כשגוף ונפש נפגשים: מלון הבוטיק NEA בשבי ציון

‏‏מלון ניאה | צילום: אורי אקרמן
‏‏מלון ניאה | צילום: אורי אקרמן

מלון ניאה שבגליל המערבי מציע שילוב בין שקט וחופש כשברקע נוף כפרי ירוק ומשגע

88 שיתופים | 132 צפיות

מלון ניאה במושב שבי ציון שבגליל המערבי מאופיין בהרבה אלמנטים של טוב שמתחברים יחד לכדי חווית נופש מושלמת עם מראות ירוקים של צמחייה שכנראה מדמה את גן עדן. בחופש הגדול כשהילדים מבלים המון זמן בבית, זה בדיוק הזמן להפוגה של חופשה שלווה עם חוויה קולינרית יוצאת דופן, שמבוססת הזמנות ומספקת אתנחתא מארוחות בוקר הבופה האופייניות למלונות הישראליים, וגם ספא מפנק (למבוגרים בלבד) שישכיח את רעשי הרקע היומיומיים.

מלון ניאה | צילום: יח"צ
מלון ניאה | צילום: יח"צ
מלון ניאה | צילום: יח"צ
מלון ניאה | צילום: יח"צ

מה הקטע: מלון בוטיק קטן ואינטימי. 74 חדרי המלון נחלקים לשלושה מתחמים הפרושים בשטח של כ-23 דונמים, רובם זוגיים ומיעוטם סוויטות בסגנון בתי חוף עם מרפסת דק, בריכה פרטית מחוממת סלון וחדר שינה נוסף לילדים. השטחים הציבוריים מרווחים ובין המבנים משתרעת מדשאה מוקפת בצמחייה מטופחת. התמה המרכזית היא שקט ונופש.
רושם ראשוני: שבי ציון הוא המקבילה הישראלית לכפר קטן בפרובאנס עם ערך מוסף משמעותי – חוף ים מהיפים בארץ. nea מנצל את היתרון באופן אופטימלי, והוא ממוקם בשולי היישוב במרחק חמש דקות הליכה מהים. חזית המלון היא מבנה ישן שעבר שיפוץ ומתנאה כעת במרפסות צרפתיות חמודות, כשנכנסים פנימה נגלה חלל מעוצב ונעים. האווירה הכללית מזכירה את הזמנים שבהם נהריה וסביבתה היו מובלעת יקית, כזו שמקפידה על לוק אלגנטי ועל שמירת שקט בין שתיים לארבע.
החדרים: החדר שהוקצה לנו נמצא במתחם הספא, הכולל בסך הכל 23 חדרים. מכאן שכבר הדרך אליו היא מעין מסע מרגיע, שחולף במבואת הספא המבושמת בניחוח יוקרתי. מזגן בטמפרטורה מקפיאה שמותירה את הקיץ בחוץ קיבל את פנינו במשב רוח צונן ומזמין אל חלל מעוצב בסגנון מודרני: פרקט ושטיח אפור־לבן, כורסה ומסך טלוויזיה גדול, מיני בר ומכונת קפה. במרכז החדר ניצבת מיטה רכה הלוחשת הבטחה לשנת לילה מתוקה, ווילון לשמירת הפרטיות מפריד בינה לבין יציאה למרפסת. התחרות בין החדר למרפסת קשה, אך החלל החיצוני מתברר כתוספת מבורכת: לאחר ארוחת הערב יצאנו למרפסת עם בקבוק יין ובילינו זמן איכות בקשב זוגי ובהקשבה לקולות הלילה. בשעות היום המרפסת מפנקת לא פחות בזכות כורסה והדום ומיטת שיזוף רכה כל כך, שנזהרנו לא להירדם בה בשמש. חדר הרחצה מרווח גם כן והמקלחון הוא הזמנה מפורשת למקלחת זוגית. מגבות עבות וצחורות וחלוקים עוטפים ימתינו לך על המדפים ובארון, אך אם את קנאית למוצרי טואלטיקה ממותגים – הביאי אותם עמך.

