"אנשים שואלים אותי אם קים כבר לבשה את החולצה"

אילוסטרציה: קים קרדשיאן מוגזמת בחולצה של #משפטאחדביום | צילום: מתוך האינסטגרם @mismas
אילוסטרציה: קים קרדשיאן מוגזמת בחולצה של #משפטאחדביום | צילום: מתוך האינסטגרם @mismas

אחרי שכבש את האינסטגרם עם משפטים כמו "תתאהב בי כבר יא אפס" ו"אהבת לרעך כמו פיצה" וגרם לקים קרדשיאן להודות שהיא מוגזמת, עידו גרינברג, ובשבילכן מיסמס מ#משפטאחדביום, משיק ליין חולצות שיגרום לכן להגיד 'כל כך נכון'

88 שיתופים | 132 צפיות

 

"תתאהב בי כבר יא אפס", "ואהבת לרעך כמו פיצה", "מי שטוב לו ושמח – שיסביר" הם רק חלק מהממים השנונים של עידו גרינברג (34) שכבשו בחודשים האחרונים את האינסטגרם תחת ההאשטאג #משפטאחדביום. עכשיו אחרי הרבה לייקים, צילומי מסך ואינספור תגובות "מדויק" ו"גאון" הוא משיק ליין של 500 חולצות בלבד עם הכיתובים הכי מצחיקים.

פתגם מן המקורות: נועה רוזין מדגמנת את החולצה הכי נכונה בעולם | צילום: יח"צ
פתגם מן המקורות: נועה רוזין מדגמנת את החולצה הכי נכונה בעולם | צילום: יח"צ

 

טרנד החולצות עם הכיתובים המצחיקים נמצא איתנו כבר לא מעט זמן. נשים אחרות שאינן אנחנו אף יטענו שהוא על סף מיצוי ובכל זאת, נדמה שגרינברג בכל זאת הצליח לפצח משהו חדש שלא ראינו קודם, ובעברית. יכול להיות שכל זה קשור לעובדה שהוא כלל לא בא מעולם האופנה. "להגיד שאני לא בא מתחום האופנה זה אנדרסטייטמנט" מודה גרינברג. "אני איש טלוויזיה כבר 14 שנה. עשיתי את ההפקות הכי מוגזמות, החל מ"המירוץ למיליון" ועד "הישרדות". בשבע השנים האחרונות הייתי מנהל הקריאייטיב והדיגיטל של ערוץ הילדים והיום אני עושה את אותו התפקיד בערוץ עשר. מה שכן, לאורך השנים תמיד עבדתי המון עם סטייליסטים ועם מעצבים. בכל הפקה שלי היה מימד ויזואלי נורא חזק, ותמיד היה לי חשוב שהוא יהיה גם עם מסר ועם קטע".

הדרך של גרינברג להשקת ליין חולצות עם באזז אינטרנטי שמותגים אחרים רק יכולים להתקנא בו, התחילה באופן אורגני לחלוטין וזה גם סוד ההצלחה שלה. "אומרים שכדי לדעת לעשות דיגיטל צריך להיות שם, אז אני לקחתי את כל העניין הזה אולי קצת יותר מדי. חוץ מלהיות איש תוכן שגם אוהב ויזואליה אני גם נורא אוהב את השפה העברית, כל הדבר הזה ביחד הביא אותי למסד פינה אצלי באינסטגרם בשם #משפטאחדביום. לקחתי את האכילת ראשים שעושים בפייסבוק והבאתי אותה לאינסטגרם בפוסטים מאוד נקיים ועם כתב עברי שנראה קצת תנכי ומנוקד אבל אומר דברים של היום. בהתחלה זה הצחיק רק את החברים שלי אבל לאט לאט נוצרה קהילה של כמעט 15 אלף עוקבים. הממים האלו הפכו להיות משהו שאנשים מחכים לו, מתייגים אחד את השני, מצלמים מסך ומעלים לסטורי".

ואיך מכאן מגיעים לייצר ליין חולצות, ועוד אצל מישהו שאין לו קשר ממשי לאופנה?
"היה לי בבטן רצון להפוך את זה לליין מסוים אבל לא ידעתי בדיוק מה. לפני כמה חודשים הייתי בניו יורק וראיתי בצל'סי מרקט דוכן מהמם של תיקי קנבס עם כל מיני משפטים מצחיקים וחשבתי שזה נורא מגניב ואיך בישראל לא מצאתי שום דבר כזה.

ואז עשיתי חולצת יום הולדת לחברה שהיה כתוב עליה 'תתאהב בי כבר יא אפס' והדפסתי אחת כזו גם לעצמי בשביל הדאחקה. כמובן שצילמתי אותה יפה לאינסטגרם כמו עם כל דבר שאני עושה בחיים. אז כבר התחילו ממש להפציץ אותי בהודעות והבנתי שמשהו קורה. במקביל כתבה לי היח"צנית שחף סגל שהחולצות גאוניות והיא רוצה ללכת עם חולצה לשבוע האופנה. עכשיו אין באמת חולצות, יש חולצה אחת שלי במידה סמול לגברים. אבל כמובן שכבר למחרת הייתה לה חולצה, היא הלכה איתה לשבוע האופנה ומשם הבנו שצריך להתחיל לגלגל עניינים.

התחלתי לייצר באופן פרטני חולצות לכולם, כלומר חוצות מגדר וגודל גוף. יש לי חברות פלאסיות שהלבשתי אותן בחולצות האלה, ופתאום זה הפך להיות משהו נורא כיפי גם במחוזות של הפלאסיות כי מסתבר שאין מספיק טישרטים מגניבים במידות האלה, וממש נוצרה קהילה סביב כל העניין הזה".

 

 

גרינברג מקפיד להשתמש במילים כמו 'קהילה' ו'מסר' ומבחינתו החולצות נושאות משמעות אמיתית, שהיא גדולה יותר מעוד משפט שנון באינסטה. "החולצות האלה הן סוג של אופנה שמעבירה מסר. יש בי אהבה נורא גדולה לשפה העברית. השאיפה הכי גדולה שלי זה להפוך אותה לסקסית, למשהו שגם בעולם רוצים ללבוש. השפה היא חלק מהזהות שלי כישראלי ויהודי, ואני רוצה להראות שיש פה יותר מגמלים, אנחנו חבר'ה מגניבים. מה שמצחיק בהקשר הזה זה שהדבקתי בפוטושופ את הכיתוב 'מוגזמת' על תמונה של קים קרדשיאן עם חולצה לבנה וזה היה נראה לאנשים מאוד הגיוני. חלק מהאנשים שאלו אותי אם קים כבר לבשה את זה".

אז כנראה שהצלחת. מה המשפט שאתה הכי אוהב מכולם?
אני חושב ש"תתאהב בי כבר יא אפס". הוא מגלם בתוכו את הצורך של כולנו שיאשרו אותנו גם אם מי שצריך לאשר אותך הוא אפס. זה סיפור על הרצונות והשאיפות של כולנו, שאנחנו מתאהבים בדברים שלאו דווקא מסתדרים לנו. מה שהדהים אותי שמלא גברים סטרייטים ראו את הדבר הזה ולגמרי הבינו. הם הצליחו לראות מעבר, שזה לא משהו ספציפי אלא הרצון הזה. הרגע הזה שאתה אומר לעצמך כן, אני יודע שזה לא באמת שווה את זה אבל אני בכל זאת רוצה את זה. אז כזה".


עוד פרטים בפייסבוק ובאינסטגרם