מעבר או חלון?

רטרוספקטיבה לבית אופנת הקוטור הפעיל הוותיק בעולם לנווין | צילומים באדיבות מוזיאון גליירה
רטרוספקטיבה לבית אופנת הקוטור הפעיל הוותיק בעולם לנווין | צילומים באדיבות מוזיאון גליירה

נפרח ביפן, נסמיק עם לנווין ונשתולל בוונציה. מדור תיירות מעודכן לסוף החורף ותחילת האביב

88 שיתופים | 132 צפיות

עונת הפסטיבלים: זה הזמן להשתולל בקרנבלים הלוהטים של החורף

עונת הפסטיבלים שנפתחה ברחבי העולם בחודש פברואר, נמשכת ברבות מהמדינות במגוון אירועים ססגוניים ותוססים במיוחד גם בחודש מרץ. בוולנסיה שבספרד חוגגים במחצית הראשונה של חודש מרץ את ראשית האביב בפסטיבל האש (15־19 במרץ) בו תהלוכות של בובות ענק נשרפות לעיני הקהל המשולהב. השווייצרים נפרדים מהחורף בקרנבל תוסס של תהלוכות ססגוניות, הפנינג אוכל ומוזיקה וטקס שרפת איש שלג La Tchaux Carnival) 21.3). בדבלין, ניו יורק, מנצ'סטר ומקומות נוספים ברחבי העולם חוגגים באמצע מרץ את יום פטריק הקדוש (17.3) בתהלוכות ענק, מצעדים ססגוניים ושלל אירועים, ואם ממש תזדרזו תוכלו להספיק לפזז בקרנבל בצ'נטו, במרחק שעה נסיעה מוונציה, שנחשב לאח התאום של הקרנבל בריו ומסתיים בראשית החודש. הקרנבל מתפרש על פני חמישה ימי ראשון, ומציג רקדני סמבה, תלבושות מהפנטות ורחפות מקושטות. בשיאו משתתפים בו יותר מ־300 אלף איש. גם עיירות הסקי באלפים הצרפתיים נפרדות החודש מהחורף בשורה של קרנבלים ופסטיבלי מוזיקה בשלג, ובהם הקרנבל ב־Chamonix (4.3) ופסטיבלי המוזיקה בוואל טורן (24־26 במרץ) ובוואל ד'יזר. (12־10 במרץ). גם האוסטרים מסדרים לכם בילוי חם במיוחד בשלג בדמותו של פסטיבל הג'אז הבינלאומי השנתי, במדרונות המושלגים של העיירה הציורית באד גסטיין שליד זלצבורג. (13־22 במרץ), הידועה באתרי הסקי והספא המעולים שבסביבתה.

בובות קרנבל רגע לפני שריפתן בפסטיבל האש בוולנסיה | צילום: Shutterstock
בובות קרנבל רגע לפני שריפתן בפסטיבל האש בוולנסיה | צילום: Shutterstock

קוויקי: לונדון

אם בא לכם לחתוך לסופ"ש בלי לחשוב יותר מדי, בלונדון מחכים לכם החודש פסטיבל שוקולד, והרבה בירה ברחובות בתהלוכת הענק של פטריק הקדוש ב־15.3. את החגיגה ישלימו הסיילים הגדולים של סוף העונה הנפתחים החודש, ואם התגעגעתם, תוכלו גם לומר “הלו" לליונל ריצ'י שמגיע לשתי הופעות בראשית מרץ ובסופו. מ־230 דולר באיזי ג'ט עד 442 דולר באל על.

פסטיבל שוקולד ובירה ברחובות. קוויקי ללונדון בחודש מרץ | צילום: shutterstock
פסטיבל שוקולד ובירה ברחובות. קוויקי ללונדון בחודש מרץ | צילום: shutterstock

תערוכה: רטרוספקטיבה מסקרנת לבית האופנה לנווין

ב־7 במרץ – בתיאום מושלם עם שבוע האופנה שייערך בפריז – תיפתח במוזיאון גליירה תערוכה גדולה ראשונה המוקדשת לז'אן לנווין – האישה שייסדה לפני יותר מ־125 את בית האופנה הנושא את שמה, וכיום הוא בית אופנת הקוטור הפעיל הוותיק ביותר בעולם. התערוכה תהיה רטרוספקטיבה מפוארת ומרשימה שנאצרה בשיתוף עם אלבר אלבז – המנהל האמנותי הישראלי של הבית. עיצובים היסטוריים ופריטים עדכניים יוצגו במטרה להמחיש את ההיסטוריה של לנווין, שהתחילה בעיצובים לילדים בהשראת בתה והתפתחה עם השנים עד שהגיעה לפאר השטיחים האדומים. צפיית חובה.

7.3 עד 23.8, מוזיאון גליירה פריז, avenue Pierre ier de Serbie 10

רטרוספקטיבה מפוארת ומרשימה שנאצרה בשיתוף עם אלבר אלבז | צילומים באדיבות מוזיאון גליירה
רטרוספקטיבה מפוארת ומרשימה שנאצרה בשיתוף עם אלבר אלבז | צילומים באדיבות מוזיאון גליירה

בול בזמן: שלושה יעדים בעקבות הטבע

פריחת הדובדבן (הסאקורה) ביפן

מי שייסע ליפן, ייהנה מהדובדבן שבקצפת: עת עצי הדובדבן עוטים אשכולות צפופים של פריחה ענוגה רבת יופי, מלווים בחגיגות ההנאמי ובשלל פסטיבלים ואירועים. הפריחה המתחילה בדרום, צפויה להגיע השנה לאוסקה ולטוקיו לקראת סוף מרץ ומשם היא תמשיך להתקדם צפונה. על תחזית עדכנית של מועדי הפריחה אפשר להתעדכן ברשת.

טיול מאורגן ל־16 יום החל מ 4,450 דולר, טיסה דרך יעד ביניים החל מ־840 דולר

הזוהר הצפוני בלפלנד

אם תמיד חלמתם לחזות בתופעה המדהימה של הזוהר הצפוני, לדהור באופנועי שלג ובמזחלות כלבים בנופים לבנים מכושפים, לשוט בשוברת קרח ולצאת למסע במזחלות שרתומות לאיילי הצפון – מרץ הוא חודש אידיאלי להגשים את כל אלו בלפלנד. במרץ היום מתארך, הטמפרטורות עולות מעט, והסיכוי לחזות בזוהר הצפוני טוב במיוחד.

טיול מאורגן החל מ־1,990 יורו לשבוע

ספארי בטנזניה

היוצאים לספארי בטנזניה החודש יוכלו ליהנות ממחזה מרהיב במיוחד, עת מאות אלפי צאצאים רכים של חיות שונות, שנולדו בעונת ההמלטות המסתיימת בימים אלו, מדדים בעקבות אמותיהם ומצטרפים לנדידה הגדולה בתבל. אם התגעגעתם לחופים וביקיני, תוכלו להמשיך מכאן בגיחה קצרה למפרצי הטורקיז היפהפיים של זנזיבר.

טיול מאורגן החל מ־3,750 לתשעה ימים של ספארי בשילוב נופש בזנזיבר