יומן צפייה

משחקי הכס: האם זה הפרק הכי שוביניסטי בסדרה?

מתוך פרק 4 בעונה השמינית והאחרונה של "משחקי הכס" | צילום: Helen Sloan/HBO
מתוך פרק 4 בעונה השמינית והאחרונה של "משחקי הכס" | צילום: Helen Sloan/HBO

מצד אחד דיאלוגים שנונים כמו פעם, מצד שני סצנות מכעיסות שמקטינות את גיבורות הסדרה ופרידה מדמות אהובה במיוחד. מה עובר על יוצרי "משחקי הכס"?

88 שיתופים | 132 צפיות

אז אחרי האנטיקליימקס של שבוע שעבר, חברינו בצפון מתחילים לאסוף את השברים: לשרוף את גופות הנופלים ולנסות להבין מה הלאה.

גנדרי (זה שלקח לאריה את פרח הבתולין) מקבל תזכורת כי הוא בנו האמיתי של רוברט באראתיאון וכאשר אתה בן אמיתי של מישהו מגיעה אחריות גדולה עוד יותר – להיות הלורד של קץ-סופה כי אתה היורש האחרון. במקביל, בראן מקיים שיחת נפש עם טיריון שבה הוא מודיע לו חגיגית שממש לא בא לו להיות האחמ"ש של ווינטרפל.

הבוקר שאחרי. בווינטרפל נפרדים מהחללים שנפלו בקרב | צילום: Helen Sloan/HBO
הבוקר שאחרי. בווינטרפל נפרדים מהחללים שנפלו בקרב | צילום: Helen Sloan/HBO

לאחר כל העומק וההכתרות אנחנו מקבלים משתה ניצחון א-לה-משחכס הכוללת שתייה מגביעים מלאים ביין, טורמונד דלוק מתמיד וכוס סטארבקס סוררת שהעמידה את כל הרשת על הרגליים. כל האווירה המשוחררת של "פאק! לא מתנו בסוף!" גורמת לג'יימי, טיריון וליידי בריאן לשחק משחק שתייה בדומה ל"אמת או חובה" שרק מחזק את המחשבה על כך שליידי בריאן וג'יימי פשוט חייבים כבר לקחת חדר. ספויילר: הם לוקחים בסוף וזה לא בדיוק חדר, יותר בקתה.

הופכים למשפחת לניסטר? משפחת סטארק נהיית פרנואידית | צילום: Helen Sloan/HBO
הופכים למשפחת לניסטר? משפחת סטארק נהיית פרנואידית | צילום: Helen Sloan/HBO

אבל כל הפאן נעצר כשטיריון שואל את ליידי בריאן על בתוליה. הם לא ידעו בזמנו שזה לא מגניב לעשות שיימינג. ואה כן, היא אכן בתולה וג'יימי לוקח את בתוליה. עונה 8 תיזכר לנצח כעונת איבוד הבתולין.

כשאריה וגנדרי סופסוף מקבלים קצת זמן התייחדות הוא מחליט שהדבר ההגיוני ביותר הוא להציע לה נישואין. בצורה חמודה, כן? אבל כאילו… זה היה די אוקוורד. אחי, האם הסתכלת פעם על אריה? היא נראית לך כמו הבחורה שתשב בבית ותמות מצינון כי לא היו תרופות אז? לא ולא!

נשבר הלב. מיסאנדיי עוד לא יודעת מה מחכה לה | צילום: Helen Sloan/HBO
נשבר הלב. מיסאנדיי עוד לא יודעת מה מחכה לה | צילום: Helen Sloan/HBO

וואו, זוכרות שהיה בכלל קטע בין דאני לג'ון, ואז הם גילו שהם קרובי משפחה? רק לי זה מזכיר קצת את העלילה של "משחק החיים"? אבל ביקום של משחכס הכול מותר וזה הדבר האחרון שמעניין את השניים. דאנריז מתוודה בפניי ג'וני שבחיים לא יסתכלו עליה כמנהיגה כמו כשמסתכלים עליו – ולנו רק נותר לתהות האם זה עניין מגדרי נטו או שאולי דאני לא כזאת מנהיגה כל כך טובה כמו שהיא חושבת. אנשים נמשכים לג'ון: צפוניים, פראיים ואפילו חובבת דרקונים. הוא סוג של קונצנזוס, אהוב בכל מחיר על ידי כולם, כמעט קדוש מעונה. כך או כך, היא מתחננת בפניי ג'ון שבינתיים ישמור את המידע על הקרבה ביניהם לעצמו כי בכל זאת, היא רוצה את כס הברזל לעצמה. התחנונים הללו ממש לא מתקבלים בעין יפה ופמיניסטית ברחבי העולם, וזה לא הדבר היחיד בפרק שעצבן את מעריצי הסדרה.

