מעיין אדם: "אינסטגרם הוא דבר תובעני, לפעמים הוא שוחק אותי עד אפיסת כוחות"

מעיין אדם | צילום: שי פרנקו
מעיין אדם | צילום: שי פרנקו

למה היא נרתעת היום מפוליטיקה, מי גרם לה להפסיק לעשן ולמה המפיקה של "הישרדות" אמרה לה שהיא כמו כוסברה? מעיין אדם מוסיפה לרזומה שלה תפקיד מפתיע ברנואר, אבל לא רוצה שתראו בה דוגמנית

88 שיתופים | 132 צפיות

האם בקרוב תוכלו לרכוש פריטי לבוש בעיצובה של העיתונאית, הפובליציסטית, מגישת הרדיו והטלוויזיה, יוצרת התוכן והאקס-שורדת מעיין אדם? תחזיקו חזק, כי התשובה מפתיעה, והיא – כן. בימים אלה אדם, 34, מוסיפה לעצמה טייטל חדש, שבוודאי ירגש את 240 אלף עוקבותיה הנאמנות (נו, טוב, יש גם מיעוט של גברים עוקבים). אדם שנבחרה לתפקיד ייחודי מסוגו: קריאייטורית של חברת האופנה רנואר. במסגרת התפקיד תעצב אדם בעצמה, על פי טעמה, קולקציה שתימכר בסניפי הרשת בפריסה ארצית ובאתר החברה. בנוסף, היא תיצור תוכן מקורי לרנואר ותרכיב לוקים שונים, תייצר קמפיינים בכיכובה ותגבש פעילויות אינטראקטיביות בדיגיטל ותכנים לאירועי החברה – כולל השקות.

מתרגשת להיות על שלטי חוצות?
"כן. אני מרגישה גאווה עצומה על כך שהגעתי לרגע שאהיה על שלטי חוצות ובפרסומות לטלוויזיה, אבל לא בקטע של דוגמנית במידות הנכונות. דוגמנית נושאת עליה את הבגד, אבל לא את התוכן. מדברים איתנו על מודל היופי ואני רוצה שנעשה לביטוי הזה אפ גרייד, ושהחברה תתייחס גם למודל האופי – שכישורים, יכולת ואמביציה יהיו פקטור בבחירת נשים, ולא רק מידות גוף ואלמנטים חיצוניים. מודל של נשים אמיצות ופורצות דרך שעשו דברים משמעותיים, שיש להן דעה, שהן ורבליות ואינטלגנטיות ויש להן מה להציע מעבר למידות גופן. כמו ברנואר, גם בעולם בוחרים היום אנשים מעניינים שמביאים ערך לפרונט. בעולם שבו סף הגירוי כל כך גבוה, אנשים מחפשים את מה שהוא מעבר לפנים, מחפשים תוכן להזדהות איתו. גם בארץ כוכבות גדולות מובילות קמפיינים בזכות הדגלים שהן מרימות ולשם העולם הולך".

"אני לא רוצה שיראו בי דוגמנית עם מותניים צרים ועור מתוח, אני מטר שישים, ויש יפות ומהממות ממני"

 

מעיין, איך הגעת לתפקיד הזה?
"החיבור עם רנואר התחיל בתקופת הקורונה. יש לי כאמור 240 אלף עוקבות, שאני עושה בשבילן עבודת שטח בהרבה תחומים ובודקת בשבילן מוצרים מבחינת איכות, יופי ומחיר, וממליצה כשאני מוצאת משהו טוב. אני לא מתביישת לומר שאני מתפרנסת גם מזה, שאני משתמשת בכוח שלי מול העסקים בשביל לקבל מחירים אטרקטיביים, ושאני מביאה לעוקבות הנחות שהן לא היו יכולות לקבל לבד. בפועל יש כאן מצב של win-win. בשנה האחרונה הבחנתי שלרנואר היו כל מיני פיסים שאהבתי מאוד ובמחירים אטרקטיביים שדיברו אליי. הצעתי לעוקבות שלי פריטים במחירים מעולים, הן רכשו והיו סופר מרוצות. אני הייתי בעננים כי הרגשתי שאני עושה את התפקיד טוב, וגם ברנואר היו גאים ושמחים. בעצם כולם היו מרוצים, חוץ ממי שלא הספיקו לרכוש, כי הפריטים היו סולד אאוט – ואז הוחלט לייצר את התפקיד החדש".

