תתביישו אתם: מסדר צניעות לתלמידות כיתה ז' בתל אביב

| צילום: shutterstock
| צילום: shutterstock

על תלמידות כיתה ז' בתיכון אליאנס בת"א נאסר ללבוש מכנסיים קצרים לטיול שנתי, על הבנים - לא. המועמדת לראשות העיר ציפי ברנד: "זהו שלב נוסף בניסיון ההפיכה שאנו עדים לו בחודשים האחרונים"

88 שיתופים | 132 צפיות

אי שם בשנת 2015 הרחוקה, החלו מורים ומאבטחים בבתי הספר להטריד ביתר שאת נערות צעירות לגבי אורך המכנסיים שלהם. בתגובה פצחו מספר תיכוניסטיות תל אביביות ב"מחאת המכנסיים הקצרים", התקשורת סערה לזמן קצר, ומאז אפשר למדוד בדייקנות את היום הראשון של הקיץ לפי היום הראשון שבו מגיעות תלונות של הורים ותלמידות על מסדרי צניעות בכניסה לבית הספר. והיום הוא היום הזה.

>> גיוס חרדים יפגע בוודאות בשירות נשים בצבא. האם זה מחיר ששווה לשלם?

הבוקר, בשעה מוקדמת, נתקלו תלמידות כיתה ז' בבית הספר אליאנס בתל אביב בדרישה ללבוש מכנסיים ארוכים כתנאי ליציאתן לטיול שנתי באזור מדבר יהודה. ההורים, שנדרשו להביא מהבית בגדים ארוכים בהתראה קצרה, מחו על הדרישה הזאת ביום חם במיוחד ופנו לסגנית ראש עיריית תל אביב-יפו לשעבר, ציפי ברנד. בבית הספר מיהרו להסביר להורים שהדרישה היתה מכל התלמידים היוצאים לטיול, אך עם זאת – לדברי הבנות – האכיפה של קוד הלבוש המחמיר נעשתה רק מולן, בעוד שהבנים נשארו במכנסיים קצרים.

"הבת שלי התקשרה בוכה וסיפרה לי שדרשו מהן לעמוד למסדר שבו נזפו בבנות על המכנס הקצר ודרשו מהן להחליף אותו בארוך", מספר רמי, אביה של אחת התלמידות. "אני לא אחד שמנהל מאבקים בדרך כלל, אבל הבנתי שמדובר כאן באכיפה בררנית על בסיס מגדרי וכאזרחים במיוחד בימים האלה, אנחנו חייבים למתוח קו אדום". הורה נוסף סיפר כי כשיצאו לטיול, רוב הבנים לבשו קצר, ולא עד הברכיים כפי שנדרש לכאורה ע"י ביה"ס, מה שמבהיר שמאחורי הדברים לא עמד שיקול של בטיחות בלבד.

ציפי ברנד, המתמודדת לראשות העיר, סיפרה שקיבלה פניות רבות בנושא והוסיפה כי "בתל אביב-יפו העצמאית והדמוקרטית שלנו לא יציבו דרישות צניעות לפי מגדר. גם לא במסווה של בטיחות. אם יש קוד לבוש הוא יהיה אחיד לבנות ולבנים. הבהרתי לכל הגורמים הרלוונטיים: איש לא יעמיד את הבנות שלנו למסדר בושה. מדובר בשלב נוסף בניסיון ההפיכה שאנו עדים לו בחודשים האחרונים".

גם סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו מיטל להבי מיהרה להגיב בעקבות הדרישה מתלמידות בית הספר, אמרה כי :בישראל 2023 בכלל ובתל אביב-יפו בפרט לא תיתכן ולא תתקבל אפליה על רקע מגדרי". ופנתה למנהלת החינוך של עיריית תל אביב-יפו וליועצת ראש העיר למעמד האישה בבקשה להוציא חוזר הבהרה לכל הנהלות בתי הספר שהנחיות בטיחותיות הקשורות לאורך המכנס ביציאה לטיולים ובכלל תהיינה תקפות גם לתלמידים וגם לתלמידות.

הידיעה פורסמה לראשונה באתר מגזין טיים אאוט