הזוועות שסאנסה עברה, ובראשן אונס ברוטאלי על בסיס יומיומי מאת רמזי, מוזכרות פעמיים באותו הפרק – פעם אחת על ידי דאינריז שאומרת לג'ון שאחותו היא כבר לא הילדה הקטנה שאיתה הוא גדל, ופעם נוספת כשסאנסה וסנדור קלגיין יושבים לעשות קצ'ינג אפ. הנימה בשתי הסצנות הללו כביכול מכשירה את כל מה שסאנסה עברה כי זה מה שהפך אותה לאישה העוצמתית שהיא היום.

זאב בודד. ג'ון סנואו מפשל | צילום: Helen Sloan/HBO
זאב בודד. ג'ון סנואו מפשל | צילום: Helen Sloan/HBO

יאללה – למעלה מלך! אה רגע, סאנסה לא רוצה שהם יסתערו. והיא בכלל לא מחבבת את דאני, וחושבת שהיא לא טובה לג'ון. טוב, שמים פס על מה שהיא חושבת כי הדעה של דאינריז שווה יותר! אז יאללה – למעלה מלך!

מכאן ניתן לומר שהפרק נעשה הרבה (!) יותר מעניין. ג'ון מחליט לספר לאריה וסאנסה על זהותו האמיתית, מה שמסביר את הלהט שלו לגבי תקיפת מעלה המלך ויש גם פינג פונג מילולי שנון בין ואריז לטיריון שמזכיר את משחקכס המתוחכמת של פעם.

אנחנו מקבלים גם Blast from the past בדמותו של ברון – שמגיע כנציג של סרסיי על מנת להרוג את ג'יימי וטיריון אבל מתקרר בשנייה שמציעים לו שטחים שווים יותר מאלה שסרסיי הציעה לו. ככה עושים מו"מ על נדל"ן.

כבר לא מחייכים. דאינריז ואחד מילדיה | צילום: Helen Sloan/HBO
כבר לא מחייכים. דאינריז ואחד מילדיה | צילום: Helen Sloan/HBO

משום מה ג'ון מחליט ששבועיים על סוס עדיפים מאשר רגע על דרקון. אחרי שהוא נפרד מכולם באוברדוז של חיבוקים (הבנאדם ממש אוהב לחבק), הוא אומר לטורמונד שיקח איתו את גוסט, זאב הבלהות שלו ויאללה ביוש גוסט. איפה החיבוק? איפה הדמעות? איפה צער בעלי חיים? גם האדישות של ג'ון כלפי הזאב שלו הביאה למעריצים את הסעיף.

בינתיים דאני עוזבת את הצפון עם שני הבייביז הנותרים שלה – הדרקונים. למרבה הצער, דאני אפילו לא מספיקה לראות את מעלה מלך וכבר הורגים לה דרקון. נו באמת, זה עד כדי כך קל? עוד עניין תמוה מני רבים.

בשבילה נטול. דאינריז וכוס הסטארבקס שמסעירה את הרשת. צילום מסך מתוך "משחקי הכס"
בשבילה נטול. דאינריז וכוס הסטארבקס שמסעירה את הרשת. צילום מסך מתוך "משחקי הכס"

בכללי, אף אחד לא מספיק לראות את מעלה מלך וכבר מתחיל קרב ימי ועקוב מדם. לפחות הוא לאור יום הפעם. סרסיי לא באה לשחק משחקים והיא משאירה את השערים פתוחים כדי שאם אנשיו של ג'ון יתקפו – הם יהרגו חפים מפשע. במקביל – אנחנו מגלים שמיסאנדיי נחטפה – ולדאני וטיריון יש תוכנית: לרקום מו"מ כדי לא לפגוע חפים מפשע מתוך הידיעה שסרסיי תסרב, וכך יהיה את מי להאשים כאשר הכול יהיה ממש חמור.

אך התוכנית לשיח מתורבת לא עובדת ואנחנו חוזים במותה הברוטאלי של מיסאנדיי כאשר סרסיי מחליטה לערוף את ראשה בפומבי. בתגובה, נדמה שמעריצי הסדרה רוצים לערוף את הראשים של יוצריה – הרשת גועשת על כך שהאישה השחורה היחידה בסדרה נרצחה, ועוד כשהיא כבולה בשלשלאות, כאילו דאני לא עשתה דיס למוסד העבדות מעולם.

עונת הסיום של "משחקי הכס" משודרת בצמוד לארה"ב ב-HOT, yes וסלקום tv