למה קריאייטורית ולא פרזנטורית, הרי את אמורה להציג את הבגדים שתעצבי לחברה?
"ההגדרה של פרזנטורית היא רק להציג, ואני משתדלת להיות יוצרת, גם מבחינת הפרסומות וגם הקמפיינים. שום דבר לא יוכתב לי, אני אייצר את התוכן ואבחר את הפעילויות. זוהי הגדרה חדשה לתפקיד חדש שמתהווה, של נשים שיש להן קהילה בעלת ערך, הקשבה ויחסי אמון. אני לא רוצה שיראו בי דוגמנית עם מותניים צרים ועור מתוח, אני מטר שישים ויש יפות ומהממות ממני. גם כשלוקחים דוגמנית פלאס סייז זה בגלל המראה, אבל במקרה שלי זה בלי קשר למראה. אני רוצה להאמין שאני סוג של חלוצה, הלוואי שכולם יחליפו פרזנטוריות בקריאייטוריות. אני רוצה להאמין שכשהשם שלי עולה, עולה יחד איתו עולם של מושגים וערכים, אפשר להסכים איתם ואפשר שלא. לפני ארבע שנים ב'הישרדות' אמרה לי המפיקה שאני כוסברה, כי יש לה טעם מאוד חזק ומובחן ואו שאוהבים אותה או ששונאים אותה באופן קיצוני. היום אני כבר יותר בקונצנזוס, ואני רוצה להשאיר חותם. לא כולם יסכימו אותי איתי על דעותיי, אבל בעיניי להחזיק בדעה, בלי לפחד מתגובות זה ערך בפני עצמו".

מעיין אדם | צילום: מאיה באומל בירגר
מעיין אדם | צילום: מאיה באומל בירגר

מעיין הילדה מנהריה חלמה להגיע למקום שהגעת אליו?
"לא. עד גיל 25 לא דרכתי בתל אביב. בשבילי לקנות בנהריה בחנות של רנואר, זה היה אירוע של פעם בשנה, וגם אז זה היה רק בסייל. אני עדיין צובטת את עצמי, כי מבחינתי לעמוד במקומות שאני נמצאת בהם זה עדיין לא מובן מאליו, ואני לא רוצה להתרברב – אבל מדובר בהיקף עבודה גדול, גם מבחינת השכר. גם כשאני מתעוררת כל בוקר בשעה ארבע לתוכנית הבוקר של קשת, אני צריכה לתת לעצמי סטירה. לא רק כי זה קשה רצח לקום כל כך מוקדם, אלא גם בגלל שזו זכות אדירה בשביל. הגעתי מהפריפריה בלי 12 שנות לימוד ובלי בגרות, לא היו לי אמצעים ולא הייתי מקורבת לאף אחד, אבל מאוד רציתי והאמנתי בעצמי. ועדיין, לא יכולתי לשער לאן אגיע ואני מגשימה חלומות שלא חלמתי".

את סומכת על הטעם שלך בענייני לבוש?
"בעבר נושא הלבוש לא עניין אותי ולא הייתי טובה בו. הוא לא היה חלק מההוויה שלי. בשנים האחרונות אני מתלבשת הרבה, גם מדי יום בטלוויזיה וגם באירועים מצולמים שונים. היום אני אוהבת את זה, נהנית להתלבש ומודה שזה ממכר".

איך צפוי להיראות קו הפריטים שתעצבי?
"אני יכולה לומר בשלב הזה שאני ארד לפרטים של האישה שתלבש אותם: שהבד יהיה נעים, לא מתקמט, שלא יזיעו בו ושהבגד יחמיא. יש לי הרבה רעיונות בראש ויש לי גם פטיש לנעליים, אז יכול להיות שבקולקציה שלי יהיו גם נעליים".

בואי נדבר על חדשות הבוקר ב"קשת 12".
"זוהי השנה הרביעית שלי בתוכנית. זו העבודה הכי מספקת ומעצימה ומשמחת שיכולתי לבקש לעצמי. אני אוהבת את ניב רסקין אהבת נפש, הוא כל כך מוכשר והוא רוצה שהאנשים סביבו יגדלו ויתעצמו. הוא דוחף אותי להצליח".

