מריאנה דייץ מ"אהבה חדשה": "יצאתי לעולם שלא מוכר לי, חשבתי שהבעיה היא אצלי"

מריאנה דייץ | צילום: מיכה לובטון
מריאנה דייץ | צילום: מיכה לובטון

ימי הצילום האינטנסיביים, המשפט ששכנע אותה להישאר בתוכנית והגבר המסתורי שעמו נצפתה בצפון. מריאנה דייץ מ"אהבה חדשה" מגלה סודות מאחורי הקלעים ומשחזרת את סיפור ההיכרות עם סרגיי בגיל 15

88 שיתופים | 132 צפיות

האם מריאנה דייץ וסרגיי סבטינסקי, בני ה-32 יצעדו אל השקיעה גם אחרי שהמסך ירד על ריאליטי השידוכין "אהבה חדשה" (רשת 13) ויחיו באושר עד קץ הימים? כפי שזה נראה שבועות אחדים לפני סיום העונה, האהבה שלהם פורחת, והם מסתמנים כזוג הכי יציב בתוכנית. בעוד שני, אל ודנה ממשיכות לחפש את האחד שלהן, מריאנה וסרגיי נותנים לעצמם צ'אנס להמשיך יחד פעם אחרי פעם, עד שלפעמים נדמה שבכלל לא מדובר בזוג טרי. נו טוב, יש בזה משהו. מי שהיו זוג לרגע בנעוריהם בבאר שבע ודרכיהם נפרדו, הפכו מהר מאוד מול המצלמות לזוג אוהבים לכל דבר ועניין, למרות דילמת המגורים שמרחפת כל הזמן באוויר.

>> אסור להשוות: חתונה ממבט ראשון VS אהבה חדשה

מריאנה היא גרושה ואם לילד בן 3 וחצי. היא מתגוררת בבאר שבע, שם גר אבי בנה (איתו היא חולקת משמורת משותפת), ואילו סרגיי עזב את העיר כבר לפני עשור ובנה את חייו בתל אביב. אבל מה שעוד מעורר ספקות לגבי ההאפי אנד של הקשר הזה, היא העובדה שמריאנה נצפתה בשבוע שעבר בטיול בצפון בחברת גבר שאינו מזכיר את סרגיי. "נכון שזה לא היה סרגיי אבל אף אחד לא יודע מי זה היה. בואי נחכה לסוף התוכנית. יש למה לחכות", היא סותמת את הגולל.

"הצילומים היו מאוד אינטנסיביים כי יום אחד שם הוא שווה ערך לשמונה דייטים. את מיד יודעת עליו הכל – מה הוא אוכל, מה שותה וכמה פעמים הוא הולך לשירותים"

 

אז במקום לדלג לסוף, בואי נחזור להתחלה. אחרי שהמשודך הראשון לא התאים לך, היית צריכה לבחור בין טל הרופא השרמנטי לבין סרגיי, חבר הילדות שהכרת.
"טל נראה מקסים ורגיש מאוד, ואני רציתי לצאת מהאזור של האינטנסיביות הרגשית. היה חסר לי קצת הומור – רציתי אווירה יותר קלילה, רציתי מישהו שיצחיק אותי בשביל שאוכל להוציא החוצה גם את רוח השטות שיש בי, ולכן הבחירה הייתה בסרגיי. הוא היה בשוק כשראה אותי בחדר, הוא לא ציפה למישהי שהוא מכיר מהעבר. היו גם רגעים לא פשוטים בינינו, אבל בסוף זה קרה".

היה לכם קליק מהרגע הראשון. הקל עלייך שאתם מכירים מלפני?
"אין ספק שפנים מוכרות הורידו אצלי את מפלס הלחץ, וגם הוא הרגיש אותו דבר. אחרי שלושה ימים על הספה כבר עברנו לישון באותה מיטה".

מריאנה וסרגיי ב"אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13
מריאנה וסרגיי ב"אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13

אנשים משתנים. הוא ודאי לא אותו סרגיי מגיל 15, וגם את לא אותה מריאנה.
"נכון, אבל זוגיות זאת עבודה בכל מקרה. היינו צריכים ללמוד להכיר מחדש, ואמרתי לעצמי שאם יהיה לי טוב והבן אדם שמולי מקבל ומכיל, אני אעבוד על מה שצריך כדי שזה יצליח".

ספרי לי על סרגיי ומריאנה בגיל 15.
"זו הייתה תקופת נעורים יפה עם הרבה מותר ואסור. סרגיי לא למד איתי, אבל היינו חלק מאותה חבורה מכמה בתי ספר תיכון בעיר, שנפגשה אחרי שעות הלימודים. הוא היה נאה ונמשכתי אליו קצת, הייתה גם נשיקה אבל הוא טוען שסירבתי כשהציע לי חברות. אני לא זוכרת את זה, אבל חברות שלי טוענות שזה נכון. יצא לנו בהמשך להתראות כשעבדנו כברמנים, אבל אחרי הצבא הוא נעלם מחיי ויותר לא ראיתי אותו".

