יומן צפייה

משחקי הכס: סאנסה הורסת לדאינריז את החגיגה

סאנסה ודאינריז שמות את הדברים על השולחן. פרק 2 בעונה השמינית והאחרונה של "משחקי הכס" | צילום: Helen Sloan/HBO
סאנסה ודאינריז שמות את הדברים על השולחן. פרק 2 בעונה השמינית והאחרונה של "משחקי הכס" | צילום: Helen Sloan/HBO

ג'יימי ובראן סופסוף מתעמתים ואריה מזכירה לנו שהיא קודם כל מתבגרת חרמנית לפני שהיא לוחמת רצחנית. אזהרת ספוילרים

88 שיתופים | 132 צפיות

פתיחת העונה השמינית של "משחקי הכס" הולידה תגובות מעורבות בקרב הקהל האינטרנטי: בעוד שהיו דיווחים על יותר מ-25 מיליון הורדות לא חוקיות של הפרק בפחות מ-24 שעות, הזן הביקורתי ביותר של גזע המטקבקים והמטרילים החל לטבוח בפרק הראשון כאילו מדובר בילדי היער.

רבים מהצופים ציפו לפרק פתיחה אפי, שותת דם, מלא בטוויסטים ובגידות – בלי לחשוב על כך שהיי, רגע, אנחנו בפרק הראשון של העונה האחרונה. תנו קצת להתחמם.

כשחברה ביקשה שאספר לה איך היה הפרק בלי לעשות ספוילרים אמרתי לה "הוא בעיקר היה בווייב של 'חכו חכו מה יהיה'". הפרק השני עדיין היה באותה אווירת "וואי וואי מה הולך להיות פה בפרק הבא, אל תשאלו. בלאגן יהיה פה!", ובעיקר נחשפנו לתהיות על המוות הקרב בידי ההלכים הלבנים (שכולם בטוחים שהוא ודאי, זו רק אני שמריחה טוויסט אירוני מהתסריטאים?) וכל מיני סגירות קצוות וחורים בתסריט מהר-מהר בשביל להרגיש שכיסינו את הכול לפני שמתחילים בקרב האחרון.

בראן מפזר מבטים | צילום: Helen Sloan/HBO
בראן מפזר מבטים | צילום: Helen Sloan/HBO

הפרק מתחיל בהגיעו של ג'יימי (AKA דוחף הילדים הרשמי) לצפון, מה שאומר שהוא הולך לקבל מנה הגונה של "מבט הבראן". למי שאינה יודעת, מדובר במבטו המקפיא והמפורסם של השחקן המגלם את בראן, אייזיק המפסטד-רייט, כשהוא (חכו לזה) לא מרכיב משקפיים.

אחרי כמה מבטים בראן מקבל את ההתנצלות שכל כך חיכינו לה, באווירת "סורי שדחפתי אותך מהחלון בזמן ששכבתי עם אחותי ועשיתי אותך נכה". אבל בראן שלנו – ככה צעיר, ככה חכם – מבין שנכותו הפכה אותו להיות האדם שהוא ושג'יימי הפסיק להיות דוש. חכם, כבר אמרתי?

במקביל, אריה (AKA הקילרית הכי צעירה בסדרה) חמה על לאבד את הבתולין שלה לפני שהיא יוצאת לקרב (נזכיר שבכל זאת מדובר בטינאייג'רית) ומי יותר מתאים לליהוק מאשר נפח חתיך וצעיר שראה כמה הלכים לבנים בחייו? לפחות אם נאבד את אריה בקרב על הצפון, נוכל להיות רגועים שהיא יודעת מה זה סקס.