איך עברה עלייך שנת הקורונה?
"זו הייתה השנה הכי מוצלחת בחיים שלי. אני מאושרת בכל היבט אפשרי: עבודה, אהבה וגם בנשמה. הייתי צריכה שהעולם יעצור כדי שאדייק את עצמי, אבל הייתי צריכה גם לנוח. 34 שנים לא הורדתי רגל מהגז, ולמדתי עד כמה המנוחה מפרה ומשחררת. שכשאני מאפשרת לעצמי מנוחה אני יעילה יותר וחוזרת אחרי זה עם יותר חשק. למדתי להגיד פוס כשקצת חונק, ולא אכפת לי מה יחשבו. אינסטגרם הוא דבר תובעני, לפעמים הוא שוחק אותי עד אפיסת כוחות. בשנה הזאת למדתי שגם אם אני לא מעלה שום דבר יומיים, השמיים לא נופלים, אף אחד לא מת ויש געגוע".

הזכרת אהבה. הגעת אל המנוחה והנחלה עם הח"כ לשעבר, ואיש העסקים בהווה, יובל צלנר?
"למדתי ממערכות יחסים קודמות לא לצאת בהצהרות ולא לנהל את הזוגיות שלי בציבור, אז אני שומרת עלינו ומאוד רוצה שזה יצליח. יובל הוא חתיך עולם, והוא יפה עוד יותר מבפנים. אני מכירה אותו כמה שנים, עוד מאז שהוא היה חבר כנסת ואני הייתי הדוברת של שאול מופז, שנינו היינו אז נשואים ולא הייתה אינטרקציה מעבר לעבודה. הוא בן 43 גרוש ואב לילדה, וזו פעם ראשונה שאני יוצאת עם מישהו שיש לו פור עליי. יש לו המון מה לתת לי, ואני לומדת ליהנות מזה. העובדה שהפסקתי לעשן לפני חצי שנה, זו מתנה גדולה שיובל נתן לי. עישנתי במשך שנים שתי קופסאות ביום ורציתי חיים אחרים. העליתי הרבה מאוד במשקל – 6 ק"ג, שאצלי זה נחשב קיצוני. אני רואה שהמכנסיים לא עולים עליי, אבל זה יותר פתיר לעומת גמילה ואני כבר לא מתגעגעת לסיגריות".

"אני לא מתגעגעת לפוליטיקה, אני לא שוכחת כמה רע שם. היה שם הרבה לחץ שעשה אותי חולה וחלשה"

 

איחדתם כתובות?
"לא. הוא גר בתל אביב ואני גרה כבר שבע שנים בפתח תקווה. אני נקשרת לקירות, ובחיים הדינמיים שלי, הקן שלי זה המקום היחיד הבטוח והיציב שלי. כשאני אעזוב את הדירה שלי כולם ידעו שמצאתי מקום שמרגיש בטוח כמו הבית שלי".

את מתגעגעת לפוליטיקה?
"לא, היא מרתיעה אותי. אני לא שוכחת כמה רע שם. מצד אחד זו משמעות אדירה, ומצד שני היה שם הרבה לחץ שעשה אותי חולה וחלשה. לשמחתי מצאתי מקום שנותן לי משמעות ושאני אדון לעצמי".

בימים של "צאו לי מהרחם", את באת וצעקת, והוצאת החוצה את הקפאת הביציות שעשית. מתחרטת?
"אני הזמנתי להתארח אצלי בשחלות. שימור הפריון שעשיתי הוא הליך מאוד עוצמתי, מושכל, חכם ובוגר, שלוקח אליו שליטה ואת המושכות והופך כל אישה לאדון להחלטות של עצמה. כשהתחלתי בהליך הזה הייתי בזוגיות (עם אסיף אלקיים, דב"א). התדמית שהוצמדה לנושא הזה הייתה של משהו חלש, שמרים ידיים ונכנע, ומתאים לנשים שאבדה תקוותן. אני הרי צעירה, אני יכולה עוד למשוך זמן, להתקדם בקריירה ולבחור בן זוג בנחת. אבל השעון הביולוגי שלנו, הנשים, מקבל בשבילנו החלטות, ומה שעשיתי הוא מהלך עוצמתי בעיניי. אני אקדם את הנושא הזה בכתבה באולפן שישי כדי להגביר מודעות אצל נשים".

עכשיו כשאת מתחילה לשתף פעולה עם חברת אופנה, יכול להיות שזה ייקח אותך לעוד מחוזות חדשים?
"יש תוכניות בקנה שאני לא יכולה להרחיב עליהן כעת. אני רק יכולה לומר שאני מאוד מתרגשת, ושאני גאה להוכיח לכל נערה בישראל שהאישיות והכישורים שלה יכולים להביא אותה למקומות שבעבר היו שמורים רק לדוגמניות. אני מקווה שלצד הדיון הער במודל היופי, יתעורר דיון לעבר מודל האופי. לטעמי זה הרבה יותר חשוב, מעניין ומעצים".