היום את יכולה לומר שהתאהבת?
"מאוהבת זו מילה גדולה, אבל כן, הוקסמתי. סרגיי הוא גבר נאה ואינטלגנטי והיה לי כיף".

"בעולם האפליקציות מדברים ומפלרטטים, ולא הייתי שם. כל שיחה הפכה לריאיון עבודה עם כל הסטיגמות – גרושה? עצמאית? כמה את מרוויחה? גרה לבד? עם ההורים? את מחפשת ספונסר? זה היה קשה"

 

עניין המגורים שעמד ביניכם נפתר?
"מהר מאוד אחרי שהקשר נבנה, היה חשוב לי להבין אם תהיה לו נכונות לעבור לדרום. לא היה שום שלב שנתתי לו אולטימטום, השאלה הגדולה הייתה איך זה יעבוד אם נצלח את התוכנית. לא חשבתי שנצא מהתוכנית ומיד נגור יחד, אבל הבנתי ממנו שהנכונות קיימת אז לא צריך להלחיץ את הנלחצים".

יש לך כבר מחשבות על חתונה שנייה, שמלת כלה?
"ממש לא. אני לא רוצה להתחתן שוב, אני רוצה זוגיות אבל כמי שהייתה שם לחתיכת הנייר אין בעיניי ערך. בכל קשר יש עוד צד לסיפור, אבל מצידי אשמח לוותר על אירוע".

"תהיי יפה ותסתמי" זה הכי לא אני

דייץ, ילידת אוקראינה, עלתה לארץ עם הוריה ואחיה הגדול כשהייתה תינוקת בת שמונה חודשים, וכל השנים הם מתגוררים בבאר שבע. לפני כעשור נפטר אביה מסרטן, כשהוא בן 55 בלבד. "הייתי מחוברת אליו מאוד והמוות שלו היה לי קשה מאוד", היא אומרת ומתקצרת את קורותיה: "גדלתי במשפחה עוטפת ומכילה. הייתי ילדה טובה ביי דה בוק, אבל גם דעתנית, ועם הרקע הרוסי שלי ברור שלמדתי בלט והתעמלות קרקע".

מריאנה דייץ בהפקת שמלות כלה | צילום: עומרי לוי ל־Artbook, ניהול קריאייטיב, טל קליינבורט, סטיילינג: דניאלה קפלוטו ל־Artbook, איפור: מורן אילנברג ל־Artbook, שיער: שלום שרון ל־Artbook, ע. סטיילינג: אור קינן, ע. איפור: ענבר בן ישי, לוקיישן: ACOSTA – אקוסטה בית לאירועים, שמלה: ליז מרטינז, עגילים: Daniella Capelouto Jewellery
מריאנה דייץ בהפקת שמלות כלה | צילום: עומרי לוי ל־Artbook, ניהול קריאייטיב, טל קליינבורט, סטיילינג: דניאלה קפלוטו ל־Artbook, איפור: מורן אילנברג ל־Artbook, שיער: שלום שרון ל־Artbook, ע. סטיילינג: אור קינן, ע. איפור: ענבר בן ישי, לוקיישן: ACOSTA – אקוסטה בית לאירועים, שמלה: ליז מרטינז, עגילים: Daniella Capelouto Jewellery

כיום עובדת דייץ בווישי, חברה בינלאומית המייצרת רכיבים אלקטרוניים לתעשייה, אבל בגיל 17 נראה שהעתיד שלה דווקא בדוגמנות. הנערה היפה והגבוהה קיבלה הצעות לדגמן, ובין היתר היא עבדה קצת עם בטי רוקאווי – אותה היא זוכרת מאוד לטובה – אבל את סצנת הדוגמנות פחות. "כמי שיש לה דעות על כל דבר, היה לי קשה להגיע לצילומים בלי יכולת להגיד אם הבגד מוצא חן בעיניי, או אם מפריע לי שהוא חשוף מדי", היא אומרת, "כל העניין הזה של 'תהיי יפה ותסתמי', זה הכי לא אני".

"היינו שנינו סטודנטים, התחתנו והבאנו לעולם את הבן שלנו רום, ילד מדהים, עד שבשלב מסוים כבר לא הסתדרנו והיו לנו חילוקי דעות על כל דבר. לא היה כאן צודק או לא. הגענו להבנה שבמקום לבזבז אנרגיה על ריבים, עדיף להפריד כוחות"

 

את השירות הצבאי שלה היא עשתה בימי מבצע עופרת יצוקה ביחידת ר"מ 2, אחרי שסיימה קורס רכזות רפואיות. "קיבלתי את הפצועים מיד עם הגעתם. המראות היו קשים, חיילים שרופים וכרותי איברים. התבגרתי מאוד בתקופה הזאת ואני חייבת לה הרבה ממי שאני היום. קיבלתי צל"ש על התפקוד שלי במבצע".

