מסעדות מומלצות באמסטרדם: קנווס

המרפסת של מסעדת קנווס. מתאימה לישיבה בימי הקיץ | צילום: Mark Groenveld
המרפסת של מסעדת קנווס. מתאימה לישיבה בימי הקיץ | צילום: Mark Groenveld

בקומה השביעית של מלון בוטיק במזרח אמסטרדם, שתפקד בעבר במערכת עיתון, פועלת מסעדת קנווס, המשמשת גם כבית קפה, חלל עבודה, בר קוקטיילים ומועדון. בילוי שלם

88 שיתופים | 132 צפיות

 

 

יש שיאמרו שגורם המשיכה המרכזי של מסעדת קנווס שבמזרח אמסטרדם הוא הנוף; היא פועלת בקומה השביעית של ה־Volkshotel, מלון בוטיק בעיצוב עכשווי, שתפקד עד שנת 2007 כמערכת עיתון De Volkskrant. בניין הבטון, שנבנה ב־1965, שב ביוני 2015 לימי זוהרו, וכיום מאלכס גם בית קפה, חלל עבודה, בר, מסעדה ומועדון שנפתחו אשתקד בדיוק במקום שפעל מזנון העיתונאים. במקום קירות מוקפת המסעדה זגוגיות, שמאפשרות תצפית פנורמית של 360 מעלות על העיר. יש מרפסת לימי הקיץ ואזור עישון היקפי. בסופי שבוע מוזמנים האורחים לעבור למצב קוקטיילים וליהנות ממוזיקה של די.ג׳יי מתחלפים.

הולנדי עם טוויסט בינלאומי

התפריט במסעדה עונתי ומשתנה, הוא מבוסס על המטבח ההולנדי ומעניק לו טוויסט בינלאומי – אסייתי, ים תיכוני וכדומה; לעתים תמצאו שם מוצרלה בוראטה, פעמים אחרות נזיד גריסי פנינה. המנות מוגשות באופן מוקפד ומושך, שגורם אפילו לצ׳יפס להיראות כמו הפתעה. בתפריט הצהריים כלולים כריכים, סלטים, אומלטים והמבורגר, שגם הם קיבלו טיפול ייחודי. למשל, כריכים עם שילובים מוצלחים כמו תרד, גבינת עזים ובטטה, או סלטים שמורכבים מחסה ננסית (Little Gem) מתוקה, אנשובי וביצה עלומה.

תפריט הערב מציג מנות מתוחכמות יותר, המתאימות לצמחונים, לאוכלי דגים או לחובבי בשר (כמוני). אני בחרתי בסטייק שמנמן ועסיסי בליווי קלח תירס קלוי וקערת תפודים אפויים.

המבורגר מתפריט הצהריים | צילום: Mark Groenveld
המבורגר מתפריט הצהריים | צילום: Mark Groenveld

לאחר סגירת המטבח (22:30) אפשר להזמין מתפריט החטיפים, הכולל מיני נקניקים משובחים של המותג המקומי Brandt & Levie, גבינות ומטוגנים הולנדיים משודרגים. הנקניקייה המעושנת – עם פלפל שחור, זרעי שומר ותבלינים – הייתה מצוינת; ה-Rendang croquettes – קערית קרוקטים עסיסיים, פריכים וממכרים מצופים בפירורי לחם ומטוגנים בשמן עמוק, כמיטב המסורת המקומית, כללו נזיד בקר בנוסח אינדונזי, שגולגל לכדי צילינדר קטן.

המסעדה עמוסה כמעט תמיד, כך שהשירות עלול להיות אטי, לכן כדאי להגיע למקום בידיעה שזה עומד להיות ערב ארוך יחסית, ובמקום לצפות לסעודה זריזה מומלץ לנצל את העובדה שיש כמה פונקציות בחלל אחד.

טיפ לדרך

כ־20 דקות הליכה מזרחה, ברחוב Dapperstreet, נמצא שוק ה־Dappermarkt הססגוני והריחני. מדובר באחד השווקים העתיקים באמסטרדם, שמשתרע על פני חצי קילומטר ומציע שפע של דוכנים: בגדים, נעליים, פרחים, אביזרים לבית וכמובן מזון: חומרי גלם או אוכל מוכן, מטעמים הולנדיים או אסיאתיים, מתוק או מלוח וכל מה שביניהם.

רוני שני היא עיתונאית, מתרגמת ועורכת עצמאית