יומן צפייה

משחקי הכס: לג'ון סנואו נפל האסימון, מה יקרה עכשיו?

העונה השמינית והאחרונה של "משחקי הכס" | צילום: Helen Sloan/HBO
העונה השמינית והאחרונה של "משחקי הכס" | צילום: Helen Sloan/HBO

ג'ון סנואו מגלה את פרצופה האמיתי של דאינריז וסאנסה נותנת פייט לסרסיי בתחרות הביץ' הכי קרירה בווסטרוז. עונת הסיום של משחקי הכס, התחלנו

88 שיתופים | 132 צפיות

או-לה-לה! איזו יריית פתיחה לעונת הסיום של "משחקי הכס"! אחרי ציפיות אינסופיות, השערות, טריילרים, ספויילרים ושאר ירקות ובדיליי של שנתיים מגיע הפינאלה של הסדרה הכי מצליחה שכנראה הייתה או תהיה אי פעם על המסך. או כמו שאני תמיד נוהגת לומר, אפילו ההורים שלי אוהבים "משחקי הכס". אחרי הכל, מי יכול על השילוב של עירום, אסטרטגיה, מלחמות, דרקונים, משחק טוב וקית' הרינגטון חלומי אחד? אזהרת מסע: שפע ספוילרים בדרך.

אפשר להאשים את סאנסה שהיא סקפטית? מתוך העונה השמינית והאחרונה של "משחקי הכס" | צילום: Helen Sloan/HBO
אפשר להאשים את סאנסה שהיא סקפטית? מתוך העונה השמינית והאחרונה של "משחקי הכס" | צילום: Helen Sloan/HBO

תקציר הפרקים הקודמים לטובת אלו שלא הספיקו לעשות בינג' ריענון לקרת עליית העונה החדשה: את העונה הקודמת סיימנו עם מידע מקיף לגבי ההלכים הלבנים וזהותו של מלך הלילה. אנחנו יודעים כי הוא היה פעם אדם וילדי היער הפכו אותו ל"מלך" על ידי תחיבת זכוכית דרקון לליבו לפני אלפי שנים כדי לקבל פור על בני האדם. ההלכים הלבנים, הלא הם חייליו הנאמנים והזומביים, הם תינוקות אדם זכרים שעברו שינוי דומה וגם להם יש את היכולת ליצור את יצורי הרפאים המקריפים הללו ולשלוט בהם. אה, כן, וברגעים אלה ממש הם עושים את דרכם לצפון בקטע של אללה בלאגן!.

כמו כן, לפני עליית הפרק הראשון קיבלנו טיזר המציג פסלים של בתי המלוכה בסדרה: מפה שמייצגת מעין שדה קרב שהולכת וקופאת במהירות מבלי לפסוח על פסל של דרקון (סמלה של משפחת טארגאריין) ושל זאב (משפחת סטארק). מנגד, נראה פסל אריה זהב (סמלו של בית לאניסטר) שעולה באש המתפשטת עד שהיא פוגשת בקרח ואז יוצרת חומה שחורה באמצע המפה. מה זה אומר?! שכולם ילכו קיבינימט בעונה הקרובה?!

לא היינו רוצות להיתקל בה בסמטה חשוכה. אריה לוחמנית | צילום: Helen Sloan/HBO
לא היינו רוצות להיתקל בה בסמטה חשוכה. אריה לוחמנית | צילום: Helen Sloan/HBO

בואו נתחיל מההתרחשויות הטריות: במהלך הפרק הראשון פגשנו את ג'ון סנואו החתיך, הבן דוד והמאהב של האישה והצמות דניאריז (שעדיין מוכרת בפי כל כחאליסי). השניים הגיעו לווינטרפל, יחד עם צבאה של דאינריז ועם שני הדרקונים הנותרים שלה, כדי להגן על הצפון. ומה התגובה של סאנסה, אחותו של ג'ון, לכל הטוב הזה? וואלה, היא לא עפה. בואנה, ג'ון ויתר על הכתר בשביל להשכין שלום, תפרגני קצת. אבל אין מה לעשות, כשאת חלק מהמשפחה השולטת בצפון, וכשהעבר שלך רצוף ביותר מדי גברים מפוקפקים, קשה להאשים אותך אם את הופכת לסקפטית.

בין לבין אנחנו גם פוגשים את אריה הלוחמת, שרוצה להתחיל להתחמש לקראת המלחמה הקרבה, וחותמים את הסיקוונס שמתרחש בווינטרפל בשוט נחמד של דיאנריז וג'ון רוכבים על דרקונים ומתנשקים (AKA הכימיה הכי טובה בהיסטוריית הטלוויזיה). ממש הדרקון הראשון שלי (זה מצחיק, כי קית' הרינגטון מדובב בסרט שנקרא ככה).

במקביל, במעלה מלך אנחנו מנסים להבין למה סרסיי כל כך צ'יל. משום מה, כל מה שמעניין אותה בחיים זה העובדה שאין לה פילים בצבא ולעשות טיזינג ליורון. העובדה שחבורת זומבים מהלכים בדרכם לשחוט לה את כל הממלכה, פחות מטרידה אותה כרגע.

את רוצה לספר לנו משהו? סרסיי זוממת | צילום: Helen Sloan/HBO
את רוצה לספר לנו משהו? סרסיי זוממת | צילום: Helen Sloan/HBO

אבל שיאו של הפרק ללא ספק מגיע בסאגת "סאם מגלה שאחיו ואביו נשרפו על ידי הדרקונים של דאינריז ולכן הוא מספר את האמת לג'ון על זהותו האמיתית". הסיטואציה: דינאריז פוגשת את סאם בצפון, אך הסמול-טוק החינני ביניהם מוביל לחשיפתה של האמת הנוראית. כזכור, דאינריז ביקשה מאביו ומאחיו של סאם לכרוע ברך (שזה ממש קטע ב"משחקי הכס". כולה לכרוע ברך, מה הביג פאקינג דיל?) – אך הם סירבו ותוך רגע מצאו עצמם על הגריל. הגילוי הנוראי מביא את סאם לחשוף בפניי ג'ון את הפרצוף האמיתי של הגירלפרנד שלו: רוצחת חסרת רחמים. כשג'ון מנסה להצדיק את מעשיה של דאני, סאם מפיל עליו פצצה ועושה לו ריאליטי צ'ק. בשורה התחתונה סאם אומר לג'ון, נשמה, אתה בעצם המלך של שבע הממלכות, אז צא מהסרט של "הקרבתי את המלוכה בשביל האנשים שלי", ובוא תעלה על שריון ותתחיל לשלוט פה ביד רמה.

התחזית: אישיו בלתי נמנע של כל סאגת "מי שולט על שבע הממלכות?" שיביא לקרע ביחסים של דאינריז וג'ון. יש מצב שאחד מהם יהרוג את השני.

עונת הסיום של "משחקי הכס" משודרת בצמוד לארה"ב ב-HOT, yes וסלקום tv

זה עוד ייגמר בטינדר. ג'ון סנואו ודאינריז מסונוורים מהקרח | צילום: Helen Sloan/HBO
זה עוד ייגמר בטינדר. ג'ון סנואו ודאינריז מסונוורים מהקרח | צילום: Helen Sloan/HBO