בשנת 2010 החלה דייץ ללמוד מנהל ציבורי במכללת ספיר, היא לא התחברה לתחום ולבסוף סיימה לימודים בתחום ניהול איכות. כשהייתה סטודנטית הכירה את אבי בנה.

"היינו שנינו סטודנטים, היה לנו פאן ונחמד והתחתנו והבאנו לעולם את הבן שלנו רום, ילד מדהים, עד שבשלב מסוים כבר לא הסתדרנו", היא מספרת, "מה שהתאים לנו בתחילת הקשר, כבר לא היה נכון אחרי שהקמנו משפחה. כל אחד מאיתנו צמח לכיוון אחר, לא ראינו דברים עין בעין, סדרי העדיפויות השתנו והיו לנו חילוקי דעות על כל דבר. לא היה כאן צודק או לא, אבל הגענו להבנה שבמקום לבזבז אנרגיה על ריבים, עדיף להפריד כוחות".

איפה היה הקושי הגדול אחרי הגירושין?
"לנהל משק בית לבד, לכלכל את עצמי בדירה שכורה, לשלם את כל ההוצאות ולזכור כל הזמן שהכל על הגב שלי – אבל עשיתי את זה ואני במקום טוב מאוד".

איך היחסים בינך ובין הגרוש שלך כיום?
"היום אנחנו חברים טובים, אנחנו עושים הכל בשיתוף פעולה מלא. הילד חצי שבוע אצלי וחצי אצלו, ועכשיו בתוכנית אימא שלי עוזרת. הוא נמצא היום בזוגיות, אני מפרגנת לו והעיקר מבחינתי הוא שהילד שלי שמח".

מריאנה וסרגיי ב"אהבה חדשה" | צילום מסך רשת 13
מריאנה וסרגיי ב"אהבה חדשה" | צילום מסך רשת 13

בתור גרושה ואימא לילד, התלבטת אם להשתתף בריאליטי היכרויות?
"התלבטתי, אבל לא רבות. כשפנו אליי מהפקת התוכנית לא חשבתי שייקחו אישה גרושה, כי עד שאני הגעתי היו בתוכנית רק גברים גרושים שבאו להכיר נשים רווקות. מה שהכריע היה הרצון שלי לצפות בעצמי מהצד, ולהכיר את עצמי יותר לעומק מהמקום הזה. הייתי כבר גרושה שנתיים, קצת אחרי מערכת יחסים בת שמונה שנים, ויצאתי לעולם שלא מוכר לי. לא היה לי טינדר אבל היה לי אוקיי קיופיד, ולא קרה כלום. חשבתי שאולי הבעיה אצלי. בעולם האפליקציות מדברים ומפלרטטים, ולא הייתי שם. הייתי צריכה ללמוד שפה חדשה. בזמן הקורונה הייתי הרבה בבית, אז הבשיל אצלי הרצון להכיר, וכל שיחה הייתה כמו ריאיון עבודה עם כל הסטיגמות – גרושה? עצמאית? כמה את מרוויחה? גרה לבד? עם ההורים? את מחפשת ספונסר? זה היה קשה, אז אמרתי לעצמי למה לא לתת צ'אנס. הרגשתי שאני בשלה לזוגיות חדשה מהמקום הכי נקי, והחלטתי לקפוץ למים של הריאליטי בגישה של 'יהיה מה שיהיה'".

היית חוזרת על החוויה הזאת?
"כן, אני שלמה איתה לגמרי, כולל הרגעים הפחות הטובים. כל התהליך נמשך חודש. זה היה מאוד אינטנסיבי כי יום אחד שם הוא שווה ערך לשמונה דייטים. את מיד יודעת עליו הכל, מה הוא אוכל ומה שותה, וכמה פעמים הוא הולך לשירותים ומה הוא אוהב לעשות".

איך התמודדת עם הניתוק מהילד הקטן שלך?
"זה לא היה פשוט. היו ימים קשים של געגועים שרציתי לעזוב את המתחם, וסרגיי היה רגיש ומכיל וממש עזר לי לצאת מזה. הוא אמר לי – קשה לך? תרימי את הראש, באת בשביל עצמך ועוד שנייה זה נגמר".

העובדה שאת כבר אימא, עם כל המתחייב בזה, לא יצרה שום קושי אצל מי שהוא רווק?
"ילד זה רק בונוס. כמובן שצריך להיות מוכן להיכנס למשפחה, אבל כשיש ילד – הלב נפתח".

מה למדת על עצמך בתוכנית?
"שאני בן אדם מאוד מכיל, שאני מקבלת, מקשיבה, מפרגנת, שמחה בשביל כולם גם כשלפעמים זה על חשבוני וגם שאני צריכה להיות יותר אסרטיבית ולהיות פחות מכילה כשאין מי שיכיל אותי".

את אוהבת מה שאת רואה על המסך?
"כן. אני חושבת שנתתי את כל כולי, שמתי את הלב שלי על השולחן".

>> "מדמיינת שמלה כלה מאז שאני זוכרת את עצמי". משתתפות "אהבה חדשה" מדברות על הכל