מנור בר-טוב: אישה מושלמת בעולם דפוק

מנור בר-טוב. עדיין מחפשת | צילום מסך מתוך "מנור מחפשת אהבה"
מנור בר-טוב. עדיין מחפשת | צילום מסך מתוך "מנור מחפשת אהבה"

מנור שוב עשתה את הטעות של להפקיד את הלב שלה בידי האנשים שחשבו שזה רעיון טוב לשדך לה את בן. אז היא יצאה לכמה דייטים שהיו יכולים להיחסך מאיתנו אם רק היו משדכים לה את שי

88 שיתופים | 132 צפיות

"או שזו תהיה קומדיה רומנטית, או סרט של היצ'קוק", כך פתחה מנור בר-טוב את פרק הספיישל שניסה למצוא לה שידוך. לכאורה. בפועל קיבלנו שוב הוכחה שבר-טוב היא אישה מושלמת בעולם דפוק עד כדי כך שרציתי להפוך לבחור (איכס, בולבול) רק בשביל ההזדמנות להיפגש ואולי לזכות בהזדמנות להיות אהבת חייה. כמו כן, כל הסאגה הזו כמובן הייתה נחסכת מאיתנו אם מישהו שם בהפקה של "חתונה ממבט ראשון" היה משכיל לשדך אותה לשי מבעוד מועד, ואולי לברוא את הזוג האופטימי בעולם. אבל במקום זה, צפינו בארבעה דייטים פשרניים עם ארבעה גברים שפשוט לא מתאימים לה. 

>> רק מזכירים שהצענו לשדך את מנור לשי כבר מזמן

מנור. את מושלמת כמו שאת | צילום מסך מתוך "מנור מחפשת אהבה"
מנור. את מושלמת כמו שאת | צילום מסך מתוך "מנור מחפשת אהבה"

כמובן שלפני כל רגעי הקרינג' זכינו גם במונטאז' לא נחוץ של בן ומנור עם כל הרגעים שכולנו העדפנו לשכוח. והייתה שם גם תצוגת תכלית הכוללת דירה חדשה, תספורת חדשה, רכב סופר רטרו ואווירה של בת אדם שמנסה לשדר שהכל בסדר איתה, חרף העובדה שהיא שוב מפקידה את הלב שלה בידיי האנשים שחשבו שבן נדל הוא שידוך טוב למישהי. בין לבין שובצו גם דיאלוגים מדכאים עם אותם מסרים מדוקלמים שמפצירים במנור להחליף אישיות, כי נשים דומיננטיות מבריחות גברים וכל השיט הזה. 

>> לידיעת התיירים ממאדים, הנה כל מה שצריך לדעת על עונה 4 של "חתונה ממבט ראשון"

ואלו שמות המשודכים:

מני: מי לא רוצה לחיות בפתח תקווה?

מני הוא גרוש בלי ילדים, הוא אוהב לטפל בוואטסו, אוהב את החיים, אוהב את אלוהים, אוהב את מנור וממש אוהב את פתח תקווה. הוא חמוד והיא חמודה ושניהם ממש חמודים. אבל גם ממש לא מתאימים אחד לשנייה וזה בסדר. הפערים פשוט היו גדולים מדי. לא משהו שאפשר להטביע בבריכת רגשות מסריחה מכלור. חוץ מזה, היה ברור שהדייט הראשון לא יצליח כי יש 45 דקות למרוח ועדיין לא סיימנו לכתוש את שארית הביטחון העצמי שעוד נשארה לה. אז בר-טוב סגרה את הדייט יפה ונפרדה לשלום מההזדמנות לחיות חיים משעממים על גגות המגדלים של העיר הנלעגת בעולם. 

אדם: חניך מצטיין במאפ"י (לכאורה)

מודה, הוא לא בא לי טוב על ההתחלה. איש כללי עם טייטל משעמם בהייטק, גרביים צבעוניים כתחליף לאישיות ויותר מדי ביטחון עצמי בחנות אלכוהול בשביל מישהו שמסוגל להגיד "אני יודע שיין יבש זה טוב". עם זאת, הפשרתי את רגשות התיעוב והנחתי שיש סיבה שההפקה בחרה בו. מצד שני, מדובר באנשים שחשבו שהדס בנויה לזוגיות.

בהמשך אדם הבהיר כי הוא מעולם לא צפה בחתונמי (טוב אחי), שאין לו מושג מי היא ושבגדול הוא שם כי הוא "יורה לכל הכיוונים" – משפט מעצים ומעורר חשק לכל הדעות. אדם, נשמאמי שלי, יכולת להגיד שבא לך עוד עוקבים באינסטגרם, שהטעם שלך זה בכלל שנתון 2003 אבל ניסית לגוון ושלקחת כמה שיעורים במאפ"י (מרכז אומנות הפיתוי) ולמדת שם שאין כמו להעליב בחורה כדי לחרמן אותה. 

אבל לא, בכל פעם שעוברת אורח הרימה לבר-טוב, היה אפשר לראות איך הגבריריות של אדם התכווצה בעוד כמה ס"מ, במקום, נניח, לחשוב שאולי עומדת מולו אישה מהממת. הסיוט העגום הזה נחתם בטונים צורמים והמשיך בקפה עם חברה שסיפקה את אותן עצות גרועות שמנור בין כה נאלצת להקשיב להן כל החיים שלה, במקום פשוט להודות שיש מצב ששוב שידכו לה בחור מעפן. האפשרות שנשים לא אשמות לא קיימת בלקסיקון שלנו. יחי הפטריארכיה!

