני ילדים, נוער ובוגרים על הלקות המורכבת הנקראת אוטיזם, ונחשפת בעקבות ההרצאות לשינוי מרגש ומשמעותי בהתייחסות כלפי האוכלוסייה המיוחדת הזו, שינוי שמניב יחס מכבד לאדם האחר באשר הוא. לא לחינם טען שאול טשרניחובסקי כי חוסנה של חברה נמדד ביחס שלה לחלשים שבתוכה".

לצפייה בהרצאה של חגית רון רבינוביץ'

הכתבה המלאה בגיליון ינואר 2013 של הורים וילדים