אתה בא לפה הרבה? אריה מחממת מנועים | צילום: Helen Sloan/HBO
אתה בא לפה הרבה? אריה מחממת מנועים | צילום: Helen Sloan/HBO

אחת הסצנות המעניינות בכל הפרק (הקצת משעמם, במונחים של משחכס, כן?) היא הנבירה של טיריון וג'יימי בעבר. האחד: אריה זהוב חתיך ששוכב עם אחותו הנוראית סרסיי (אה עכשיו זה כבר לא סוד?! אז למה דחפת את בראן?!), והשני: גמד שתיין שאוהב זונות. תראו כמה התקדמנו – ג'יימי הפך לבן אדם (חסר יד) שניתן לסמוך עליו הודות לכך שהציל את ליידי בריאן, וטיריון הוא היועץ של דאינריז. איך שגלגל מסתובב לו. חוץ מאצל סרסיי, שאותה כולם עדיין שונאים. באותו רגע של אחוות אחים, הם מבואסים מכך שחייהם לא מה שהם קיוו שיהיו ופונים אל הטיפה המרה. בשלב מסוים מצטרפים החברים הנותרים והקשוחים של ג'ון סנואו וגם ליידי בריאן למעגל שתייה שמזכיר את הדודים המבוגרים ששרים די דיינו בסדר פסח אחרי ששתו יותר מדי קברנה. בזמן שנותר לפני הגיעם של המהלכים, הופך סר ג'יימי את ליידי בריאן לסר, יעני אבירה (גירל פאוור) – ודאינריז וסאנסה יושבות לשיחת גירל-טוק מאוד מעניינת.

לרגע חשבנו שעומד להתרחש כאן רגע של אחווה נשית רצינית, כאשר דאינריז מנסה להשכין שלום ולבוא לסאנסה בווייב של "אחותי, את אישה חזקה, אני אישה חזקה – בואי נהיה נשים חזקות ביחד". סאנסה פחות זורמת ומעדיפה להיות בקטע של "הכול טוב ויפה, אני מבליגה על זה שאת שוכבת עם אח שלי, אבל מה יקרה כשננצח? וואלה, לא כורעת לך ברך". אנחנו כבר יודעות שהקטע של דאינריז זה אנשים שכורעים על ברכיהם, אבל השיח הזה נקטע (למה?!) לטובת ייבוא של עוד כמה לוחמים, כי זה באמת מה שהיה חסר למישהו בחיים.

היו ימים, אחי. טיריון וג'יימי מתרפקים על דרינק | צילום: Helen Sloan/HBO
היו ימים, אחי. טיריון וג'יימי מתרפקים על דרינק | צילום: Helen Sloan/HBO

למרבה הצער, שיא הפרק מגיע בכלל בסופו, כשג'ון מספר על זהותו האמיתית לדאינריז ("מאמי, אוהב אותך והכול, אבל את דודה שלי"). והתגובה? פרייסלס. "איך אני אדע שזה נכון?", משיבה דאני. כי לה אכפת רק מדבר אחד: לסיים פה את כל העניינים כדי להגיע לכס הברזל. כשהיא מגלה שג'ון הוא האחיין שלה זה טורף את כל הקלפים: לא רק שהיא באה עד לחור הזה כדי להילחם מלחמה שהיא לא שלה, יש מצב שבן הזוג/האחיין שלה יירש את כס שבע הממלכות. או בקיצור, איף.

נו, למזלנו סצנת הסיום מראה כי ההלכים ממש מעבר לפינה, מה שאומר שהאקשן אוטוטו כאן.

התחזית: ג'ון יוותר על הכס רק כדי לגלות שדאינריז לא סומכת עליו בכלל, ואולי היא…. תהרוג אותו? סאם ימות מוות הירואי ועצוב, נגלה על בראן שיט מפחיד וסרסיי תעשה משהו ממש רע.

עונת הסיום של "משחקי הכס" משודרת בצמוד לארה"ב ב-HOT, yes וסלקום tv

הכינו את הממחטות. האם ניפרד בקרוב מסאם, בייבי סאם וגילי? | צילום: Helen Sloan/HBO
הכינו את הממחטות. האם ניפרד בקרוב מסאם, בייבי סאם וגילי? | צילום: Helen Sloan/HBO