קובי: בעזרת השם

גם הנופים היפואיים לא הצליחו להסתיר את העובדה שהעורך דין והפליליסט הפלרטטן מהאינסטגרם ממש, אבל ממש לא מתאים לה. מעבר לעובדה שמשלח היד שלו כולל הגנה משפטית על עברייני מין ורוצחים, פרט ביוגרפי משמעותי ומעורר תהיות מוסריות, החיבור לאלוהים כבר שלף את תחושת הטרן אוף מהכובע כמו שפן שבדיוק חירבן באמצע החדר. אבל הפעם מנור ספרה עד 10 כמו שאבא אריה ביקש ממנה – אז היא בכל זאת נתנה לו עוד צ'אנס והתחייבה לבזבז עוד ערב מהחיים שלה. 

חשוב לי להבהיר, דת זה אחלה. אבל לא כשאת אישה חילונית – ולהפך. נכון, אני יודעת שיש זוגות שמגשרים על הפער אבל לא לכולן הפשרה הזו נוחה או עשויה להפוך אותה לבת זוג מאושרת וזה בסדר. תשמרו כשרות, אל תשמרו כשרות, תשמחו על פסל של בודהה או תחגגו את חג ההודיה בקטע מודע לעצמו למרות שארה"ב בחיים לא אישרה לכן ויזה. הכל חוקי. פשוט אל תתבאסו אם זה יכול להיות דיל ברייקר.

קובי, טייק 2: אולי בכל זאת?

השניים נפגשו שוב, לא ברור למה. אבל לפחות זכינו לצפות בדיאלוג סופר מעניין והרמוני במהלכו למדנו על דמוקרטיה, שוויון זכויות ולמה גם לרוצחים מגיע עו"ד שיסנגר עליהם. פייר, מפתיע שאותו ערוץ שמכניס את איתמר גרוטו לתחפושת של תרמיל אפונים מסכים לשדר שיחה מהממת עם כל כך הרבה אינטלקט. מה קרה אחרי זה? לא ברור. כי קובי ביקש שהמצלמות יתחפפו משם. למה עורכי דין חייבים להיות כל כך רציניים? 

יוסי: התחיל טוב

נתחיל מהסוף – הם לא ביחד היום. עכשיו נחזור להתחלה: אין ספק שיוסי בן ה-42 יצא לכמה דייטים בחייו ובהחלט גם עשה את שיעורי הבית שלו. החל מבחירת לוקיישן נבונה, שהייתה משמחת כל חובב אדריכלות בכלל ואת מנור בפרט. המיקום אפשר לה להתבטא ולהרגיש שהיא אשכרה מעניינת אותו. הכל היה נינוח, זורם ונטול מאמץ – ואז יוסק'ה הרס הכל. כי לכו תסמכו על סטרייטים שיעשו הכל כמו שצריך.

בשלב הדרינק, יוסי הלך על החטא הוותיק בעולם – הוא ניסה לתקן אותה. כל זאת על בסיס הרגעים הפחות יפים שלה בחתונמי, כשבמרכזם פרשיית בן והפלירטוט עם השפית בירושלים. לא ברור איך הוא הצליח לאבחן אותה ולהכריע ברשעות כי בר-טוב לא מסוגלת להיות לבד. הוא גם החמיר והציע לה ללכת משם כי אין לו בעיה להיות עם עצמו (מה?!). אז היא הלכה.

בשלב הזה מישהו מההפקה ככל הנראה התערב והציל את המצב. מנור חזרה, יוסי התחיל להרגיע ומשם גילינו שהוא פשוט היה פעם ממש שמן (ואזעקות על שם איתמר עמי החלו להישמע ברחבי ישראל). כן, מסתבר שזה נותן לאנשים אישור להיות חארות לפעמים. אף על פי כן ולמרות הכל, שכבות השומן התקלפו לבסוף והדייט חזר להיות מוצלח. אפילו נשיקה קטנטנה חמקה שם. 

יוסי, טייק 2: גם המשיך טוב

אני שוב אתחיל מהסוף. כשיש וייב, לא צריך כלום. אפשר לשרוף את ספרי החוקים יחד עם מאמני הזוגיות והחברות עם העצות הגרועות שנשבעות שאת מהממת אבל אם רק תחליפי אישיות או תנמיכי סטנדרטים יהיה בסדר. כי הסבב השני של מנור ויוסי הוכיח כמה כל הקלישאות נכונות ושלפעמים צריך רק בירה בפחית וסיגריה כדי לגלות שאתן מסוגלות לדבר שעות על דברים לא מעניינים ופשוט ליהנות מהנוכחות והחיבור. יתרה מכך, יוסי ומנור מנהלים חיים דומים שמתקיימים באותה סביבה. הם לא צריכים לבזבז זמן ומשאבים רגשיים על תיווך רצונות, בחירות, שאיפות וצרכים. בלי טריקים. בלי שטיקים.

אך כאמור, הרומן של יוסי ומנור אמנם היה רק ארוך יותר מהטרגדיה עם בן נדל. אבל בינינו, לא היה שם ניסיון אמיתי למצוא לה שידוך. לכל הפחות נעשה שם מאמץ חובבני לאתר חתיכת פאלוס קדוש שיחשוב שהיא מעניינת. הצרכים והרצונות שלה, כרגיל, פחות חשובים. העיקר שיהיה רייטינג ושתגיד תודה שמישהו בקטע שלה. ואת כל זה אני כותבת כשבערוץ המתחרה בדיוק שידרו כמה שורדים הולכים מכות ונושכים זה את זו בשביל חסינות.