מלון ניאה | צילום: יח"צ
מלון ניאה | צילום: יח"צ
מלון ניאה | צילום: יח"צ
מלון ניאה | צילום: יח"צ
מלון ניאה | צילום: גדעון לוין
מלון ניאה | צילום: גדעון לוין

הפינוקים: כבר בזמן הצ'ק אין התכבדנו בכוס משקה צונן להפגת תלאות הדרך. מכאן הפינוקים רק הולכים ומשתפרים – מגש פירות טריים ובקבוק יין צונן, שולחן ביליארד (ואין סקסי מאישה שרוכנת על שולחן ובידה מקל) ופינות ישיבה רומנטיות בחצר מסמנים את nea כמלון שיודע לפנק, לפנק, לפנק. גולת הכותרת היא כמובן הספא, שהכניסה אליו מוגבלת לגיל 18 ומעלה: בריכת שחיה מקורה (בנוסף לבריכה חיצונית), בריכת וואטסו, טיפולי פנים וגוף, חדרי טיפולים לזוגות הכוללים סאונה יבשה וחדר מנוחה להירגע בו מכל הטוב הזה.

מלון ניאה | צילום: יח"צ
מלון ניאה | צילום: יח"צ

השוס: ליזו, כך קוראים למדריכת הוואטסו שפשוט העיפה אותנו אל מרחבי הדמיון. אישה מתוקה שמייצרת חיבור אינטואיטיבי שבלעדיו טיפול כה קרוב פשוט אינו אפשרי. לאחר הסבר קצר ובדיקת העדפות התחלנו להסתחרר כמעט כגוף אחד במים החמימים. ליזו קשובה מאוד, מותחת ומערסלת, לוחצת היכן שצריך ומלטפת כשצריך, והכול בעדינות אין קץ. העולם שמסביב על טרדותיו ודאגותיו נמוג, וכל מה שנותר הוא הכאן והעכשיו, תחושת חזרה אל רחם מגונן. בתום שעה הטיפול מסתיים וליזו מחזירה את התודעה אט אט אל המציאות, ברכות ובעדינות, כמו לידה מחדש. הקמטים בפנים נעלמים לפחות לשעה קלה, ובגוף מתפשטת תחושת קלילות ורוגע. בעקבות תחושת החיבור הנשמתי תחקרנו את ליזו ומסתבר שהיא אחוזת בסיפור חיים מרתק ומעצים. בלב פתוח בעקבות הטיפול מומלץ לשאוב אומץ וכוחות מהלביאה הנהדרת הזו.
מה אוכלים: פייר – הופתענו. ציפינו לבופה סטנדרטי אך המסעדה שבמלון מתנהלת על בסיס הזמנות, שיטה נעימה יותר ובזבזנית פחות. שף המלון שלומי נחום יצר תפריט המבוסס על מטבח גלילי שורשי המתייחס לסביבתו. כל ארוחה נפתחת במגש עץ נאה ועליו מזאטים, ומשם היא נמשכת למנה עיקרית. בארוחת הערב קיבלנו לפתיחה מסבחה כרובית ובבא גאנוש, עגבניות תמר ברכז רימונים וסלט קישואים בלאדי עם עשבי תיבול ועוד ועוד, ולמנה עיקרית קבב אדנה, מנקיש (מאפה בטאבון במילוי בצלים מזוגגים וסומאק), ירך פרגית בגריל ותוספות, וכמובן קינוח זוגי. בארוחת הבוקר מגש הפתיחים כולל לאבנה בעגבניות מרוסקות, חציל קלוי ושקדים, טחינה, זיתים, סלט ירקות קצוץ טרי ומנת ביצים אישית. מלצר אדיב בעל מבטא צרפתי מקסים ניגש לכל שולחן עם עגלת גבינות ומגיש צלחת לפי טעמך האישי. פרובאנס כבר אמרנו?

מלון ניאה | צילום: יח"צ
מלון ניאה | צילום: יח"צ

מתי לבוא: ממש עכשיו, כשבכל הארץ הטמפרטורות נוסקות ובצפון נעים. וכשגם כאן חם, כמה צעדים ימינה או שמאלה ואת בבריכה או בים. מלבד זאת הסביבה די שקטה, ללא פיתויי בילוי רעשניים (אם לא מחשיבים את הבר שבחוף, העמוס גולשים ודייגים נאים) ואפשר ממש לנוח.
מחיר: מ-1,800 שח לזוג על בסיס לינה וארוחת בוקר. להזמנה
שורה תחתונה: שמחנו לגלות את פנינת החמד הזו מכל כך הרבה בחינות. nea הוא אי של שקט שנחוץ כל כך בזמנים לחוצים, מלון בוטיק במלוא מובן המילה שאליו מגיעים כדי להימלט מהמציאות. החדר האינטימי, המדשאות והגנים, הליכה רומנטית על החוף בשקיעה וארוחת ערב במסעדה, אנשי השירות האדיבים וליזו הם מתכון מושלם לריסטארט לגוף ולנפש.

הכותבת הייתה אורחת המלון

>> מלונות ישראליים שמרגישים כמו חו"ל