2,000 ש"ח ללילה בירושלים? המלון החדש בטלביה הולך על גבוה

מלון התיאטרון בירושלים | צילום: אסף פינצ'וק
מלון התיאטרון בירושלים | צילום: אסף פינצ'וק

יוקרה שקטה, פינת ג'רוז: מלון התיאטרון שנפתח לאחרונה באחת השכונות האלגנטיות בעיר אמנם יקר, אבל שווה כל שקל

88 שיתופים | 132 צפיות

מזמן מזמן, כשהתחתנתי עם ירושלמי מורעל, שבעה דורות בארץ, היה ברור לו שנגור בירושלים. נוכח התנגדותי הנמרצת זה לא קרה, ועדיין במשך כל השנים – ביקור בבירה מרגש אותי בכל פעם מחדש. הפעם הייתה לי סיבה טובה למסיבה ולביקור: המלון החדש בעיר, "מלון התיאטרון", בן חמשת הכוכבים. הוא מדהים ביופיו והשאיר בי טעם של עוד.

>> נופש קדוש: 7 מלונות מעולים בירושלים

המלון נפתח ממש בימים אלה בלב שכונת טלביה, על ידי חברת "אחים חסיד" מירושלים, העוסקת, בין היתר, גם במיזמי דירות יוקרה. כך, בצמוד למלון עצמו, עם הפרדה של חצר פנימית – קיימות 21 דירות מגורים יוקרתיות שמי שמתגוררת בהן יכולה להנות משירותי ומתקני המלון. בגבוה.

מלון התיאטרון בירושלים | צילום: אסף פינצ'וק
מלון התיאטרון בירושלים | צילום: אסף פינצ'וק

קצת היסטוריה

שכונת טלביה גובלת בשכונת רחביה, והוקמה בשנות העשרים של המאה הקודמת, אז התגוררו בה ערבים נוצרים אמידים שנטשו אותה במלחמת השחרור – ומאז התיישבו בה יהודים. בצמוד למלון נמצא בית הנסן, מבנה ציורי אותנטי, שבעברו היה בית למצורעי העיר והפך לבית חולים (השם הנסן נקבע על מנת להנציח את גרהרד הנסן, מי שחשף את החיידק הגורם לצרעת). כיום משמש המקום כבית תרבות לאירועים, לתערוכות וכבית אמנים, ומתקיימים בו סיורים ופרויקטים שונים לאורך השנה.

העיצוב

ניכר שההשקעה בעיצוב המלון עצומה – והתוצאה מרשימה. "פייגין אדריכלים" יצרו מבנה מדורג מאבן ואלומיניום שמתכתב עם תיאטרון ירושלים, ומתייחס גם למדרון שמשתפל לכיוון חורשת הירח. על עיצוב הפנים אחראי המעצב ארי שאלתיאל שבחר בסגנון מודרני-קלאסי, עם צבעים מונוכרומטיים בסקאלה של חומים, בז' פנינה ונחושת. הבחירות מתכתבות היטב עם האווירה הקסומה של ירושלים והחומרים השולטים הם פליז, ברזל, עץ, זכוכית, אבן פראית (הקיר המרכזי בלובי עשוי קליפות של אבן סלע טבעית) ושיש שחור עם גידי זהב. ניכר שישנו גם דגש על התאורה המיוחדת והדומיננטית, וכל השטיחים הפרסיים אשר פרושים ברחבי המלון הוכנו בעבודת יד והגיעו מאירופה.

מלון התיאטרון בירושלים | צילום: אסף פינצ'וק
מלון התיאטרון בירושלים | צילום: אסף פינצ'וק

החדרים

במלון 90 חדרים, מתוכם 70 חדרי דה לוקס מפנקים, לא גדולים, עם מרפסות או גינות צמודות ומשופעות צמחיה, ובנוסף – 20 סוויטות ענקיות שיפתחו בקרוב. בחדר האמבטיה מקלחת רחבה, הזכוכית אטומה ומוזהבת – אך נטולת סגירה. בחדרים יש מגהץ, מברשת לבגדים, חלוקים, נעלי בית, עגלת תה עם מכונת קפה ותה ומיני בר. המיטה בגודל סטנדרטי והמזרון בדרגת קושי מושלמת, נוחה מאוד.

קהל היעד

זוגות, משפחות, תיירים, נשות ואנשי עסקים ומשלחות שמעוניינים בחופשה ברמה גבוהה. אם אתן נוסעות למטרות ביזנס, דעו נא שקיימים גם חדרי ישיבות במלון.

מלון התיאטרון בירושלים | צילום: אסף פינצ'וק
מלון התיאטרון בירושלים | צילום: אסף פינצ'וק

מה בסביבה

טלביה נחשבת לאחת השכונות היותר אלגנטיות בירושלים. מלבד תיאטרון ירושלים, אפשר להגיע בהליכה קצרה למרכז העיר. ניתן לבקר במוזיאון לאמנות האיסלם, במתחם התחנה, בשכונת רחביה, בבית נשיא המדינה, בגן הציבורי היפה והמטופח "גן השושנים", ובסביבה אפשר לראות שני בתים מפוארים שנבנו לפני הרבה שנים בשכונה, כמו בתי המיליונרים הנדבנים מיילס וגיטה שרובר. יש גם אפשרות לסיורים מודרכים בסביבה.

כושר ואושר

במלון ישנו ספא עם מבחר טיפולים גדול, המנוהל על ידי חברת קלרינס הצרפתית הנחשבת, אשר מציע גם מוצרים של החברה. בנוסף, יש במקום חדר כושר ובנפרד חדר פילאטיס ויוגה מאובזרים. הבריכה מקורה ויש גם בריכה נפרדת לקטנטנים.

מלון התיאטרון בירושלים | צילום: אסף פינצ'וק
מלון התיאטרון בירושלים | צילום: אסף פינצ'וק

קולינריה

בלובי המלון יש בר קוקטיילים עשיר ומגוון, וגם חדר יין. במסעדת המלון הוויז'ן הוא מטבח מקומי עם חומרי גלם משובחים. שף המקום, שחר יוגב, הגיע ממסעדת "משיה" של יוסי שטרית ו"ממחניהודה" של אסף גרניט. ארוחת הבוקר עשירה מאוד: מבחר של סוגי סלטים, ביצים, שקשוקה, יוגורטים ושפע גבינות משובחות. ארוחת הערב כללה מיני סלטים, בשרים ודגים. הטלה שטעמתי היה טעים מאוד, אבל חובבי הצמחונות קצת התבאסו. בכל זאת המלון היה בהרצה, אז היינו סלחניים. יש לציין שבקרוב עתידה להיפתח במקום מסעדת רחוב שיוכלו להגיע אליה גם אורחים מבחוץ.

מדד הפרטים הקטנים

יש במקום בית כנסת שכולל עזרת נשים, והחנייה במקום היא בחניית התיאטרון עצמו. שירות החדרים הוא 24/7 כמקובל. מנכ"ל המלון הוא שלדון ריץ' שניהל מלונות יוקרה בארץ ובחו"ל וניסיונו הרב בניהול מורגש היטב.

שורה תחתונה

אווירה בוטיקית, מיקום מעולה, שירות נהדר, אוכל טעים. שווה, אבל יקר.

מחיר: באמצע השבוע 2000-2500 ללילה כולל ארוחת בוקר (ניתן להזמין דרך בוקינג), ומחירי הסוויטות מ-5000 עד 20,000 אלף ₪ ללילה.

להזמנת מקום במלון התיאטרון בירושלים