משחקים על גלגלים

לא תמיד אנחנו יכולים להעסיק את הילדים כשאנחנו נוהגים. בדיוק לשם כך אספנו כמה משחקים שכדאי שיהיו לכם ברכב, וגם כמה שלא

88 שיתופים | 132 צפיות

כמה מילים על משחקים, לפני שנתחיל: יש משחקים ויש משחקים. למה הכוונה? לכך שהמשחק לדרך לא אמור להיות כזה שישכיח מאיתנו את קיומם של הילדים באוטו, אלא כזה שיעזור להם ולנו לעבור את הדקות הקשות.

בכלל, אנחנו לא רוצים לגרום לילדים שלנו לשכוח מהדרך או לשכוח מהאחים שלהם או לשכוח איפה הם. אנחנו רוצים משחקים שישאירו אותם מעורבים במה שקורה מסביב, משחקים שיהיו לשעת הצורך, ובמקרה הכי "גרוע", שיישארו סגורים אבל יביאו תועלת בהמשך, איפה שלא יהיה שהוא לא הבית.

מה כדאי?

יש הורים שסבורים שעדיף לא לקנות משחקים המיועדים במיוחד למכונית. למה? כי כל הכיף הוא להחליף משחקים, ואין טעם שבכל נסיעה יחכו לנו אותם צעצועים ברכב. אז מה למשל כדאי להביא לנסיעה?

* לוח מגנטי: לילדונים שמתחילים ללמוד מושגי כתיבה, אפשר לצוות לוח מגנטי עם ערכת מספרים או אותיות. ישנם גם לוחות מגנטיים עם ערכת צורות מגנטיות לפעוטות.

* משחק קואורדינציה: זוכרים את המשחק הזה מילדותנו, זה שנראה כמו מלבן עם שני כפתורים, וכל כפתור נותן שרטוט של קו בכיוון אחר? אז כזה.

* לוח ציור: לוחות ציור שמחוברים אליהם צייר מגנטי, ישנם כאלה קטנים שמותאמים בייחוד לנסיעות.

* משחקים קטנים לנסיעות: לחבר'ה הגדולים שלנו ישנן ערכות של משחקים לדרך, כמו אלו שיש להם בבית, רק מוקטנות. אם אתם בוחרים משחקי לוח, ודאו שהחיילים מגנטיים, אחרת הנסיעה תהפוך לחיפוש מתמיד אחר החיילים האבודים.

* משחקי קלפים: טאקי, מלך הפלאפל, רמי, טריוויה, חלומות, סתם חבילת קלפים – ואתם מסודרים.

* להיטי העונה: לפני דקה אלה היו בובות הוובקינז, כרגע אלו כדורי הבקוגן (שקיבלו אצלנו את הכינוי "תפוגן" למורת רוחם של הילדים), ומחר מי יודע? אם מדובר בצעצועים שמעסיקים את הילדים בצורה חיובית, כלומר לא מובילים לשפיכות דמים בין האחים, קחו אותם איתכם לנסיעה. כמובן, תבלו חצי מהזמן בלחפש אותם, אבל זה כבר סיפור אחר.

ומה לא כדאי?

* פלסטלינה: נמרח, דביק, ואפילו נמס בשמש. אתם לא רוצים את זה על המושבים שלכם.

* מדבקות: פעם הן היו מאוד שימושיות אצלנו, עד שאחד הבנים החליט לקשט בהן את החלון. נסענו שנתיים עם "פירות וירקות ארצנו – האפרסמון" על החלון.

* ארוכים וקשים: צעצועים ארוכים וקשים יכולים להיות מסוכנים בנסיעה. אל תסכימו לעפרונות, טושים או כל דבר אחר שעלול להינעץ במקומות רגישים.